2019-06-19, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Där announceade vi Hummels. Förstår att fotbollsmässigt är det en ruggigt bra signering och precis vad vi behöver men ryktade priset på €30-38m beroende på bonusar och historiken gör att jag verkligen inte är nöjd.

ok mendu e supernöjd med att vi skall köpa tillbaks alexander isak för samma belopp
Citera
2019-06-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ok mendu e supernöjd med att vi skall köpa tillbaks alexander isak för samma belopp
1. Vi skall inte köpa tillbaka honom garanterat. Det är BARA om vi själva anser att han är värt det så därför är det en kanon deal. Har redan förklarat det för dig men in genom ett öra, ut genom andra.
2. Två helt olika varor och produkter. Hummels är en riktigt bra 30 årig mittback. Isak, i ett scenario där vi köper tillbaka honom, är en 20 till 21 årig 9a som presterat i la liga redan. Jämnför marknads värde på en åldrande men bra mittback och en 20/21 årig anfallare som presterar i en toppliga. OM du klarar av det.
Citera
2019-06-19, 21:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ja Havertz pris lär bara stiga till skyarna om han forstätter som han gör. Vilken jävla spelare alltså.

Vad gäller Timossi, hur har de gått för honom? Har sett att han fick förlängt och mer $ men vet inte mer än så. Han är ju inte super mycket poäng och är också rätt liten.

Lite enkel statistik.
Spelade i 22 av 26 matcher
4 mål
2 ass
62% med i startelvan och spelade i snitt ca 60 min.
Är mest på högerytterpositionen men även spelat som mittelstürmer.
Hoppas att han nu tar steget till Bayern II som gått upp i trean där kommer det bli många bra matcher bland annat det heta derbyt mot 1860.
Citera
2019-06-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Lite enkel statistik.
Spelade i 22 av 26 matcher
4 mål
2 ass
62% med i startelvan och spelade i snitt ca 60 min.
Är mest på högerytterpositionen men även spelat som mittelstürmer.
Hoppas att han nu tar steget till Bayern II som gått upp i trean där kommer det bli många bra matcher bland annat det heta derbyt mot 1860.
Intressant! Hoppas han växer till sig 5-6cm till iaf, om nu 170cm fortfarande stämmer. Bra att han fått spela så mycket som du säger och det lär tyda på att han går till Bayern2 om de både förlänger och ökar lönen för honom. Känns som de steget rent spontant tycker jag.

Tack för infon!
Citera
2019-06-19, 23:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Där announceade vi Hummels. Förstår att fotbollsmässigt är det en ruggigt bra signering och precis vad vi behöver men ryktade priset på €30-38m beroende på bonusar och historiken gör att jag verkligen inte är nöjd.

Förklara för mig som primärt följer PL hur Dortmund resonerar här? Bayern ska enligt källor vilja satsa på andra spelare än Hummels/Boateng. Hummels har suttit på en rätt bra lön. Hummels har väl dessutom passerar zenit, trots en stark avslutning på säsongen?

Ur ett perspektiv hjälper Dortmund Bayern med ett problem, eller? Bayern nöp en av Dortmunds bästa spelare för tre år sen mot deras vilja, nu känner sig Bayern färdiga med honom och vilka är där och löser problemet med 38 härliga millar euro? Samma klubb Hummels kände sig färdig med.

Skulle Liverpool överväga köpa tillbaka Suarez för 45m när Barca ska göra plats för Griezmann skulle jag koka över.
Citera
2019-06-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Förklara för mig som primärt följer PL hur Dortmund resonerar här? Bayern ska enligt källor vilja satsa på andra spelare än Hummels/Boateng. Hummels har suttit på en rätt bra lön. Hummels har väl dessutom passerar zenit, trots en stark avslutning på säsongen?

Ur ett perspektiv hjälper Dortmund Bayern med ett problem, eller? Bayern nöp en av Dortmunds bästa spelare för tre år sen mot deras vilja, nu känner sig Bayern färdiga med honom och vilka är där och löser problemet med 38 härliga millar euro? Samma klubb Hummels kände sig färdig med.

Skulle Liverpool överväga köpa tillbaka Suarez för 45m när Barca ska göra plats för Griezmann skulle jag koka över.
Enda vi saknar är istortsett en intergrerad erfaren världsklass försvarare att leda & skola våra unga talangfulla försvarare samt att vi behöver 1 till utöver Reus som kan agera ledare och hålla uppe vår "composure" säsongen ut så att säga. Och en ren striker, hehe.

Och Hummels har nog 2-4 hög kvalitativa år i sig än så han är inte direkt passé så sett. Så jag tror det är så de resonerar.

Men även med detta i åtanke tycker jag endå 25+bonusar är för mycket OCH med historiken i åtanke så blir det jävla liv i BVB fan-lägrerna.

Jag tror det ledningens resonering är att det är ett så jävla välpassande alternativ som redan vet klubben osv och även ifall de är några millar för mycket så är det ingen enorm summa när vi gått plus flera hundra miljoner (vill minnas att vi har dratt in runt 360m+ på bara några få spelarförsäljningar dom senaste åren, och de räknar inte med Sancho vinsten nästa sommar). Så de ser väl det som ett väldigt litet minus i det stora hela.

Men ja.. det ser konstigt ut helt klart. Hummels sägs ha velat lämna ganska drastiskt då han inte ska ha gillat Kovac heller så kanske var extra enkel affär med, vad vet jag.
Citera
2019-06-20, 01:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Skulle nog säga att det är win-win för alla parter..faktiskt. Dortmund kan nog inte få tag i en mycket bättre spelare på en position där dom behöver förstärka som mest. Han kan klubben..bör ha en hel del år kvar trotsallt. Han själv får speltid garanterat. Bayern är trots allt på en nivå över och behöver föryngra/förstärka för att hänga med övriga toppklubbar i Europa.
Citera
2019-06-20, 13:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Enda vi saknar är istortsett en intergrerad erfaren världsklass försvarare att leda & skola våra unga talangfulla försvarare samt att vi behöver 1 till utöver Reus som kan agera ledare och hålla uppe vår "composure" säsongen ut så att säga. Och en ren striker, hehe.

Och Hummels har nog 2-4 hög kvalitativa år i sig än så han är inte direkt passé så sett. Så jag tror det är så de resonerar.

Men även med detta i åtanke tycker jag endå 25+bonusar är för mycket OCH med historiken i åtanke så blir det jävla liv i BVB fan-lägrerna.

Jag tror det ledningens resonering är att det är ett så jävla välpassande alternativ som redan vet klubben osv och även ifall de är några millar för mycket så är det ingen enorm summa när vi gått plus flera hundra miljoner (vill minnas att vi har dratt in runt 360m+ på bara några få spelarförsäljningar dom senaste åren, och de räknar inte med Sancho vinsten nästa sommar). Så de ser väl det som ett väldigt litet minus i det stora hela.

Men ja.. det ser konstigt ut helt klart. Hummels sägs ha velat lämna ganska drastiskt då han inte ska ha gillat Kovac heller så kanske var extra enkel affär med, vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skulle nog säga att det är win-win för alla parter..faktiskt. Dortmund kan nog inte få tag i en mycket bättre spelare på en position där dom behöver förstärka som mest. Han kan klubben..bör ha en hel del år kvar trotsallt. Han själv får speltid garanterat. Bayern är trots allt på en nivå över och behöver föryngra/förstärka för att hänga med övriga toppklubbar i Europa.

Jag kan förstå att man eventuellt resonerar att affären är bra för Dortmund - skit i att det även är bra för Bayern... men med tanke på historiken och hierarkin skulle jag i Dortmunds skor inte vilja göra Bayern några tjänster.

Finns det ingen annan mittback för motsvarande peng som fyller mallen? Så hade man kunnat erbjuda sig att ta tillbaka Hummels om 6mån för en spottstyver när han inte fått spela särskilt mycket.

Sen vet jag inte hur mycket Hummels själv svinade för att få lämna. Är han högt i kurs hos Dortmund-fansen?
Citera
2019-06-20, 13:20
Medlem
Citat:
Jag kan förstå att man eventuellt resonerar att affären är bra för Dortmund - skit i att det även är bra för Bayern... men med tanke på historiken och hierarkin skulle jag i Dortmunds skor inte vilja göra Bayern några tjänster.

Finns det ingen annan mittback för motsvarande peng som fyller mallen? Så hade man kunnat erbjuda sig att ta tillbaka Hummels om 6mån för en spottstyver när han inte fått spela särskilt mycket.

Sen vet jag inte hur mycket Hummels själv svinade för att få lämna. Är han högt i kurs hos Dortmund-fansen?
Ja namnen innan som SMÅTT ryktades var Boateng och Koscielny. Då tar jag heller Hummels själv.

Som spelare står Hummels väldigt högt hos oss. Men jävligt lågt överallt annars p.g.a historiken. Kommer ta tid att svälja pillret.

Götze har lite samma sak. Han är accepterad nu men han är inte direkt super älskad och han får någon kommentar och meme slängd då och då.
Citera
2019-06-20, 14:51
Medlem
Oranginas avatar
Citat:

Du har alldeles för höga tankar om Dortmund. Vi pratar alltså om den klubb som ska vara den främsta utmanaren till Bayern om BL-titeln, men som inte gör mer än att köpa oönskade spelare från det lag som vunnit BL 7 år i rad.

Det låter knappast som ett vinnande koncept.

Efter att Zieler lämnade VfB så var det något rykte om att Ulreich kanske återvänder till Stuttgart. Fans uttryckte sitt missnöje med att säga att de är redo att ge tillbaka säsongskorten ifall den övergången går igenom.

Sportsligt sett skulle det alltså vara Tysklands 4:e bästa målvakt som går till ett BL2 lag. (Uttagen i senaste landslagstruppen. Leno var skadad)

Men nej. VfB fans har ryggrad och oavsett hur bra förstärkning Ulle är så skulle det vara som att bli pissade i ansiktet ifall han återvänder atm.
Citera
2019-06-21, 10:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Du har alldeles för höga tankar om Dortmund. Vi pratar alltså om den klubb som ska vara den främsta utmanaren till Bayern om BL-titeln, men som inte gör mer än att köpa oönskade spelare från det lag som vunnit BL 7 år i rad.
.
Var inte så bitter, Hummels går in i alla BL - klubbar även i Bayern så det är ingen avdankad spelare. Hummels är inte världsklass men snäppet under.

Vinner Dortmund ligan nästa säsong så kommer det att poppa upp en ny skara svenska fans som sjunger om echte liebe och hävda att dom följt klubben sen barnsben.
Citera
2019-06-21, 12:54
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Var inte så bitter, Hummels går in i alla BL - klubbar även i Bayern så det är ingen avdankad spelare. Hummels är inte världsklass men snäppet under.

Vinner Dortmund ligan nästa säsong så kommer det att poppa upp en ny skara svenska fans som sjunger om echte liebe och hävda att dom följt klubben sen barnsben.

Jag sade aldrig att han varken var dålig eller avdankad. Endast att det inte är ett vinnande koncept att värva oönskade spelare från den klubb du försöker hamna före i tabellen. Vi pratar alltså om ett Bayern som har vunnit ligan 7 år i rad. Hmm... Hur ska vi slå Bayern? Jo, vi värvar den mittbacken som Bayern inte anser vara bra nog för laget längre.

Är Hummels bättre än de andra mittbackarna i BVB? Absolut! Men jag tror att du förstår min poäng.

Fabian Bredlow klar för VfB. Var rykten om Marvin Schwäbe (ex-Dresden lirare) från Bröndby.

Ingen som riktigt vet om Bredlow är tänkt som förstakeeper eller inte. Har själv dålig koll på honom, statsen ser inte heller lovande ut men hoppas på det bästa självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in