2019-05-12, 12:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att det är Bayern som vinner ligan och inte Dortmund är så jävla illa av Dortmund. Vad var ledningen på där som mest, 12 poäng? 10? Så monumentalt uselt. Men men. 3-0 till 3-3 mot Hoffenheim avgjorde ju hela ligan.
Tja..Man kan ju vända det som man vill. Bayern kan ju resonera att man vill. Dortmund hade en bra höst men mycket sämre vår. Bayern hade en sämre höst men bra vår. Det går inte att ha toppformen hela tiden och i slutändan har det varit rätt lika fast vid olika tidpunkter. Det är lite som skiljer till slut ändå.
Citera
2019-05-12, 16:53
Medlem
HSV, zu blöde um zu scheissen. Jag är så jävla besviken.
Citera
2019-05-12, 17:30
Medlem
motvalls avatar
Helt kört för HSV nu efter ännu en fiaskoinsats, 1-4 mot Paderborn. Som jag skrev i matchtråden, 2 poäng och målskillnad 4-13 den senaste månaden (6 matcher) är uselt.
Citera
2019-05-12, 18:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leipzig pratar jag inte om. Jag räknade t.o.m. med poängtapp idag. Men..Nåja..Gladbach har väl ryckt upp sig lite och är med i kampen om fjärdeplatsen i högsta grad.

Men..Dortmund kan bara vinna om Bayern förlorar. Och spela borta mot ett vilt kämpande Gladbach låter inte ultimat.
Nä det ska mycket till för att vi ska tappa detta, till och med en pessimist som jag tror inte att Dortmund tar det.
Citera
2019-05-12, 18:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Helt kört för HSV nu efter ännu en fiaskoinsats, 1-4 mot Paderborn. Som jag skrev i matchtråden, 2 poäng och målskillnad 4-13 den senaste månaden (6 matcher) är uselt.
Det blir Union Berlin och Stuttgart som gör upp om den tredje platsen till BL.
Citera
2019-05-12, 18:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att det är Bayern som vinner ligan och inte Dortmund är så jävla illa av Dortmund. Vad var ledningen på där som mest, 12 poäng? 10? Så monumentalt uselt. Men men. 3-0 till 3-3 mot Hoffenheim avgjorde ju hela ligan.

Bayern var nere på en 6e plats efter 7 omgångar och jag tror att det var 12 poäng som mest efter förlusten mot BvB och den oavgjorda mot Düsseldorf
Citera
2019-05-12, 18:08
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det blir Union Berlin och Stuttgart som gör upp om den tredje platsen till BL.
Det är inte klart ännu, Paderborn har 57p och Union 56 poäng inför sista omgången. Att VFB får kvala är däremot säkert.
Citera
2019-05-12, 18:23
Medlem
regndroppens avatar
Fyfan vad klantigt av HSV , man har haft ganska god marginal till ingenmansland och det slutar såhär..

Vad sitter Sebbe på för kontrakt med Union förresten?
Citera
2019-05-12, 18:55
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Vad hände? allt såg "klart" ut i mitten av säsongen och man ångade fram som tåget. Är det helt enkelt så att man brände allt krut och gick på tomgång sista matcherna eller har du någon annan teori? för nu på slutet har det varit bedrövligt dåligt och bottennapp efter bottennapp. Väldigt tråkigt då Hamburg hör hemma i högsta serien.

NUR DER HSV!
Citera
2019-05-12, 19:11
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Det är inte klart ännu, Paderborn har 57p och Union 56 poäng inför sista omgången. Att VFB får kvala är däremot säkert.
Så är det fel av mig.
Citera
2019-05-12, 19:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Vad hände? allt såg "klart" ut i mitten av säsongen och man ångade fram som tåget. Är det helt enkelt så att man brände allt krut och gick på tomgång sista matcherna eller har du någon annan teori? för nu på slutet har det varit bedrövligt dåligt och bottennapp efter bottennapp. Väldigt tråkigt då Hamburg hör hemma i högsta serien.

NUR DER HSV!
Är för dåligt insatt för att kunna ge ett svar, ett sånt får någon som sett dem mer svara på. Men att det mentala spelat in är ju självklart. Tycker dock inte de egentligen imponerade i höstas när allt gick deras väg, mer att motståndet ofta var svagt.

Hade man lyckats gå upp så tror jag det är stor risk de skulle kunna ramla ur igen, likt ett annat storlag - Stuttgart.
Citera
2019-05-12, 20:01
Medlem
Oj, vilken spännande sista omgång detta blir! Lite synd att leverkusen också är inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in