Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Är hon på riktigt?????

Börjar redan IKVÄLL nästan 2 dygn efter pengar o tjata.

Nu var det många fler räkningar än hon trodde och hon slösade på potatis o korv igår o bla bla, och säger att det inte kommer gå att storhandla denna månad heller.

Seriöst nu får han väl förfan ta och ge sig. Så gråtvideosarna lär komma imorgon eller på fredag.

Men nu vet vi att hon ljuger iallafall, de handlar mkt på ica maxi som hon inte berättar, och tigger till sig extrapengar via gråtstories.

Hade hon varit min mamma så hade jag slitit i vad och fått henne att få en förvaltare, Goldman räcker inte, hon behöver förvaltare.

Och hon ljuger så man fsn blir arg haha.

Hon var tvungen att skicka ett större paket till dottern och av någon anledning så hittade hon just 3 frimärken hemma. Vem går på det egentligen? Vi är inte dumma, klart hon köpte frimärken med pensionen……

Ja inte ens 2 dygn efter att hon fått pengar började hon igen. Hon nämnde att hon pratat med vårdcentralen om pappa om aptiten mm. Ytterligare än anledning mindre att tigga så in i helvete mkt mat då han inte heller verkar äta så mkt. Slösat pengar på potatis, morötter och nåt kött för halva priset som nu är slut, kan inte varit mkt hon köpt då. "Fem bananer klarar jag mig rätt långt på.. " samma där inte fan äter hon tillräckligt. "Jag trodde jag skulle kunna storhandla och vara glad hela månaden, nu klarar jag mig kanske nån dag till". Hur kan man ta så fel på räkningar att man tror man ska klara av maten en hel månad och sen räcker den bara några dagar ?! Ja typiskt folk som tigger helt plötsligt hittar dem frimärken el ett paket makaroner längst in i skåpet som dem glömt bort. Då är nog skåpen rätt välfyllda annars borde man ju se de "bortglömda" direkt!
Citera
2025-08-21, 00:44
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havet76
Ja inte ens 2 dygn efter att hon fått pengar började hon igen. Hon nämnde att hon pratat med vårdcentralen om pappa om aptiten mm. Ytterligare än anledning mindre att tigga så in i helvete mkt mat då han inte heller verkar äta så mkt. Slösat pengar på potatis, morötter och nåt kött för halva priset som nu är slut, kan inte varit mkt hon köpt då. "Fem bananer klarar jag mig rätt långt på.. " samma där inte fan äter hon tillräckligt. "Jag trodde jag skulle kunna storhandla och vara glad hela månaden, nu klarar jag mig kanske nån dag till". Hur kan man ta så fel på räkningar att man tror man ska klara av maten en hel månad och sen räcker den bara några dagar ?! Ja typiskt folk som tigger helt plötsligt hittar dem frimärken el ett paket makaroner längst in i skåpet som dem glömt bort. Då är nog skåpen rätt välfyllda annars borde man ju se de "bortglömda" direkt!

Helt sjukt ju! Alltså helt jävla sjukt! De som lever nästan under existensminimum har iallafall mat ett tag in på pensionen/socbidraget innan det börjar bli dags o vända på varje krona. För jewels tog det inte ens 48h(!!!!)

Snackar om att hon för in nå pengar nästa vecka så avslutar hon meningen med typ att hon måste få råd till färskvaror tills dess.

Alltså hennes följare som stöttar o swishar henne måste ju ha något fel dom också.
Ser de inte igenom hur hon ljuger och manipulerar alla?

Hon kanske får flytta till en billig etta om hon inte klarar pengarna, och spara in 1000-1500 i hyra pga det o lägga det på 2v handling då de nog inte är så stora i maten ändå.

Hon skyller på räkningarna redan nu så hon har något att skylla på i 27-28 dagar nu framöver. Sen så fult hur hon vill få alla och nästan då dåligt samvete, typ ” men var så gott och pappa blev så glad, så kul att äntligen få se pappa glad o äta gott ” typ så, så man ska tycka synd om pappan.
Citera
2025-08-21, 01:23
Medlem
Citat:
Helt sjukt ju! Alltså helt jävla sjukt! De som lever nästan under existensminimum har iallafall mat ett tag in på pensionen/socbidraget innan det börjar bli dags o vända på varje krona. För jewels tog det inte ens 48h(!!!!)

Snackar om att hon för in nå pengar nästa vecka så avslutar hon meningen med typ att hon måste få råd till färskvaror tills dess.

Alltså hennes följare som stöttar o swishar henne måste ju ha något fel dom också.
Ser de inte igenom hur hon ljuger och manipulerar alla?

Hon kanske får flytta till en billig etta om hon inte klarar pengarna, och spara in 1000-1500 i hyra pga det o lägga det på 2v handling då de nog inte är så stora i maten ändå.

Hon skyller på räkningarna redan nu så hon har något att skylla på i 27-28 dagar nu framöver. Sen så fult hur hon vill få alla och nästan då dåligt samvete, typ ” men var så gott och pappa blev så glad, så kul att äntligen få se pappa glad o äta gott ” typ så, så man ska tycka synd om pappan.

Haha Ja hon är inte stor i kroppen men ändå bär hon en enorm offerkofta ! Precis, hon bäddar alltid in ett MEN vad gäller pengar har hon till bananer så har hon inte till grönsaker och även om jag klarar mig så vill jag ju kunna ge pappa en ordentlig måltid. Dem får ofta matkassar med protein så pappan borde inte varit utan kött etc. Så länge. Ja hon måste ju utnyttja mentalt handikappade för ingen normal människa kan ju gå på hennes lögner! Risken finns nog att hon spelar på "svaga personers" samvete att dem skulle kunna sätta sig i skuld själva. Flytta till ett LSS boende om hon inte klarar av en egen lägenhet med mat och allt vad de innebär. Pappan kunde ju säkert få komma in på nåt serviceboende.
Citera
2025-08-21, 08:37
Medlem
Citat:
Är hon på riktigt?????

Börjar redan IKVÄLL nästan 2 dygn efter pengar o tjata.

Nu var det många fler räkningar än hon trodde och hon slösade på potatis o korv igår o bla bla, och säger att det inte kommer gå att storhandla denna månad heller.

Seriöst nu får han väl förfan ta och ge sig. Så gråtvideosarna lär komma imorgon eller på fredag.

Men nu vet vi att hon ljuger iallafall, de handlar mkt på ica maxi som hon inte berättar, och tigger till sig extrapengar via gråtstories.

Hade hon varit min mamma så hade jag slitit i vad och fått henne att få en förvaltare, Goldman räcker inte, hon behöver förvaltare.

Och hon ljuger så man fsn blir arg haha.

Hon var tvungen att skicka ett större paket till dottern och av någon anledning så hittade hon just 3 frimärken hemma. Vem går på det egentligen? Vi är inte dumma, klart hon köpte frimärken med pensionen……
18onde var hon på Ica maxi och stor handla, en tjej på TikTok skrev att hon stötte på henne
Citera
2025-08-21, 09:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameljoint07
18onde var hon på Ica maxi och stor handla, en tjej på TikTok skrev att hon stötte på henne

Var väl då hon hade fått in massa Swish från kvällen innan? Så hon kunde handla hem mycket den 18e?

Men det är så sjukt hur hon håller på.
Som nu säger hon att hon dessutom hämtat ut för mycket medicin till pappan, så nu kommer hon skylla på det i gråtvideosarna
Att hon haft mycket räkningar OCH råkade hämta ut medicin till pappan som han inte behövde denna månad. Därför har de inte råd att handla förräns 19e september.

Börjar bli löjligt nu, kan ingen tvinga henne till en förvaltare. Så sjuk kvinna.
Citera
2025-08-21, 09:43
Medlem
Citat:
Var väl då hon hade fått in massa Swish från kvällen innan? Så hon kunde handla hem mycket den 18e?

Men det är så sjukt hur hon håller på.
Som nu säger hon att hon dessutom hämtat ut för mycket medicin till pappan, så nu kommer hon skylla på det i gråtvideosarna
Att hon haft mycket räkningar OCH råkade hämta ut medicin till pappan som han inte behövde denna månad. Därför har de inte råd att handla förräns 19e september.

Börjar bli löjligt nu, kan ingen tvinga henne till en förvaltare. Så sjuk kvinna.
Tror de var så, men i hennes storys nämner hon inget om sin lilla stor handling, men de gör ju hon med flit såklart så hon får mera Swish.

Ska alltid vara nått ”jag råka hämta för mycket bla bla” ”nu drogs det där fast jag inte visste” ”denna månaden är kämpigare än förra” ”pappa måste” ”jag måste”
Citera
2025-08-21, 10:05
Medlem
Jag undrar lite över alla dessa mystiska räkningar som helt plötsligt verkar uppenbara sig
Hon bör ju ha hyra ,el, abonnemang
Men vad är allt annat som plötsligt dyker upp
Enligt henne själv så unnar hon sig ju aldrig något
Hon har ju också sagt sedan länge att ingen vill låna ut pengar till henne längre
Så vad är det för räkningar som slukar bägges pensioner ??
Citera
2025-08-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Jag undrar lite över alla dessa mystiska räkningar som helt plötsligt verkar uppenbara sig
Hon har ju också sagt sedan länge att ingen vill låna ut pengar till henne längre

De kan man verkligen undra! Nu har hon tiggt till sig sin första Swish från en kär vän för att de är så synd om Jewels nu att hon hämtat ut för mkt medicin och kan inte ens åka till Coop och köpa bananer för 20kr kilot. Manipulativ som fan som kallar en internetkoktakt för "kär vän" enbart för att hon får pengar annars hade inte den människan varit värd ett skit! Skyller på att dem handlar till andra.. säkert att dem skulle ödsla energi på de då dem är så trötta och nergångna i kroppen. Vad skulle de hjälpa nån att handla som ändå kommer hem till dem och hämtar de Jewels har köpt? Hon bor ju nära butiken så då är de väl lika nära för den personen att gå till affären själv!
Citera
2025-08-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Vet att det har skrivits tidigare i tråden att hon är alkoholist, men jag slår fortfarande fast vid att pengar går eller har gått till alkohol.

Varför är hon så noga på att motbevisa att hon inte är alkoholist, hon sa i liven tror jag att hon fick i 1 år eller nått sånt blåsa 2-3 dagar i veckan och hon gjorde nått alkohol test hos en läkare.

Och i en video på yt erkände hon att hon har haft problem med alkohol innan som ung, dom problemet kan lika gärna ha kommit tillbaka
Citera
2025-08-21, 12:08
Medlem
Det jag reagerar på i hennes senaste stories (bortsett från att hon två dagar efter lön är utan pengar 🤦🏼‍♀️) är att hon har in ear hörlurar. Något vi aldrig sett innan? Även om det är billigt skräp har hon ju lagt pengar på något så oviktigt, men hon kallar säkert även det för gåva.
Citera
2025-08-21, 12:50
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanajuice
Det jag reagerar på i hennes senaste stories (bortsett från att hon två dagar efter lön är utan pengar 🤦🏼‍♀️) är att hon har in ear hörlurar. Något vi aldrig sett innan? Även om det är billigt skräp har hon ju lagt pengar på något så oviktigt, men hon kallar säkert även det för gåva.

Ja tänkte på det också, aldrig någonsin sett dessa innan, så de är ju garanterat inköpta rätt nyligen även om de såklart säkert inte var dyra, men ändå. Hade räckt till typ 30 bananer om inte mer

Men så sjukt 2 dagar knappt hade hon pengar, det borde hon väl fatta att nånting måste hon göra åt detta, hon kan inte ta hand pm som ekonomi tydligen. Men som sagt så ljuger hon ju om det också, för nu vet vi alla att de handlar ofta på ica maxi trots att hon ” inte har några pengar ”

En kväll för någon vecka sen så sluddrade hon rätt fint och såg seg ut, så hon köper säkert alkohol och tigger till sig pengar till mat istället.
Citera
2025-08-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ja tänkte på det också, aldrig någonsin sett dessa innan, så de är ju garanterat inköpta rätt nyligen även om de såklart säkert inte var dyra, men ändå. Hade räckt till typ 30 bananer om inte mer

Men så sjukt 2 dagar knappt hade hon pengar, det borde hon väl fatta att nånting måste hon göra åt detta, hon kan inte ta hand pm som ekonomi tydligen. Men som sagt så ljuger hon ju om det också, för nu vet vi alla att de handlar ofta på ica maxi trots att hon ” inte har några pengar ”

En kväll för någon vecka sen så sluddrade hon rätt fint och såg seg ut, så hon köper säkert alkohol och tigger till sig pengar till mat istället.

Skulle det kunna vara något annat än alkohol? Tänker att dom verkar ju ha tillgång till en hel del mediciner och hon har väl sagt något om att dom misstänker epilepsi på henne och epilepsimedicin är narkotikaklassat. Vet inte vad för mediciner hennes pappa har. Dock borde någon vårdpersonal reagera om hon behöver nytt recept titt som tätt om medicin missbrukas, så är kanske alkohol ändå.

Förstår inte hur det kan komma sig att orosanmälningarna inte leder till något. Är det någon här som är insatt i hur det fungerar?
Att hon svälter sig själv är väl en sak, men hur mår hennes pappa? Han har väl också fått anmälningar som jag förstår det. Varför görs inget för att rädda honom? Hon roffar ju åt sig hans pengar också och lägger på allt utom det som är viktigt för att han ska må bra. Han är ju trots allt över 80 och borde tas bättre om hand och ges näringsrik mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in