Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Dortmund ser bra ut hittills. Dom kan nog ge Bayern en ordentlig match om guldet i BL. Dom har godq chanser att vinna CL-gruppen nu och få större chanser till mer gynnsam lottning. Favre har gjort ett bra jobb hittills.
Jo Favre känns som en riktigt stabil tränare tyckte han var bra även i Gladbach.
Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det anfallsspel de visade upp i andra imponerade stort på mig. Jag har inte följt Bundesliga sedan Eurosport slutade sända, men jag har aldrig sett Dortmund spela ett så snabbt och finurligt anfallsspel.
Jo men samtidigt så har väl alltid anfallsspelet varit helt ok även dom sista året, hade Dortmund vunnit och gjort 4 mål mot ATM förra säsongen så hade dom även släppt in 3 så det måste ha blivit mycket bättre på mitten och även backlinjen.
Det är hur som helst bra för ligan att det är som det är just nu.
Utöver gårdagen så funderar jag lite på hur Martin Åslund tänker när han återigen gnäller på att Bayern betalat bort Allianz och enligt honom så borde dom haft kvar skulderna och istället köpt spelare.
Märkligt resonemang enligt mig och kolla på till exempel PSG så har ju inte spelarinvestering hjälpt för att vinna CL.