2019-06-19, 12:00
Medlem
cyberkalles avatar
Lite kul att Hummels valdes till vårsäsongens bästa mittback i hela BL av Kicker.

https://www.kicker.de/751431/slideshow/hummels-bester-innenverteidiger---bvb-nur-einmal-vertreten

Jag är rädd att Pavard kommer bli en ny Jan Kirchhoff i Bayern, personligen så har jag aldrig sett storheten i honom men i och för sig så följer jag ju inte heller Stuttgart.
Citera
2019-06-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Lite kul att Hummels valdes till vårsäsongens bästa mittback i hela BL av Kicker.

https://www.kicker.de/751431/slideshow/hummels-bester-innenverteidiger---bvb-nur-einmal-vertreten

Jag är rädd att Pavard kommer bli en ny Jan Kirchhoff i Bayern, personligen så har jag aldrig sett storheten i honom men i och för sig så följer jag ju inte heller Stuttgart.
Jag är villig att hålla med. Jag tycker han gjorde ett riktigt bra VM men jag tycker även han är bra mycket bättre i landslaget än Stuttgart. I Stuttgart är han såklart bra men inte "WoW Bayern-redo" spelare när jag kollar på honom. Men jag har inte heller sett alla Stuttgart matcher direkt.
Citera
2019-06-19, 15:10
Medlem
Där announceade vi Hummels. Förstår att fotbollsmässigt är det en ruggigt bra signering och precis vad vi behöver men ryktade priset på €30-38m beroende på bonusar och historiken gör att jag verkligen inte är nöjd.
Citera
2019-06-19, 15:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Där announceade vi Hummels. Förstår att fotbollsmässigt är det en ruggigt bra signering och precis vad vi behöver men ryktade priset på €30-38m beroende på bonusar och historiken gör att jag verkligen inte är nöjd.
38 miljoner € inkl bonusar enligt kicker som är tillförlitlig källa.

Bra affär för oss, perfekt förstärkning för BvB men jag äcklas personligen lite över detta.
Citera
2019-06-19, 15:58
Medlem
Citat:
38 miljoner € inkl bonusar enligt kicker som är tillförlitlig källa.

Bra affär för oss, perfekt förstärkning för BvB men jag äcklas personligen lite över detta.
Tydligen ska de vara runt 25-28 vi lägger ut nu och sedan bonusar upp till 38. Lite mer acceptabelt I guess. Håller med att det är en kanon signing rent sportsligt för oss och vårat lag och fönster börjar bli väldigt imponerande.

Men ja.. äcklas är rätt ord.
Citera
2019-06-19, 16:01
Avstängd
Halloween2s avatar
Jag vill ogilla detta med Mats men han är tysk och snygg.

https://m.youtube.com/watch?v=ym2AHwT1WDk

Att ingen Manchester klubb gick för honom i stället Leicesters Harry för 90m..

Men omöjligt att se honom i någon annan tröja än Dortmund och Bayern.
Citera
2019-06-19, 16:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Tydligen ska de vara runt 25-28 vi lägger ut nu och sedan bonusar upp till 38. Lite mer acceptabelt I guess. Håller med att det är en kanon signing rent sportsligt för oss och vårat lag och fönster börjar bli väldigt imponerande.

Men ja.. äcklas är rätt ord.
Okej jag kan inget om bonusar och sånt jag gillar fotboll som sport. 😁

Dortmund har helt klart gjort det bästa transferfönstret så här långt.

Vi har köpt en Pavard som inte imponerat och en Hernandez som är skadad och ingen vet om han blir återställdför 80 miljoner 😪😪
Citera
2019-06-19, 16:56
Medlem
Citat:
Okej jag kan inget om bonusar och sånt jag gillar fotboll som sport. 😁

Dortmund har helt klart gjort det bästa transferfönstret så här långt.

Vi har köpt en Pavard som inte imponerat och en Hernandez som är skadad och ingen vet om han blir återställdför 80 miljoner 😪😪
Bonusar är ruggigt simpla så du kan nog like "mycket" som mig där. Det är inte svårare än ett "om han uppfyller detta krav så får ni betala X miljoner till" och ofta har det en deadline i hur länge det är giltligt. T.e.x "om spelaren spelar mer än 20 matcher från start inom kommande säsong så får ni betala €4m till" eller liknande. Kan vara allt från speltid till starter till mål osv.

Jag är rätt nyfiken på vad ni har i görningen för ni har ju endå ryktats kraftigt vad gäller Sané t.e.x och ni är villiga att spendera. Samtidigt har ni nu "tappat/sagt adjö" till James, Robben, Ribery, Hummels etc. SÅ något är nog på g!
Citera
2019-06-19, 19:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Borde inte Bayern gå för Grisman????
Citera
2019-06-19, 19:28
Medlem
Oranginas avatar
Pavard i VM 2018 var inget speciellt överhuvudtaget för den som sett Pavard BL-säsongen 2017/18. Pavard 2018/19 var urusel jämfört med vad han presterade i VfB innan VM.

Om 6 månader kommer ni sitta här och diskutera vilket jävla kap Pavard var och hur han var värd de 80 millar ni la på Hernandez medans Hernandez knappt var värd de 35 millar som Pavard kostade.

Förutom att han är mycket stabil defensiv så har han även en gudomlig högerdoja. Detta gjorde han i hans debutmatch 16/17 mot Greuther Furth. Se och njut.

https://twitter.com/julesbreach/status/1069355182276952064

Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

Stenzel och Kempf

Efter 70 insläppta mål på 34 matcher så är en defensiv back att föredra, men jag litar på ditt omdöme och hoppas han gör bra ifrån sig.

Kempf var vår bästa mittback förra säsongen och har växt till en riktig publikfavorit. Då han inte har någon nedflyttningsklausul så skulle det krävas en rejäl slant för honom. Både Schalke och Mönchengladbach är intresserade och de kan nog erbjuda en högre övergångssumma än vad Freiburg kan.
Citera
2019-06-19, 20:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Bonusar är ruggigt simpla så du kan nog like "mycket" som mig där. Det är inte svårare än ett "om han uppfyller detta krav så får ni betala X miljoner till" och ofta har det en deadline i hur länge det är giltligt. T.e.x "om spelaren spelar mer än 20 matcher från start inom kommande säsong så får ni betala €4m till" eller liknande. Kan vara allt från speltid till starter till mål osv.

Jag är rätt nyfiken på vad ni har i görningen för ni har ju endå ryktats kraftigt vad gäller Sané t.e.x och ni är villiga att spendera. Samtidigt har ni nu "tappat/sagt adjö" till James, Robben, Ribery, Hummels etc. SÅ något är nog på g!

Egentligen så har vi en riktig bra trupp, tror att Kovac funderar på att rotera med både Kimmich och Alaba mer i mitten.
Är Tolisso hel och frisk så kommer han ersätta Robben på ett lysande sätt.
Coman visar även han enorm kvalitet dock så är jag rädd att han inte håller sig hel men är bägge friska så är Robberys ersättare klara.

Sané blir nog för dyr så jag hade gärna sett Havertz, inte samma typ men vi kan bygga nytt med andra.

Sen så skulle jag vilja sno en spelare till från talangfabriken Stuttgart nämligen Kabak.

Eftersom vi är av tradition usla på att låta våra egna talanger få chansen så ids jag inte skriva något om dom.
Dock är det lite kul att Alex Timossi Andersson fått höjd lön efter sin succé under våren.
Citera
2019-06-19, 20:46
Medlem
Citat:
Egentligen så har vi en riktig bra trupp, tror att Kovac funderar på att rotera med både Kimmich och Alaba mer i mitten.
Är Tolisso hel och frisk så kommer han ersätta Robben på ett lysande sätt.
Coman visar även han enorm kvalitet dock så är jag rädd att han inte håller sig hel men är bägge friska så är Robberys ersättare klara.

Sané blir nog för dyr så jag hade gärna sett Havertz, inte samma typ men vi kan bygga nytt med andra.

Sen så skulle jag vilja sno en spelare till från talangfabriken Stuttgart nämligen Kabak.

Eftersom vi är av tradition usla på att låta våra egna talanger få chansen så ids jag inte skriva något om dom.
Dock är det lite kul att Alex Timossi Andersson fått höjd lön efter sin succé under våren.
Ja Havertz pris lär bara stiga till skyarna om han forstätter som han gör. Vilken jävla spelare alltså.

Vad gäller Timossi, hur har de gått för honom? Har sett att han fick förlängt och mer $ men vet inte mer än så. Han är ju inte super mycket poäng och är också rätt liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in