Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 23:17
  #2641
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
För det ligger inte i deras intresse, Dessutom skedde det ju alldeles nyss.

Ligger inte i deras intresse? Menar du att de är på SD:s sida? Vem annars vinner på detta?
Citera
2018-08-02, 23:18
  #2642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jo, de är inne i ett stim nu alltså. Allting de rör vid dör haha. Nu är de så jävla körda alltså. Allting de gör blir fel. Det är tragikomiskt att beskåda. Tidigare har jag sagt att sossarna får vara glada om de klarar 20% i valet, nu börjar jag luta åt att de kanske får vara nöjda med 15%. Sossarna sjunker som en gråsten i vatten, och det är självförvållat hela vägen.
Det är en historisk händelse, men samtidigt sitter jag med ett glas vin och fnittrar.

Jag kommer ihåg då muren föll. Då var det på allvar och man följde med ett stort allvar. Nu bara skakar jag på huvudet och inser hur jävla världsfrånvända de är. De har noll koll och tror att det fungerar med censur.

Byta ut väljarna och styra informationen samtidigt som man sitter på makten. De andra "riktiga" partierna kommer såklart att spela med.

Och nu detta. Så patetiskt slut för partiet. Jag hade inbillat mig att det skulle krävas något extraordinärt. Men det var detta... Luften gick ur. SAP pös...
Citera
2018-08-02, 23:19
  #2643
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Billigare att hosta videon själv på sin server.

Kaxigt att skicka USB-stickor som är SD-brandade och med något ball budskap på. Wink-wink, hint, hint..
Citera
2018-08-02, 23:19
  #2644
Medlem
NorthernAngels avatar
Nu tog SD bort sitt andra inlägg på facebook om att filmen blockerats. Det verkar som SD försöker få upp filmen igen utan att lyckas.
Citera
2018-08-02, 23:19
  #2645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Finns ju svar på sidan
3. Följde inte bara Socialdemokraterna de antisemitiska strömningarna i tiden?
Socialdemokraterna var inte en del av tidsandan, utan drivande. Tyskarna kom till Sverige för att hämta inspiration och övertog tänkandet.
Så du menar att det inte fanns några som drev antisemitismen utanför Sverige och de svenska socialdemokraterna. Jävla historierevisionist.
Citera
2018-08-02, 23:19
  #2646
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det kan du ge dig på. Det här är en BOMB.

YouTube censurerade bort Granskning Sverige. Så funkar det. '"Farliga" ämnen tystas ned.
Citera
2018-08-02, 23:20
  #2647
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det skulle vara ironi av stora mått om filmen tagits ned för att citaten från SAP:s historia, som syns i bild och läses upp, bedöms som rasistiska.
Helt omöjligt är det f-n inte.
Citera
2018-08-02, 23:20
  #2648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En gissning skulle kunna vara att de inte fixat rättigheterna till alla arkivbilder? Men jag tror på massanmälningar och att YT håller på att kolla upp vad det hela handlar om.

En tanke som slog mig när jag såg filmen igår faktiskt.
Men då borde eller kunde väl Yt angett det som förklaring. Länken för ändamålet var ju ingen länk alls...
Nej, det luktar censur initierad av statsmakterna. Är det så tror jag de har (s)att (s)in (s)ista potatis...
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2018-08-02 kl. 23:22.
Citera
2018-08-02, 23:20
  #2649
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså: har filmen blivit bortplockad från youtube, så bör sossarna be om att den läggs upp igen, för att inte bli anklagade för censur.

Fast Morgan Johansson (S) hade ju ett möte med Google/YouTube just i syfte att införa censur:

Citat:
Regeringen kallar Google och Facebook till möte

https://www.expressen.se/nyheter/reg...ook-till-mote/
Citat:
Ministrar i möte med Google / Google lovar åtgärder

– Det här var ett konstruktivt möte: Morgan Johansson och Peter Eriksson var mycket tydliga mot nätjättarna och vi från Tidningsutgivarna förklarade att vi är redo att bidra till ökad kunskap om den svenska debattmiljön och vilka mörkerkrafter som finns här och som hotar demokratin.

https://www.expressen.se/nyheter/min...fter-kritiken/

Socialdemokraterna ligger bakom borttagningen av SD:s video. Antingen direkt eller indirekt.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2018-08-02 kl. 23:22.
Citera
2018-08-02, 23:20
  #2650
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SSU:s video. Jag tycker att det är ganska smaklöst att skämta om detta. Politisk censur hör inte hemma i den svenska valrörelsen.

Lika smaklöst som sossarnas massmord av icke önskvärda personer bland befolkningen?
Citera
2018-08-02, 23:20
  #2651
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SSU:s video. Jag tycker att det är ganska smaklöst att skämta om detta. Politisk censur hör inte hemma i den svenska valrörelsen.

STASI 2.0 Sverige R.I.P
Citera
2018-08-02, 23:21
  #2652
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En gissning skulle kunna vara att de inte fixat rättigheterna till alla arkivbilder? Men jag tror på massanmälningar och att YT håller på att kolla upp vad det hela handlar om.

Precis, men tror du att folk som tagit dessa arkivbilder fått reda på att videon varit uppe två dagar efter den lades upp och anmält. Har svårt att tänka mig det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback