QUOTE: asdfghjklzxcvbnm
Helt ologiskt var det väl inte. Frankfurt var riktigt bra förra säsongen och kovac är en gammal bayern spelare. Frågan är dock hur mycket det var kovac förtjänst. Frankfurt är ju lika bra, om inte bättre den här säsongen faktiskt. Men med facit i hand känns detta som en dålig anställning.
Ni som följer bayern mer, vilka namn pratas det om? För jag gissar att det redan börjar spekuleras i efterträdare. Funderade själv igår men kom inte på något etablerat tränarnamn. Möjligen conte? Men är inget fan av hans fotboll. Känns utdaterad. Nagelsmann klar för leipzig. Klopp lämnar nog inte liverpool. (Om dem nu någongång var intressanta). Zidane? Nä. Allegri kanske blir ledig om zidane tar över juve. Men hans fotboll känns liksom conte ganska trist. Mourinho hade ju varit en intressant kombo med bayern

. En dark horse hade ju varit mark van bommel. Gammal bayern spelare. Gjort bra jobb med psv och står för en kul och spännande fotboll. Är dock ett oprövat kort. En chansning.[/quote]
Helt ologiskt var det nog inte, men ändå ett ganska udda val av Bayern att gå för Kovac, särskilt eftersom att det fanns klart bättre tillgängliga kandidater. Niko Kovac gjorde ju ett okej jobb i Frankfurt, men jag tycker att hans efterträdare Adi Hutter har gjort ett bättre jobb med Frankfurt än vad kovac gjorde. Och det är ingen tvekan om att Kovac så här långt har gjort ett uselt jobb i Bayern.
Jag följer iofs inte varken Bundesliga eller Bayern ngt mer än vad andra fotbollsnördar gör, men jag vet att Kovac har varit nära att få sparken vid flera tillfällen under säsongen, men rykterna om att Bayern ska ge Kovac kicken har tystnat på sistonde eftersom Bayern har nu presterat lite bättre efter nyår. Men det spekulerades länge i att Zidane och Wenger kunde vara tänkbara kandidater att ta över Bayern för resten om Kovac fick sparken. Hade varit mkt intressant att se Wenger som chef för Bayern, och kanske en sista chans för Wenger att motbevisa tvivlarna från hans sista säsonger i Arsenal. Annars så snackades mkt om att både Jogi Löw, Tuchel och Zidane skulle ta över Bayern inför årets säsong. Hur som helst så är jag ganska säker på att Kovac får leta efter ett nytt jobb till sommaren, men vem som Bayern evt ser som en ersättare för Kovac har jag ingen aning om. Men Conte tror jag knappast att det blir, Nagelsmann är som du citerar klar Leipzig och Klopp har ju kontrakt med Liverpool ut 2022 och jag tror knappast att han någonsin kommer att träna Bayern. Allegri uttalade väl bara för ngn månad sedan att han ville stanna i Juventus i de kommande åren (i frågan om jobbet i ManU). När det gäller Mourinho så tror jag knappast att Bayern ens har tänkt tanken på att anställa Jose. van Bommel tror jag nog inte skulle vara lämplig kandidat, även om han är en f.d. Bayern spelare så är MvB oerfaren som tränare och har inte visat mkt tränare trots en bra start i PSV. När gäller holländska tränare så tycker jag att Ten Hag i Ajax är en spännande tränare också har han ju även erfarenhet från Bayern`s akademilag, tycker även att Gio van Bronckhorst har gjort ett bra jobb med Feyenoord. Om Bayern nu väljer att ge Kovac kicken efter säsongen så är väl Zidane den bäst tänkbara kandidaten för jobbet, men tror inte att Zizou är så sugen på Bayern/Bundesliga.