2019-05-28, 05:36
Medlem
Bloodzeeds avatar
Stackars Orangina.
Citera
2019-05-28, 06:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodzeed
Stackars Orangina.

Vi hyser en sann hatkärlek till varandra men jag bara älskar den personens driv för sin klubb synd att han inte skriver här så ofta.
Citera
2019-05-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Skitkul även för mig trots att vi borde vunnit mot er idag som smolkar bägaren mer än något.

Skitkul då det blir Berlinderbyn nästa säsong mellan två klubbar som en gång var bästa kompisar då muren stod mitt i staden men numera har en ljummare relation. Hertha från västra Berlin och Union från östra.

Har varit ett par gånger på An der Alten Fösterei i förstaden Köpenick, är mitt andralag i Tyskland just därför. Inte minst pga klubbens historia som ett slags motståndgrupp i gamla kommunistiska DDR. Finns några inlägg i gamla trådar om tysk fotboll som skrivits om detta, hittas för den som söker.

Ren jävla lycka idag!! Satt framför TV:n och bara gapade, fattar fortfarande inte att det är sant. Har trott att jag för alltid ska få se Union sluta 7:a, 11:a etc i zweite..

Nu blir det att vänta in spelschema så man kan boka in Hertha borta
Citera
2019-05-28, 19:00
Medlem
cyberkalles avatar
Florian Niederlechner är klar för Augsburg kommer närmast från Freiburg.
Citera
2019-05-29, 13:16
Medlem
Oranginas avatar
Vilken kaotisk och smärtsam säsong.

Fan vad det gjorde ont i hjärtat när slutsignalen löd och man insåg att vi inte längre är ett Bundesliga lag.

Finns dock inget annat att säga än att det var välförtjänt, visst svider det att åka ut efter 2 oavgjorda matcher och förlora på bortamålsregeln. Men med våran poängskörd under säsongens gång så förtjänar vi att åka ner.

Som nykomling sluta 7:a 17/18 (hade inte Frankfurt vunnit cupfinalen mot Bayern hade Stuttgart gått till Europa League) till att vara i botten av tabellen 18/19 från början till slut, rent jävla fiasko.

Orkar inte analysera vad som gick fel och vad som borde gjorts. Det är många faktorer inblandade och många personer som bär ansvar för detta.

Gratulationer till Union Berlin, även om jag inte anser att de var bättre så var de definitivt mycket hungrigare. Även stort grattis till Bayern München till 6:e eller 7:e raka () ligaguldet

Jag återkommer med lite transfernytt senare. Med spänd förväntan ser jag fram emot hur lagbygget kommer att se ut.

Ett ungt och hungrigt lag vill jag se. Alltså helt raka motsatsen till vårt BL lag 18/19 bestående utav avdankade spelare som bara väntar på lösningen som Castro, Aogo och Gentner för att endast nämna några...
Citera
2019-05-30, 08:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vilken kaotisk och smärtsam säsong.+ text.

Jag hade hellre sett Stuttgart kvar än Union.
Trots er skitsäsong så hade ni ett publiksnitt på över 55 tusen det är såna lag vi behöver i BL, lag som drar publik och pengar.

Ingen är intresserad av att se Paderborn mot Hoffenheim tex
Citera
2019-05-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vilken kaotisk och smärtsam säsong.

Fan vad det gjorde ont i hjärtat när slutsignalen löd och man insåg att vi inte längre är ett Bundesliga lag.

Finns dock inget annat att säga än att det var välförtjänt, visst svider det att åka ut efter 2 oavgjorda matcher och förlora på bortamålsregeln. Men med våran poängskörd under säsongens gång så förtjänar vi att åka ner.

Som nykomling sluta 7:a 17/18 (hade inte Frankfurt vunnit cupfinalen mot Bayern hade Stuttgart gått till Europa League) till att vara i botten av tabellen 18/19 från början till slut, rent jävla fiasko.

Orkar inte analysera vad som gick fel och vad som borde gjorts. Det är många faktorer inblandade och många personer som bär ansvar för detta.

Gratulationer till Union Berlin, även om jag inte anser att de var bättre så var de definitivt mycket hungrigare. Även stort grattis till Bayern München till 6:e eller 7:e raka () ligaguldet

Jag återkommer med lite transfernytt senare. Med spänd förväntan ser jag fram emot hur lagbygget kommer att se ut.

Ett ungt och hungrigt lag vill jag se. Alltså helt raka motsatsen till vårt BL lag 18/19 bestående utav avdankade spelare som bara väntar på lösningen som Castro, Aogo och Gentner för att endast nämna några...

Jag följer Zweite någorlunda.. ni kommer springa hem ligan nästa säsong och va tillbaka året efter skulle jag nog påstå med högt självförtroende. Hoppas det iaf. Ser gärna Stuttgart i BL. Lycka till!
Citera
2019-05-31, 02:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag hade hellre sett Stuttgart kvar än Union.
Trots er skitsäsong så hade ni ett publiksnitt på över 55 tusen det är såna lag vi behöver i BL, lag som drar publik och pengar.

Ingen är intresserad av att se Paderborn mot Hoffenheim tex
Rätt osexigt att Paderborn lyckades avancera vad har den klubben för historia egentligen? Visst är det väl roligt med ''uppstickare'' men ser hellre att VfB och HSV spelar i förstaligan. Rätt galet att både Köln och HSV har ett publiksnitt på 48k i andraligan nu är det två stora städer men det kan väl inte finnas något lag i en annan europeisk andraliga som ligger och nosar på sådana publiksnitt?

Blir Sebbe kvar i Union förresten?
Citera
2019-05-31, 13:30
Medlem
Lekmands avatar
Jonathan Schmid (28 år) är tillbaka till Freiburg. Oerhört kul att ha tillbaka någon från säsongen 12/13, då jag bodde där och var på matcherna, bara han och Gunter som spelar idag som också spelade för Freiburg då. Tillsammans med Kruse gjorde han dessutom tio mål den säsongen, vilket jag hoppas han kan upprepa även nästa år.

Under sin tid i Augsburg blev han en suverän högerback, men han är mest tilltänkt för högeryttern. I en trebackslinje kan han såklart göra båda. Högeryttern har varit den svagast tillsatta positionen under föregående säsong, så det känns som en klok värvning även så sett.

Jag är lite förvånad över att Freiburg lyckas värva en ordinarie spelare i sina bästa år från en annan bundesligaklubb. Men Augsburg är i ungefär samma storlek, och har en begränsad budget. De köpte Niederlechner av oss. Dessutom lämnade Schmid Freiburg först då han var tvungen, säsongen efter vi åkte ut ur Bundesliga, eftersom Freiburg inte hade råd att betala lönerna för förstaligatruppen när man hade åkt ned till andraligan. Han trivdes bra i Freiburg, speciellt eftersom han kunde bo i sitt hemland Frankrike med sin familj och pendla till staden.

Vi har även värvat unge Gian-Luca Itter från Wolfsburg som Gunter-ersättare på vänsterbackspositionen. Vet inte om det är en indikation på att Gunter kommer att lämna, men jag hoppas inte det.
Citera
2019-05-31, 16:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Rätt osexigt att Paderborn lyckades avancera vad har den klubben för historia egentligen? Visst är det väl roligt med ''uppstickare'' men ser hellre att VfB och HSV spelar i förstaligan. Rätt galet att både Köln och HSV har ett publiksnitt på 48k i andraligan nu är det två stora städer men det kan väl inte finnas något lag i en annan europeisk andraliga som ligger och nosar på sådana publiksnitt?

Blir Sebbe kvar i Union förresten?
Jo det är jäkligt kul med uppstickare men ett ointressant lag från Nordrhein-Westfalen är inte till glädje för någon.

Historia är väl att dom blev räddade kvar från att hamna i regional-liga för att 1860 blev tvångsreglerade när dom konkade. Dom var i BL 2015 har jag för mig.
Citera
2019-06-02, 17:12
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det är jäkligt kul med uppstickare men ett ointressant lag från Nordrhein-Westfalen är inte till glädje för någon.

Historia är väl att dom blev räddade kvar från att hamna i regional-liga för att 1860 blev tvångsreglerade när dom konkade. Dom var i BL 2015 har jag för mig.
Hm laget känns aningen ''plastigt'' och loggan ska vi inte ens tala om Jo de spelade i BL 2015 lite därför jag frågar om de hade någon historia innan dess.
Citera
2019-06-02, 17:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Hm laget känns aningen ''plastigt'' och loggan ska vi inte ens tala om Jo de spelade i BL 2015 lite därför jag frågar om de hade någon historia innan dess.
Jag har ingen koll på dom mer än dom bildades 1985 så det finns inte mycket till historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in