Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Förklara för mig som primärt följer PL hur Dortmund resonerar här? Bayern ska enligt källor vilja satsa på andra spelare än Hummels/Boateng. Hummels har suttit på en rätt bra lön. Hummels har väl dessutom passerar zenit, trots en stark avslutning på säsongen?
Ur ett perspektiv hjälper Dortmund Bayern med ett problem, eller? Bayern nöp en av Dortmunds bästa spelare för tre år sen mot deras vilja, nu känner sig Bayern färdiga med honom och vilka är där och löser problemet med 38 härliga millar euro? Samma klubb Hummels kände sig färdig med.
Skulle Liverpool överväga köpa tillbaka Suarez för 45m när Barca ska göra plats för Griezmann skulle jag koka över.
Enda vi saknar är istortsett en intergrerad erfaren världsklass försvarare att leda & skola våra unga talangfulla försvarare samt att vi behöver 1 till utöver Reus som kan agera ledare och hålla uppe vår "composure" säsongen ut så att säga. Och en ren striker, hehe.
Och Hummels har nog 2-4 hög kvalitativa år i sig än så han är inte direkt passé så sett. Så jag tror det är så de resonerar.
Men även med detta i åtanke tycker jag endå 25+bonusar är för mycket OCH med historiken i åtanke så blir det jävla liv i BVB fan-lägrerna.
Jag tror det ledningens resonering är att det är ett så jävla välpassande alternativ som redan vet klubben osv och även ifall de är några millar för mycket så är det ingen enorm summa när vi gått plus flera hundra miljoner (vill minnas att vi har dratt in runt 360m+ på bara några få spelarförsäljningar dom senaste åren, och de räknar inte med Sancho vinsten nästa sommar). Så de ser väl det som ett väldigt litet minus i det stora hela.
Men ja.. det ser konstigt ut helt klart. Hummels sägs ha velat lämna ganska drastiskt då han inte ska ha gillat Kovac heller så kanske var extra enkel affär med, vad vet jag.