2018-10-09, 14:23
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Solbrillor, uppdragen luva samt snickarbyxor, så klär sig ingen som är oskyldig utan det låter mera som rådande pundarmode. Hade den skjutne inte varit utvecklimgsstörd hade man säkert kommit undan men nu avrättade man en downis.

Det verkar vara ett extremt känsligt ämne det här hos "polisen" vad jag förstått. I vanliga fall lyckas man alltid krumbukta sig och inte erkänna något fel men nu blir det svårt. Men oroa er inte, svenska folket har inga förhoppningar och vet att ni är skit sen innan. Min gissning är fortfarande att en av skitskallarna bajsade ner sig omgående och sköt varav övriga följde på utan att riktigt fatta varför.

Namnen måste ut, främst av omtänksamhet så att grannar etc. får veta att det finns mördare i deras omgivning.
Mycket bra inlägg. Särskilt det fetade.

Detta är ingen rolig historia för polisen kan man antaga. Dålig PR för en redan skamfilad organisation.
Citera
2018-10-09, 14:40
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tidigare rekryterades poliser från bondvischan,numera är det grabbar och flickor från problem områdena som söker till polisyrket.

Jag misstänkte att det var rasistiska svartskallar som njöt av att få skjuta på den stackars oskyldiga pojken.

O nu får resten bära hundhuvudet för vad dom där grisarna gjort.
Citera
2018-10-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag misstänkte att det var rasistiska svartskallar som njöt av att få skjuta på den stackars oskyldiga pojken.

O nu får resten bära hundhuvudet för vad dom där grisarna gjort.
Du har rätt, det gäller att inte generalisera. Dessa tre individer ska ta ansvar över skjutningen, inga andra ska dömas.
Jag tror kanske inte heller att det berodde på att Eric var den han var.
Tror däremot att någon av de tre går till handling, utan att tänka efter. Det var action direkt.
Att dessa tre avlossade sina vapen, måste ha berott på att även de andra två har oförmåga till att tänka självständigt och haft noll självkontroll.
Citera
2018-10-09, 15:33
Medlem
Två poliser har dömts för mord i USA i år. Det beror på att de inte själva kontrollerar sina kameror. Kameror som polisen kontrollerar hjälper ingen annan än polisen.
Senast redigerad av Merkin 2018-10-09 kl. 15:48.
Citera
2018-10-09, 16:44
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Du har rätt, det gäller att inte generalisera. Dessa tre individer ska ta ansvar över skjutningen, inga andra ska dömas.
Jag tror kanske inte heller att det berodde på att Eric var den han var.
Tror däremot att någon av de tre går till handling, utan att tänka efter. Det var action direkt.
Att dessa tre avlossade sina vapen, måste ha berott på att även de andra två har oförmåga till att tänka självständigt och haft noll självkontroll.

Aldrig tidigare har skjutningar varit ett problem hos polisen förrän nu. Är de skjutglada svartingar som härjar i blå uniform.?
Citera
2018-10-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Aldrig tidigare har skjutningar varit ett problem hos polisen förrän nu. Är de skjutglada svartingar som härjar i blå uniform.?
Det handlar nog snarare om att de var oerfarna, om de skulle vara svarta, vita, eller röda, är ändå inte orsaken till att de sköt.
Oerfarna, det har framgått,
och att de saknade inre självkontroll, kan jag anta, plus att
ingen erfaren kollega deltog i denna utryckning.
Regeln att erfaren polisman ska arbeta tillsammans med nyautbildade, så skedde inte här.
Citera
2018-10-11, 20:51
Medlem
UT64s avatar
Expressen skriver idag om fallet:

https://www.expressen.se/nyheter/bil...ihjal-eric-20/

*Vid två tillfällen kontaktade privatpersoner utredarna eftersom de hittat kulor på innergården där dödsskjutningen skedde – efter att teknikerna varit på plats.

*Det dröjde flera dagar innan utredare satte upp lappar med önskan att förhöra de boende och samla in filmmaterial.

*Även mätningen av ljusförhållanden dröjde.
Citera
2018-10-11, 22:41
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Expressen skriver idag om fallet:

https://www.expressen.se/nyheter/bil...ihjal-eric-20/

*Vid två tillfällen kontaktade privatpersoner utredarna eftersom de hittat kulor på innergården där dödsskjutningen skedde – efter att teknikerna varit på plats.

*Det dröjde flera dagar innan utredare satte upp lappar med önskan att förhöra de boende och samla in filmmaterial.

*Även mätningen av ljusförhållanden dröjde.
Gissningsvis så var det redan klart att poliserna inte skulle bli åtalade för detta.
Därav den trötta utredningen.
Hade det däremot funnits misstankar att de eventuellt begått tjänstefel, då jävlar hade utredningen varit hårdare.

Antagligen måste polisen utreda detta, trots att det redan är solklart att de inte begått något fel.
Anledningen är media och att förtroendet för polisen inte ska sjunka, annars hade utredning varit nedlagd för länge sedan.
Citera
2018-10-11, 23:50
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Deras utsago om hotbilden, kan inte styrkas så det argumentet fungerade alltså inte.
Utredningen bestod tydligen av två olika riktningar: 1. Hotbilden. 2.Skjutningen.
Den hotbild som de tre poliserna framfört som orsak till att de sköt, den är nedlagd.
SÅ nu utreds dödsskjutningen, utifrån andra orsaker.
Bra att deras argument om hur hotade de känt sig, inte accepterats som orsak, iallafall.

Obegripligt. Har du en länk?
Citera
2018-10-13, 07:56
Medlem
Intresssnt, då visar det sig att jag haft rätt hela tiden, för det fanns ingen hotbild. Vore klädsamt om de mest fanatiska försvararna av
nerskjutningen kröp till korset, men det lär väl knappast inträffa.
Citera
2018-10-13, 08:40
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Intresssnt, då visar det sig att jag haft rätt hela tiden, för det fanns ingen hotbild. Vore klädsamt om de mest fanatiska försvararna av

du tror inte den nedlagda utredningen kan bero på att det inte finns någon att åtala ?
eller är det fastställt av polisen ( gärna en länk ) att det inte fanns en hotbild?
Citera
2018-10-14, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez

Men nu är det fortfarande så att ingen ännu delgivits misstanke om brott, vilket tyder på att du har FEL, i synnerhet då det hela faktiskt slutade med ett dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in