2019-06-05, 13:53
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag har ingen koll på dom mer än dom bildades 1985 så det finns inte mycket till historia.
https://www.kicker.de/750708/artikel

Paderborn har sagt att de nu har startat ett långvarigt samarbete med Redbull Leipzig. Kan betyda att att Paderborn blir Redbulls farmarlag.
Citera
2019-06-05, 14:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
https://www.kicker.de/750708/artikel

Paderborn har sagt att de nu har startat ett långvarigt samarbete med Redbull Leipzig. Kan betyda att att Paderborn blir Redbulls farmarlag.
Så jävla vackert man blir ju tårögd.

Citera
2019-06-06, 00:02
Medlem
Citat:
Så jävla vackert man blir ju tårögd.

Fansen är lagom snea. Hotar med att bojkotta nu.
Citera
2019-06-08, 13:45
Medlem
fchansas avatar
Weißrussland... En mumsbit? Verkar som om Tyskland aldrig slagit dem tidigare.

Nåja, de har bara möts en gång och då blev det 2-2 i Kaiserslautern (2008).
Citera
2019-06-15, 16:35
Medlem
motvalls avatar
Vad tror ni om det ryktet, Hummels tillbaka i BVB?

Hade själv gärna sett honom kvar, men inga onda känslor ifall Mats vill dit. Bayern behöver definitivt få ett nytt mittförsvar och Dortmund behöver exakt den spelaren för att få minsta hyfts på sitt.
Citera
2019-06-17, 05:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Hade själv gärna sett honom kvar, men inga onda känslor ifall Mats vill dit. Bayern behöver definitivt få ett nytt mittförsvar och Dortmund behöver exakt den spelaren för att få minsta hyfts på sitt.

Nej tack. Ni kan gärna ta Götze också. Vill inte ha Hummels tillbaka. Han drog och får ta de konsekvenserna. För min del finns ingen glädje i en sådan återvändo. BvB gör sig till åtlöje om man ska stå med pompa och ståt och jubla om man får tillbaka Götze och Hummels efter ett sånt svek.
Citera
2019-06-17, 06:59
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Men för helvete hoff säger jag bara, jag gillar inte det men det verkar ju vara nära.

Då har han gått från Bayern till BvB två gånger under sin karriär.
Citera
2019-06-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nej tack. Ni kan gärna ta Götze också. Vill inte ha Hummels tillbaka. Han drog och får ta de konsekvenserna. För min del finns ingen glädje i en sådan återvändo. BvB gör sig till åtlöje om man ska stå med pompa och ståt och jubla om man får tillbaka Götze och Hummels efter ett sånt svek.
Säger detsamma. Jag förstår själva syftet med ett sådant byte för oss. Han är precis vad vi behöver. Men nej tack med tanke på historiken. Speciellt inte för €20m+.
Citat:
Men för helvete hoff säger jag bara, jag gillar inte det men det verkar ju vara nära.

Då har han gått från Bayern till BvB två gånger under sin karriär.
Det verkar inte vara så nära som först rapporterat tydligen. Senast igår sa de senaste rapporterna att de inte är nära en överenskommelse alls. Men lär väl bli av i slutändan.
Citera
2019-06-18, 09:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Säger detsamma. Jag förstår själva syftet med ett sådant byte för oss. Han är precis vad vi behöver. Men nej tack med tanke på historiken. Speciellt inte för €20m+.

Det verkar inte vara så nära som först rapporterat tydligen. Senast igår sa de senaste rapporterna att de inte är nära en överenskommelse alls. Men lär väl bli av i slutändan.

Det är väl egentligen bara prislappen på Hummels som står emellan en övergång.
Bayern betalade 35 och vill ha 20 nu efter tre år.

Tysklands U-21 lag startade EM på bästa sätt igår genom att spöa danskarna med 3-1.
Citera
2019-06-18, 12:52
Medlem
Oranginas avatar
Lägesuppdatering VfB

In:
*Philipp Klement COM från Paderborn. 31 matcher, 16 mål och 7 assist. Mycket lovande. Tongivande spelare i Paderborns avancemang, men man kan fråga sig varför han inte hängde med upp efter en sådan fin säsong.
*Mateo Klimowicz COM från Argentina. 18 år. Son till Diego Klimowicz som härjade i Volkswagen, Dortmund och Bochum. Noll koll, time will tell.
*Atakan Karazor CDM från Holstein Kiel. Tim Walter tar med sig sin gamla spelare, får väl lita på hans omdöme. Lång och stark, BL2 erfarenhet, kan nog bidra.
*Pascal Stenzel HB inlånad från Freiburg. Ogillar lån och det är aldrig sexigt att värva från Freiburg, men verkar ha varit ordinarie i BL iaf, så bör väl kunna prestera i BL2. Har dock ingen kol på honom.

Ut:
*Ron Robert Zieler, drar hem till Hannover. Jahapp..
Gentner, Aogo och Beck får ej förlängt kontrakt. Underbart.

Frågetecken:
Återvänder Mangala och Kaminski från deras lånesessioner? Förhoppningsvis, ja! Men det är mycket tveksamt.

Vart drar Kabak? Köpt för 11 miljoner Euro i januari. Utnämnd till BL rookie of the year trots endast 15 spelade matcher. Har en nedflyttningsklausul på 15 miljoner Euro. Jagas av West Ham, Bayern och flera andra klubbar i BL och runtom i världen. Mycket troligt att han lämnar, men trist med en sådan rutten klausul. 25-30 miljoner Euro hade varit mer logiskt i detta skede sett till hans potential.

Stannar Kempf?
Vad händer med Baumgartl?
Badstuber?
Vem ska vakta kassen?
Ascasibar, kan vi behålla honom? Stort hjärta för klubben, men för bra för BL2.

20 juni börjar VfB träna igen, och vi är långt ifrån att ha en klar trupp till den kommande säsongen.
Citera
2019-06-18, 16:21
Medlem
Lekmands avatar
Transferperioden går bra för Freiburg. Härnäst verkar Bayerns talang Woo-Yeong Jeong vara på ingång för att hjälpa till med offensiven.

Hittills har Freiburg inte heller fått något intressant anbud på spelarna som riskerar att lämna, även fast det kanske inte hade skadat i alla lägen. På flera positioner har vi nu tre bra kandidater och kan bara välja en till startelvan. Särskilt defensivt mittfält som har Höfler, Abrashi, Haberer, Koch, Sierro, Gondorf och Frantz, som alla platsar i nästan vilken bundesligaklubb som helst. Och den sistnämnde Frantz lade Nürnberg anbud på bara förra veckan, men Freiburg ville inte släppa sin kapten.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Lägesuppdatering Vfb
In:
• Pascal Stenzel HB inlånad från Freiburg. Ogillar lån och det är aldrig sexigt att värva från Freiburg, men verkar ha varit ordinarie i BL iaf, så bör väl kunna prestera i BL2. Har dock ingen kol på honom.

Frågetecken:
• Stannar Kempf?

20 juni börjar VfB träna igen, och vi är långt ifrån att ha en klar trupp till den kommande säsongen.
Stenzel är nästan på bundesliganivå, men har inte varit tillräckligt tillförlitlig defensivt. Det har varit problemet med honom från början, och jag hoppas han kan jobba på det när han får vara ordinarie under ett helt år utan större konkurrens. Han spelade nämligen sämre när den andre högerbacken var frisk och konkurrerade om startplatsen. Offensivt är han duktig, och det kommer nog passa Stuttgart i andraligan.

Kempf hade jag gärna tagit tillbaka, om han inte är för skadebenägen. Freiburg har visserligen fem mittbackar redan, men hade mycket hellre sett Kempf styra försvaret än Heintz som orsakar straffar och mest känns klumpig.
Citera
2019-06-18, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Augsburg har gjort klart med den unge (lovande enligt kicker) schweizaren Ruben Vargas en mittfältare från Luzern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in