Citat:
Ursprungligen postat av
Ezras
Nej du har som vanligt fel. Roligt att en sopa som du själv pratar om kunskap. Du fortsätter gissa och antyda vad som hänt. Hela ditt idiotresonemang består i att bygga halmgubbar. Som den efterblivna person du är så vet du inte vad detta betyder. Du tillskriver dina motståndare egenskaper de inte har eller tycker mm. Ex, du påstår att vi hatar polisen, vi är rättshaverister,, att jag skulle vara med i bloggen Corruptio (som du verkar känna tiil väldigt bra????), mm mm. Sen får Eric handligar och egenskaper fritt från din fantasi, ex viftande med vapen, vara hotfull, gå hotfullt emot poliserna (trots att han blev skjuten i ryggen???), vara vuxen och se ut so en vuxen, (Eric var 145-50 cm lång med ett för DS typiskt rörelsemönster), Eric siktade på poliserna osv osv. Märker du inte själv att du rättfärdigar det som liknar en avrättning genom ditt eviga byggande (googla). Nej det är du som ska sitta inlåst på kvällar och nätter. Du är för efterbliven för ditt eget bästa.

Faktum kvarstår att jag hänvisat till både vad vetenskapliga studier och Sveriges lag säger .
Det är i allra högsta grad fakta och fakta är sådant man bygger kunskap på.
Vad har du hänvisat till?...nähä..inte corruptio, grattis. Osis bara för dig att det du själv skriver är exakt samma hållning
Att du är en känslostyrd hatare och rättshaverist är tydligt då du förkastar fakta för dina efterblivna känsloyttringar.
Att vapnet är anledningen till skjutningen är hittills vedertaget och exakt vad som hände på plats kommer/har poliserna på plats fått redogöra för. Vad tror du dom har sagt/kommer att säga? Att Eric satt och lukta på blommorna på innergården med vapnet liggande 50 m bort?
Hur tror du poliserna kan ha sett att han haft ett vapen om han stått med ryggen emot dom under hela händelseförloppet? Att skott tagit i ryggen utesluter INTE på långa vägar en nödvärnssituation, och hur det kan komma sig har förklarats flera gånger tidigare i tråden och är något ALLA med minsta kunskap om sådana här händelser VET kan hända . Dock har du ju inte lyckats förstå det dom tidigare gångerna det förklarats heller..
Att Eric hade downs har vad med saken att göra? Innebär det att man inte kan uppträda hotfullt( ja polisen har sagt att han agerade hotfullt)? Äger man rätten att gå omkring med vapen då?
Visa mig gärna vart i nödvärnsrätten eller praxis kopplad till denna där det framgår att polisen bara får skydda sig mot personer utan diagnoser / funktionshinder och som tydligen måste vara av en viss längd( +150 cm eller nått)
Jag rättfärdigar inte ett jävla skit, jag konstaterar fakta, och all fakta hittills talar för att poliserna agerat i nödvärn. Så enkelt är det med den saken.
Nej det är inte jag som bör sitta inlåst eftersom jag uppenbarligen, tillskillnad ifrån dig och Eric, begriper det högst olämpliga i att knalla runt på stan med saker som liknar vapen.
Gör man det så kan man faktiskt bli skjuten av polis, helt lagligen, beroende på hur verklighetstroget vapnet är och hur man agerar. I detta fall så har poliserna uppgivit att han agerade hotfullt( enligt uppgift av Erics mamma) och utomstående vittnen har sagt att dom INTE visste om vapnet var äkta eller inte, så alla efterblivna argument att dom måste ha sett att det var en leksak kan vi sågott som kasta i papperskorgen direkt.