2018-09-21, 18:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Problemet med Renato Sanches verkar ju vara att han är fotbollsdum och spelar på instinkt. Han kommer antagligen aldrig lära sig taktik, spelsystem och rörelsemönster. Har enormt svårt att se honom lyckas i Bayern eller annan storklubb.
Citera
2018-09-21, 18:56
Medlem
motvalls avatar
Jo, en sak till. Har ni tips på det som alltid kommer att tillhöra den tyska fotbollen. Dvs öl och just nu oktobervarianterna. Förra säsongen vann det för mig innan okända Karmaliten Festbier i de som prövades.
Citera
2018-09-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Leverkusen vinner ingenting någonsin. Hör talas om Neverkusen?
Neverkusen är ett dåligt skämt. Klubben heter Leverkusen.
Citera
2018-09-22, 11:24
Medlem
Germanofils avatar
Såg inte matchen igår men det verkar ju inte ha varit någon höjdare. Düsseldorf närmast segern om man ska tro Kicker. Inte heller inte eftermiddag har jag möjligheten att se någon fotboll men hoppas såklart att H96 tar sin första trepoängare när man möter Nürnberg i Franken. Det är ett lag man bör kunna slå fast Hannover och bortaplan är sällan en bra kombination...
Citera
2018-09-22, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg inte matchen igår men det verkar ju inte ha varit någon höjdare. Düsseldorf närmast segern om man ska tro Kicker. Inte heller inte eftermiddag har jag möjligheten att se någon fotboll men hoppas såklart att H96 tar sin första trepoängare när man möter Nürnberg i Franken. Det är ett lag man bör kunna slå fast Hannover och bortaplan är sällan en bra kombination...
Hata hannover
Citera
2018-09-22, 20:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Hata hannover
Kan du inte bara låta bli att skriva i denna tråd.
Citera
2018-09-22, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kan du inte bara låta bli att skriva i denna tråd.
jag ogillar hannover starkt, ett skitlag helt enkelt. inte bli sur över att de torskarde IGEN
Citera
2018-09-22, 22:03
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Haha roligt skämt Orangina. Leverkusen kommer inte att åka ner till Zweite. Garanterat top 5. De har saknat den finska världsklass målvakten Hradecky. Men nu är han tillbaka.

Men ingen chans att Lev åker ner. Jag tror att Leverkusen vinner EL eller slutar top 4 i ligan.

Hradecky var en grym värvning av Leverkusen. En överskattad sopa ska spela i ett överskattat lag.

Att Leverkusen klarar av top 5 i Zweite tvivlar jag på, men jag önskar er lycka till nästa säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Gentner som ytter och Castro från start. Det är ett garanterat recept på en match som inte kommer vara en höjdare.

Zieler är anledningen till att vi ens fick 1 pinne. Förmodligen var de "närmast" då de hade fler bra chanser. Men vi hade också flertalet chanser som ska resultera i mål.

Red Bull på onsdag då..
Citera
2018-09-23, 14:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Satt och specialstuderade honom i stunder och visst var han helt superb men också totalt borta i FCB:s positionsspel. Vidhåller att antingen var han sämst eller bäst, tror inte heller på något mellanmjölk av den killen framöver. I grym match håller jag med och så snyggt av Benficas fans att han blev hyllad. Sällan sådant ses.
Jo det är sant, hans bästa insats i klubben i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Problemet med Renato Sanches verkar ju vara att han är fotbollsdum och spelar på instinkt. Han kommer antagligen aldrig lära sig taktik, spelsystem och rörelsemönster. Har enormt svårt att se honom lyckas i Bayern eller annan storklubb.

Du vill bara ha honom till Dortmund. 😀

Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Neverkusen är ett dåligt skämt. Klubben heter Leverkusen.
Skämt eller inte men det ligger ju en massa sanning i det smeknamnet och förknippat i hela fotbollstyskland.
Citera
2018-09-23, 14:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo det är sant, hans bästa insats i klubben i alla fall.

Du vill bara ha honom till Dortmund. 😀

Faktiskt inte.
Citera
2018-09-23, 14:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Faktiskt inte.
Han är ännu ung. Hans svagheter är sådant som går att slipa på med tiden. Men dom individuella egenskaperna så kommer han bli världsklass om han slipar på sitt positionsspel en del. Hur som helst. Lite tidigt att döma ut honom. Inte lätt för alla att komma ifrån sin hemmiljö heller. När han väl får styr på det hela runt omkring så kan det lyfta. Jag tror han kan få ett genombrott denna säsongen.
Citera
2018-09-23, 17:33
Medlem
cyberkalles avatar
Leverkusen tog sina första poäng idag när dom vann över Mainz.

Hamburg förlorade stort 0-5 i zweite tidigare idag. Inte så lätt att spela i zweite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in