2019-04-18, 23:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Samma Eintracht som nu är vidare till semifinal i EL. Bundesligas räddning denna floppsäsong.

När var ett tysk lag så långt framme i den turneringen senast? Tycker alla lag alltid har misslyckats komma en till kvart utan att vara BVB.
Kul med Frankfurt. Dom ligger ju dessutom bra till att gå till CL. Bra med iaf en klubb till som till slut kan leva upp till en potential som borde haft tidigare.

Tysklands 5 största städer:
Berlin
Hamburg
München
Köln
Frankfurt

Bortsett från München...måste vara tämligen unikt med så instabila fotbollslag genom åren från dom stora städerna om ska jämföra med andra länder. Nu vet jag att det har sina orsaker..Tyskland har en mycket unik och diversierad modern historia som saknar motsvarighet som även påverkat fotbollen. Men ändå.
Senast redigerad av Steff83 2019-04-18 kl. 23:57.
Citera
2019-04-19, 00:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kul med Frankfurt. Dom ligger ju dessutom bra till att gå till CL. Bra med iaf en klubb till som till slut kan leva upp till en potential som borde haft tidigare.

Tysklands 5 största städer:
Berlin
Hamburg
München
Köln
Frankfurt

Bortsett från München...måste vara tämligen unikt med så instabila fotbollslag genom åren från dom stora städerna om ska jämföra med andra länder. Nu vet jag att det har sina orsaker..Tyskland har en mycket unik och diversierad modern historia som saknar motsvarighet som även påverkat fotbollen. Men ändå.
Håller med på att det är märkligt, men Ruhr är ett gytter utan egentlig stad.

Struntar egentligen i hur det går för SGE i EL, men kul. Den klubben behöver det efter så många år av ökenvandring från en stad som ingen egentligen gillar utom dem därifrån. Något den staden nog delar med flera av dina uppräknade. Tror inte det håller till en pokal, tyvärr.
Citera
2019-04-24, 16:01
Medlem
cyberkalles avatar
Frankfurtfansen är tilldelade 2235 biljetter till bortamatchen mot Chelsea men som vanligt så är det ett enormt sug efter biljetter och dom har fått förfrågningar om över det tiodubbla.

Augsburg helt klara nu efter krossen mot apelsinens gäng.
Ännu en stark spurt av dom.

Leipzig till final i DFB-pokal och ikväll så vet vi motståndet då Bremen tar emot Bayern.
Citera
2019-04-24, 22:42
Medlem
xtroes avatar
Rimligt maskande Bayern håller på med efter att ha fått en rätt tveksam straff med sig... Förstår verkligen inte varför domaren inte tar en titt på den när VAR finns. Coman förstärker ju å det grövsta, men också onödigt att slänga ut armen där såklart. Framförallt när bayerns två andra mål innehåller rätt mycket flyt. Ett misslyckat skott som råkar bli en bra passning och ett misslyckat inlägg som studsar turligt i stolpen vidare till bayernspelare.

Så jävla surt.
Citera
2019-04-25, 06:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Rimligt maskande Bayern håller på med efter att ha fått en rätt tveksam straff med sig... Förstår verkligen inte varför domaren inte tar en titt på den när VAR finns. Coman förstärker ju å det grövsta, men också onödigt att slänga ut armen där såklart. Framförallt när bayerns två andra mål innehåller rätt mycket flyt. Ett misslyckat skott som råkar bli en bra passning och ett misslyckat inlägg som studsar turligt i stolpen vidare till bayernspelare.

Så jävla surt.
Ni var återigen riktigt bra och nej det var ingen straff.

Jobbigt när ni jobbat er tillbaka till 2-2
Nu är det ju inte en självklarhet att ni vunnit även om vi inte fått straffen som många verkar tro på alla andra forum.

Tittar man på all statistik från matchen så är det riktigt jämna siffror överallt.

Bremen har förutom en svacka mitt i säsongen varit en mycket positiv överraskning.
Citera
2019-04-25, 06:49
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ni var återigen riktigt bra och nej det var ingen straff.

Jobbigt när ni jobbat er tillbaka till 2-2
Nu är det ju inte en självklarhet att ni vunnit även om vi inte fått straffen som många verkar tro på alla andra forum.

Tittar man på all statistik från matchen så är det riktigt jämna siffror överallt.

Bremen har förutom en svacka mitt i säsongen varit en mycket positiv överraskning.
Ja håller såklart med. Jämn match med relativt sett rätt få riktigt bra målchanser. Hade varit spännande och se en förlängning där jag ändå hade hållit er som knappa favoriter. Nu får ni gärna se till och slå Leipzig, dom ska fan inte ha någon titel.
Citera
2019-04-26, 07:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja håller såklart med. Jämn match med relativt sett rätt få riktigt bra målchanser. Hade varit spännande och se en förlängning där jag ändå hade hållit er som knappa favoriter. Nu får ni gärna se till och slå Leipzig, dom ska fan inte ha någon titel.
Vad som är jävligt märkligt är att det av mig så hatade VAR-systemet inte såg något, vad hjälper det att DFB nu i efterhand säger att det inte skulle ha varit straff.

Vi är så pass bra att inte behöva hjälp av blinda domare.

Det är nästan så att jag hoppas att tjurkukarna vinner finalen.
Citera
2019-04-27, 08:22
Medlem
cyberkalles avatar
Idag är det dags för det största derbyt i Tyskland revierderby är passion hetta und mycket Stimmung.

Hoppas verkligen att Dortmund vinner så titelkampen går vidare.
Citera
2019-04-27, 18:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Idag är det dags för det största derbyt i Tyskland revierderby är passion hetta und mycket Stimmung.

Hoppas verkligen att Dortmund vinner så titelkampen går vidare.
Det gjorde dom inte, i en som vanligt konstig derbymatch mellan dem förlorade BVB på utvisningar. Två helt galna satsningar som nog kostade laget alla poäng, svårt att spela posession med två man mindre. Annars var det grymt snygga mål, om du inte såg mötet?

Och så gillar jag inte heller om titelkampen är över nu. Det där med att vinna år efter år är inget som direkt ökat mitt intresse för tysk fotboll eller FC Bayern.
Citera
2019-04-28, 07:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det gjorde dom inte, i en som vanligt konstig derbymatch mellan dem förlorade BVB på utvisningar. Två helt galna satsningar som nog kostade laget alla poäng, svårt att spela posession med två man mindre. Annars var det grymt snygga mål, om du inte såg mötet?

Och så gillar jag inte heller om titelkampen är över nu. Det där med att vinna år efter år är inget som direkt ökat mitt intresse för tysk fotboll eller FC Bayern.

Nej jag hade ingen möjlighet att se matchen.
Trist att BVB ännu en gång viker ner sig.
Citera
2019-04-28, 10:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja seger för bayern idag och spänningen i toppen är slut. Man får väl glädja sig åt att CL racet blev än mer spännande igår efter att f rankfurt tappade. Kanske börjar europa league framgången påverka ligaspelet? Kan bli kostsamt. Leverkusen borrusia och hoffenheim jagar. Och då möter leverkusen frankfurt hemma nästa omgång. Vinst där för leverkusen och jag tror dem plockar den sista CL platsen. Dem har lättast spelschema kvar. Frankfurt ska ju möta bayern i sista omgången tex.

Även botten blev lite mer spännande med hannover som vann.
Citera
2019-04-28, 11:29
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Nu tar Bayern detta.

Dortmund har något på gång..men är för bräckligt än så länge. Schalke hade laddad för detta länge att trycka dit dom.

Leipzig har för övrigt gjort en riktigt bra vår. Dom är bara 5 poäng efter Dortmund nu. Cupfinalen kommer bli sevärd.

Just detta troliga guld är ju viktigt för Kovac. Han kan bygga vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in