2018-11-09, 22:47
Medlem
Germanofils avatar
Viktig trepoängare för H96 idag. Helgen är räddad trots att jag måste jobba i morgon.

Bayern - Dortmund i morgon. Riktigt intressant. Om BvB vinner är de sju(!) poäng före i tabellen.
Citera
2018-11-09, 23:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Viktig trepoängare för H96 idag. Helgen är räddad trots att jag måste jobba i morgon.
Bayern - Dortmund i morgon. Riktigt intressant. Om BvB vinner är de sju(!) poäng före i tabellen.
Är Dortmund - Bayern, hemmaplan är viktig. Till skillnad från kalle tror jag på kryss, känns som det r dax att steppa upp. Och steppa ner för BVB. Men skitkul att ligan lever, t o m jag tröttnade på FCB radda av ligasegrar som var klara i januari.

Ett H96 i BL med den fotbollen man visade idag är en tillgång. Sett er för lite för se över dagens.
Citera
2018-11-10, 05:58
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Är Dortmund - Bayern, hemmaplan är viktig. Till skillnad från kalle tror jag på kryss, känns som det r dax att steppa upp. Och steppa ner för BVB. Men skitkul att ligan lever, t o m jag tröttnade på FCB radda av ligasegrar som var klara i januari.

Ett H96 i BL med den fotbollen man visade idag är en tillgång. Sett er för lite för se över dagens.
Ja du har rätt såklart. Slarvigt skrivet av mig ang. vem som har hemmaplan.

Jo igår visade Hannover upp en riktigt fin fotboll med många snabba uppspel längs kanterna där de båda unga yttrarna Maina och Sarenren-Bazee hade nyckelroller. I mitten tog Bebou över rollen som spelfördelare på ett bra sätt samtidigt som Wallace och Bakalorz stångades och kämpade som om det inte fanns någon morgondag. Mittfältet som helhet får alltså toppbetyg av mig. Nu måste bara Füllkrug komma tillbaka från sin skada så att vi har en riktig striker.
Citera
2018-11-10, 10:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Ter Stegen blev inte kallad till landslagssamlingen som gäller för vänskapsmatchen mot Ryssland och Nations League matchen mot Nederländerna. Har Ter Stegen möjligtvis nakenbilder eller liknande på Löw? Jag menar, det kan ju inte bli värre än bilderna som redan florerar där han sniffar sitt egna pungsvett. Vad är anledningen till denna utelämning? Förstår inte hur man kan tycka Neuer är bättre i dagsläget.
Jag är nog ganska övertygad om att ter Stegen inte hade något emot att slippa spela dessa obetydliga matcher.
Citera
2018-11-10, 10:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Grattis till vinsten den behövde ni mer än skitlaget ni mötte.

Jo jag har redan börjat ladda, tyvärr så finns det inga Paulaner på bolaget här så det blev Spaten Oktoberbier.
Jag är redan nervös som fan
Citera
2018-11-10, 17:37
Medlem
Oranginas avatar
Viktig seger innan landslagsuppehållet!

Drömmål av Thommy och backchefen Baumgartl fick näta. Baumi platsar i A-landslaget utan problem.

Lycka till mot BvB, boys!
Citera
2018-11-11, 09:53
Medlem
Vanstertrollets avatar
Reiss Nelson bär ju Hoffenheim som 18-åring!
Citera
2018-11-11, 13:01
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo jag har redan börjat ladda, tyvärr så finns det inga Paulaner på bolaget här så det blev Spaten Oktoberbier.
Jag är redan nervös som fan
Tung förlust för Bayern. Hoppas att Spaten smakade iaf.

BvB imponerar och har skaffat sig ett försprång i tabellen men jag övertygad om att ligan fortfarande kommer att vara spännande i mars. Kul tycker jag att det blir en säsong där flera lag på allvar utmanar om titeln. Hoppas att Mönchengladbach kan fortsätta att spela bra också (förutom i nästa match då de möter H96 såklart. ).
Citera
2018-11-12, 06:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Tung förlust för Bayern. Hoppas att Spaten smakade iaf.

BvB imponerar och har skaffat sig ett försprång i tabellen men jag övertygad om att ligan fortfarande kommer att vara spännande i mars. Kul tycker jag att det blir en säsong där flera lag på allvar utmanar om titeln. Hoppas att Mönchengladbach kan fortsätta att spela bra också (förutom i nästa match då de möter H96 såklart. ).

Spaten är aldrig fel.

Jo det var en tung förlust speciellt när jag för första gången på mycket länge tyckte att vi spelade riktigt bra en poäng hade varit rättvist.

Hummels får kritik för att han startade trots att han var förkyld.
Länge sedan jag såg Ribéry kämpa så jävla bra hans återvinngsprocent (heter det så?) var otrolig till och med Favré sa efter matchen att han var galet bra.

Men all heder åt BvB som leder ligan välförtjänt medans vi får kämpa om att få spela ute i Europa nästa säsong.

James kommer nog att försvinna kanske redan i vinter han dyker inte upp i tid till träningarna och är uppenbart missnöjd över sin situation.

Müller Müller vad har tagit åt dig visst alltid lika placeringssäker på planen men gör inte mycket rätt med bollen.
Citera
2018-11-13, 17:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
vad har hänt med kagawa i bvb? läste att han spelar med reserverna? Hoppas han går till en klubb där han får lira, skön spelare (för att han är japan?)
Citera
2018-11-13, 21:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
vad har hänt med kagawa i bvb? läste att han spelar med reserverna? Hoppas han går till en klubb där han får lira, skön spelare (för att han är japan?)
Han har väl aldrig nått det höjder sen han lämnade Dortmund förra gången för Man. U. för många år sen? Han har så vitt jag vet inte gjort något större avtryck i denna andra sejouren i Dortmund under något år alls.

Ja..Han hör nog hemma i mindre klubbar numera om han ska vara "stjärna"
Citera
2018-11-14, 18:09
Medlem
cyberkalles avatar
Jahapp det går liksom troll i truppen denna säsong.
James borta 3-4 månader för knäskadan han ådrog sig i går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in