2018-10-24, 07:04
Medlem
cyberkalles avatar
Alex Timossi Andersson gjorde mål direkt efter sitt inhopp när Bayerns U-19 lag mötte AEK Aten igår.
Såg lite av hans spel då dom sände matchen live på deras Facebooksida tycker gott att dom kan testa honom som högerytter i A-laget istället för Robben som inte längre är en startspelare i en klubb av Bayerns kaliber.(förövrigt så blev han framspelad av 33% svensken Ryan Johansson)

Förjävla många underbara ironiska artiklar från olika medier efter Bayerns seger igår.
Helt rätt med tanke på den pinsamma pk i fredags.
Senast redigerad av cyberkalle 2018-10-24 kl. 07:11.
Citera
2018-10-25, 07:05
Medlem
cyberkalles avatar
Nu såg jag inte Dortmunds match igår men hur som helst så är det imponerande att vinna mot ATM med 4-0 och det utan skadade Alcazar.
Jag tror inte att dom kommer få samma dipp som förra säsongen då dom också startade bra dom känns mycket stabilare och då spelade dom ju inte bra trots att dom gick starkt utan hade mest ett jäkla flyt.

Schalke blev rånade på en straff igår mot Galatasaray men vilket CL debut av deras unga målis Nübel.
Citera
2018-10-25, 08:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu såg jag inte Dortmunds match igår men hur som helst så är det imponerande att vinna mot ATM med 4-0 och det utan skadade Alcazar.
Jag tror inte att dom kommer få samma dipp som förra säsongen då dom också startade bra dom känns mycket stabilare och då spelade dom ju inte bra trots att dom gick starkt utan hade mest ett jäkla flyt.

Schalke blev rånade på en straff igår mot Galatasaray men vilket CL debut av deras unga målis Nübel.
Dortmund ser bra ut hittills. Dom kan nog ge Bayern en ordentlig match om guldet i BL. Dom har godq chanser att vinna CL-gruppen nu och få större chanser till mer gynnsam lottning. Favre har gjort ett bra jobb hittills.
Citera
2018-10-25, 11:11
Medlem
Citat:

Det anfallsspel de visade upp i andra imponerade stort på mig. Jag har inte följt Bundesliga sedan Eurosport slutade sända, men jag har aldrig sett Dortmund spela ett så snabbt och finurligt anfallsspel.
Citera
2018-10-25, 13:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dortmund ser bra ut hittills. Dom kan nog ge Bayern en ordentlig match om guldet i BL. Dom har godq chanser att vinna CL-gruppen nu och få större chanser till mer gynnsam lottning. Favre har gjort ett bra jobb hittills.
Jo Favre känns som en riktigt stabil tränare tyckte han var bra även i Gladbach.
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det anfallsspel de visade upp i andra imponerade stort på mig. Jag har inte följt Bundesliga sedan Eurosport slutade sända, men jag har aldrig sett Dortmund spela ett så snabbt och finurligt anfallsspel.

Jo men samtidigt så har väl alltid anfallsspelet varit helt ok även dom sista året, hade Dortmund vunnit och gjort 4 mål mot ATM förra säsongen så hade dom även släppt in 3 så det måste ha blivit mycket bättre på mitten och även backlinjen.

Det är hur som helst bra för ligan att det är som det är just nu.

Utöver gårdagen så funderar jag lite på hur Martin Åslund tänker när han återigen gnäller på att Bayern betalat bort Allianz och enligt honom så borde dom haft kvar skulderna och istället köpt spelare.
Märkligt resonemang enligt mig och kolla på till exempel PSG så har ju inte spelarinvestering hjälpt för att vinna CL.
Citera
2018-10-25, 22:26
Medlem
Oranginas avatar
VfB-legenden Ludovic Magnin ledde idag FC Zurich till en 3-2 seger mot det där överskattade laget.

Kul!
Citera
2018-10-26, 05:53
Medlem
cyberkalles avatar
Leverkusen enda tyska laget som förlorade i veckans europacupspel, som vanligt så är dom överskattade även av mig.
Citera
2018-10-26, 06:44
Medlem
Ja finske målvakten Hradecky borde inte ha gått till Leverkusen. Men sparka Herrlich nu. Det kommer att gå bättre snart
Citera
2018-10-26, 08:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Leverkusen enda tyska laget som förlorade i veckans europacupspel, som vanligt så är dom överskattade även av mig.
Dom ser ju dock ut att gå vidare från gruppen utan problem.

Leverkusen är lite som Tysklands svar på Häcken i Sverige. Ett förortslag med konstant stabil ekonomi men utan en större engagerad fanbas eller mediatryck utanför närmsta närområdet (om ens där alltid) vilket gör att det är en smula lite för bekvämt att spela där för att göra det lilla extra som krävs. Självklart i relativa termer då allt är så mycket större i Tyskland än i Sverige. Dom har ju alltid haft bra spelare och ligger oftast och nosar i toppen men dom får det aldrig att blomma ut fullt ut. Närmast var dom ju 2002...då dom tog trippeln i att komma tvåa i allt!
Senast redigerad av Steff83 2018-10-26 kl. 08:51.
Citera
2018-10-26, 17:46
Medlem
fchansas avatar
När jag var ung kunde jag aldrig drömma om att Magdeburg och Hamburg skulle kunna mötas i nationellt seriespel. Ikväll gör dom det. Mitt första besök i Magdeburg var strax efter murfallet och då såg det inte för roligt ut i stan. Säkert bättre idag. Nåväl, Magdeburg har bara vunnit en match hittills så jag hoppas den andra vinsten kommer ikväll.
Citera
2018-10-30, 09:31
Medlem
cyberkalles avatar
Ikväll är det dags för cupspel.

Med bland annat

Hannover mot Wolfsburg samt Augsburg mot Mainz som dom två "hetaste" matcherna
Bayern möter Sv Rödinghausen borta och även om dom inte kommer till start med sju ordinarie spelare så ska dom vinna detta, med i truppen kom fyra juniorer Paul Will (19), Meritan Shabani (19),Christian Früchtl (18) och Woo-Yeong Jeong (19)
Citera
2018-10-30, 20:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
När jag var ung kunde jag aldrig drömma om att Magdeburg och Hamburg skulle kunna mötas i nationellt seriespel. Ikväll gör dom det. Mitt första besök i Magdeburg var strax efter murfallet och då såg det inte för roligt ut i stan. Säkert bättre idag. Nåväl, Magdeburg har bara vunnit en match hittills så jag hoppas den andra vinsten kommer ikväll.
Magdeburg är fortfarande en ful stad men som du säger säkerligen finare än vad den var typ 1992.
Citat:
Ikväll är det dags för cupspel.

Med bland annat

Hannover mot Wolfsburg samt Augsburg mot Mainz som dom två "hetaste" matcherna
Bayern möter Sv Rödinghausen borta och även om dom inte kommer till start med sju ordinarie spelare så ska dom vinna detta, med i truppen kom fyra juniorer Paul Will (19), Meritan Shabani (19),Christian Früchtl (18) och Woo-Yeong Jeong (19)
Ingen av de fyra i startelvan. Hoppas på inhopp för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in