Jag tror starkt på att hon har bulimi. Dvs hon köper stora mängder mat, äter och kräks. Detta förklarar hennes svullna ansikte/halsmandlar, hennes hyperfixering kring mat, hennes undernärda kropp, att hon alltid har problem med magen, att hon/de storhandlar 2 ggr per dag osv (påstår att det är till andra men säger samtidigt att hon knappt har några vänner, ren bullshit). Har en i min direkta närhet som hade samma problematik i många år, kunde äta och kräkas upp mat för flera hundra per dag utan problem.
Jag utesluter alkoholen då hon visade upp från sin journal att de tog ett peth-test när hon var inlagd som låg på 0,00.
Bulimi är också en typ av beroende och är nästan 100% på att det är dit pengarna går.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fontanajuice
Skulle det kunna vara något annat än alkohol? Tänker att dom verkar ju ha tillgång till en hel del mediciner och hon har väl sagt något om att dom misstänker epilepsi på henne och epilepsimedicin är narkotikaklassat. Vet inte vad för mediciner hennes pappa har. Dock borde någon vårdpersonal reagera om hon behöver nytt recept titt som tätt om medicin missbrukas, så är kanske alkohol ändå.
Förstår inte hur det kan komma sig att orosanmälningarna inte leder till något. Är det någon här som är insatt i hur det fungerar?
Att hon svälter sig själv är väl en sak, men hur mår hennes pappa? Han har väl också fått anmälningar som jag förstår det. Varför görs inget för att rädda honom? Hon roffar ju åt sig hans pengar också och lägger på allt utom det som är viktigt för att han ska må bra. Han är ju trots allt över 80 och borde tas bättre om hand och ges näringsrik mat.