Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 23:09
  #2605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neger
Var över 200k tror jag

OK jag såg siffran i eftermiddag och det rullade kanske över 200k. Men fy FAN att vi har cencur mot en dokumentär, det kommer att gå rykten om detta och jag tror inte Sossarna vinner i långa loppet.
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2606
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ojoj, vilket jävla genomslag på två dygn. Att då ta ner en sådan film är ju ett sånt jävla självmål. Vilka jävla sopor alltså, jag hittar inget bättre ord. Sopor.

Sopor var ordet. det är bortom förstånd.
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2607
Medlem
alltså förklarar för mig hur den bröt mot youtubes riktlinjer? vad är det för slags diktatur vi lever i egentligen
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2608
Medlem
ParkLane66s avatar
Känns som om vi är med när viktig historia skapas.
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2609
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Här har du länk
https://d.tube/#!/v/afs-mirror/xyrtd1bi

Det är inte länken, står ju afs i video-koden..
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Kommer YT återskapa den ursprungliga länken eller är man rädda för det genomslag den fick?

Herregud, detta är skrämmande på riktigt.
Vad skulle "den ursprungliga länken" vara? Länken som jag publicerade nyss är länk till samma film som Samhällsnytt länkat till. Ingenting är censurerat.
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2611
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Alltså, filmen har tagits ned. Svenska regeringen fick panik.

sluta dilla, den finns på andra ställen och har dessutom kopierats och lagts upp på otaliga ställen på internet vid det här laget.

(fånigt av you tube att försöka censurera denna, lätt genomskådade, sk "dokumentär". De borde koncentera sig på t.ex. nazistisk historierevisionism istället eller värre.)
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2612
Medlem
Jag noterar också att varken google eller youtube för mig ger några autocomplete-förslag när man börjar söka på "ett land ett parti".

Kunde skriva "ett land ett part", men fick fortfarande inget förslag på hur fortsättningen kunde vara.

Så är det även om man skriver "nig...." (alltså inga förslag), medan om man exempelvis skriver "shakes" så kommer snart Shakespeare upp.
Citera
2018-08-02, 23:10
  #2613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, fakta fel:

1: Aftonbladet var inte knuten till arbetarrörelsen. Om man var medveten om detta, varför citerade man då just aftonbladet?

2: Under det andra världskriget så var det en samlingsregering. Hade de andra partierna i den velat så hade de kunnat rösta ned socialdemokaterna. Om man var medveten om detta, varför nämns då bara Per-Albins parti i den sk. "dokumentären"

3: Rasbiologi var allmängods i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet. Om man var medveten om detta, varför sattes då inte rasbiologin inom socialdemokratin in i sitt rätta historiska samanhang?

4: Hilding, som var beredd att bruka våld lämnade socialdemokraterna just pga av att de inte villle bruka våld. Om man var medveten om detta, varför nämndes inte det i den sk "dokumentären"?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hilding_Hagberg

Tja, det var några exempel. Jag orkar inte rota vidare. Men jag kan propaganda och vet hur den fungerar. Denna film är dock inte något lysande propagandastycke, då den går lätt att bemöta.

Finns ju svar på sidan

1. Varför tas Aftonbladet upp, tidningen köptes av LO först 1956?
Tidningen skriver själv att man 1932 stödde den tillträdande socialdemokratiska regeringen, även om man då hade andra ägare.

2. Men var det inte en samlingsregering under andra världskriget?
Jo, och därför anges beskrivningar som ”regeringen Per Albin Hansson” och ”den svenska regeringen”. Bara när det är en enpartiregering anges ”Socialdemokratiska regeringen”.

3. Följde inte bara Socialdemokraterna de antisemitiska strömningarna i tiden?
Socialdemokraterna var inte en del av tidsandan, utan drivande. Tyskarna kom till Sverige för att hämta inspiration och övertog tänkandet.

4 På samma sätt som att de tjatar om järnrörsskandalen, tex Almqvist fick ju lämna partiet.
Citera
2018-08-02, 23:11
  #2614
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
198 000 visningar precis innan den togs ned.

Låter riktigt, 185,000 såg jag någon timme innan den togs ned.
Citera
2018-08-02, 23:11
  #2615
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Känns som om vi är med när viktig historia skapas.

Det kan du ge dig på. Det här är en BOMB.
Citera
2018-08-02, 23:11
  #2616
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad skulle "den ursprungliga länken" vara? Länken som jag publicerade nyss är länk till samma film som Samhällsnytt länkat till. Ingenting är censurerat.

Inget är censurerat? De har precis tagit ned två videos i rad, som Samtiden lagt upp.

Först denna: https://www.youtube.com/watch?v=W56ZKUVECWs&t=451s

Sedan denna: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=7cKZ6CJHMQc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback