2022-12-26, 20:55
Medlem
Igår när Issy hade en kort live med Kevin påstod de att Jewels brukade dricka ganska ofta .

Inget man hört tidigare men det kan ju förklara några av de mest befängda liven Jewels haft

Issys pappa var också inne och skrev på engelska och Issy svarade och verkade inte alls ogilla det

Det sas inte så väldigt mycket mer ,men det är tydligt att Issy vill ifrån mamma men vill inte säga upp kontakten .
Hon verkar må mycket bra med Kevin och hade fått fina julklappar från honom av Jewels hade hon fått en 10 kronors triss
Citera
2022-12-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Igår när Issy hade en kort live med Kevin påstod de att Jewels brukade dricka ganska ofta .

Inget man hört tidigare men det kan ju förklara några av de mest befängda liven Jewels haft

Issys pappa var också inne och skrev på engelska och Issy svarade och verkade inte alls ogilla det

Det sas inte så väldigt mycket mer ,men det är tydligt att Issy vill ifrån mamma men vill inte säga upp kontakten .
Hon verkar må mycket bra med Kevin och hade fått fina julklappar från honom av Jewels hade hon fått en 10 kronors triss
Jasså, Jewels säger själv att hon inte druckit på typ 15 år. Hon kan ju iofs ha börjat de senaste månaderna, var nog i somras hon sa så.
Citera
2022-12-26, 21:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekropp
Jasså, Jewels säger själv att hon inte druckit på typ 15 år. Hon kan ju iofs ha börjat de senaste månaderna, var nog i somras hon sa så.

Har jag svårt att tro på.. Men vad vet man? Har aldrig heller upplevt henne full/berusad i videorna. Möjligtvis lite flöddrad men det e nog pga av piller? Tror inte man ska svälja det någon av dom säger just nu. Tycker det mer liknar pajkastning från bådas håll.
Citera
2022-12-26, 21:41
Medlem
https://youtu.be/b74PYarWa1k

Vid 16,06 och framåt säger Jewels att Issy styr sin inkomst från of själv, och därmed kan jobba så att hon har råd med en lägenhet.

Hon sa inte ordagrant "jobba hårdare med of" men kan det tolkas på något annat sätt? Det är ju just of som diskuteras och som Jewels säger att Issy styr över själv.

Edit: vid 17,27 säger hon att issys tusenlappar från of "nog räcker ganska bra" (för en lägenhet) eftersom issy också skulle få bidrag. Ser det bara som om Jewels uppmuntrar utvikningen och tycker att issy ska fortsätta så att hon kan flytta hemifrån.
Senast redigerad av Kaffekropp 2022-12-26 kl. 21:46.
Citera
2022-12-26, 21:53
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
https://youtu.be/b74PYarWa1k

Vid 16,06 och framåt säger Jewels att Issy styr sin inkomst från of själv, och därmed kan jobba så att hon har råd med en lägenhet.

Hon sa inte ordagrant "jobba hårdare med of" men kan det tolkas på något annat sätt? Det är ju just of som diskuteras och som Jewels säger att Issy styr över själv.

Edit: vid 17,27 säger hon att issys tusenlappar från of "nog räcker ganska bra" (för en lägenhet) eftersom issy också skulle få bidrag. Ser det bara som om Jewels uppmuntrar utvikningen och tycker att issy ska fortsätta så att hon kan flytta hemifrån.

Men det täcker nog till en hyra det skulle jag tro.
Eller så får hon väl betala för sig där hon bor om det nu är hos Jewels eller Kevin.
Vet inte om jag ser det som att hon uppmanar till det? Hon verkar mer trött och uppgiven.
Citera
2022-12-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men det täcker nog till en hyra det skulle jag tro.
Eller så får hon väl betala för sig där hon bor om det nu är hos Jewels eller Kevin.
Vet inte om jag ser det som att hon uppmanar till det? Hon verkar mer trött och uppgiven.
Jag tycker det är bedrövligt att som mamma säga att ens barn kan välja att styra sin inkomst via of, och att ens barn då kan jobba så att det täcker hyran (dvs jobba mer med of).
Citera
2022-12-26, 22:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag tycker det är bedrövligt att som mamma säga att ens barn kan välja att styra sin inkomst via of, och att ens barn då kan jobba så att det täcker hyran (dvs jobba mer med of).
iofs men nu är det ju det valet Issy har gjort.
Jewels har ju velat att hon ska gå i skolan och även söka jobb vilket hon inte har gjort.
Och att tjata har ju inte hjälpt så..
Citera
2022-12-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
iofs men nu är det ju det valet Issy har gjort.
Jewels har ju velat att hon ska gå i skolan och även söka jobb vilket hon inte har gjort.
Och att tjata har ju inte hjälpt så..
Att föregå med gott exempel hade kanske varit en bra idé. Hörs ju på sättet de båda talar vilka bidragsparasiter de är.
Issy hade haft så goda chanser att gå i skolan och få ett jobb. Tycker det är så jäkla synd om hon skiter i det, för att hennes parasit till morsa visat hur man ska mjölka bidrag.
Så mycket som de båda väntade på issys 19-årsdag för då skulle hon få mera bidrag. Och snacket de båda för om att soc ska fixa lägenhet. Osv osv.
Citera
2022-12-26, 22:25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Att föregå med gott exempel hade kanske varit en bra idé. Hörs ju på sättet de båda talar vilka bidragsparasiter de är.
Issy hade haft så goda chanser att gå i skolan och få ett jobb. Tycker det är så jäkla synd om hon skiter i det, för att hennes parasit till morsa visat hur man ska mjölka bidrag.
Så mycket som de båda väntade på issys 19-årsdag för då skulle hon få mera bidrag. Och snacket de båda för om att soc ska fixa lägenhet. Osv osv.

håller med där, det är äckligt att höra och det är nog något Jewels har planerat länge därav alla dessa diagnoser som hon påstår att dom har. Men jag tror detta inte kommer gå som hon tänkt sig. Det är inte så lätt idag. Att bara tex få sjukersättning är svårt. Ja, du kanske får en månad eller 2 om du tex är hjärtsjuk sedan ska du ut och arbeta igen.
Och Issy har blivit invaggad i detta. Om nu Issy är så smart och klok så borde hon nu idag inse. Detta kommer slå hårt i ansiktet är jag rädd för. Men det är tur hon har en kille som arbetar och det hon tjänar på OF. Bättre än inget.
Citera
2022-12-26, 23:08
Medlem
vigilante99s avatar
Glad to see everyone getting along and being nice, merry Christmas and happy new year to everyone.

And I hope jewels got her Christmas wish and received a gaming chair from her loyal followers.
Citera
2022-12-27, 15:42
Medlem
Acevixens avatar
Jag har trott ett tag att hon varit påverkad av alkohol. Har närstående som blir som hon, väldigt toxic men inte detta typiska berusande som man ser tex på fester mm.
Av min erfarenhet som har folk som sitter hemma och super så är Jewels en typisk sån.

Jag menar hon köpte vodka till Issy dagen hon fyllde 18 och lät henne supa sig full hemma framför livestream.
Någon som inte har problem med alkohol själv ser det som konstigt och inte okej.
Men för henne var det ingenting, samt så att hon säger hon inte druckit på 15 år är inte konstigt för folk som dricker hemma brukar vara i förnekelse och inte räkna det som att dricka.

Tycker ändå det är bra att Issy äntligen har en röst.
Citera
2022-12-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Tycker ändå det är bra att Issy äntligen har en röst.

Det är fantastiskt! Känns också som ett tecken att Issy förhoppningsvis snart kan slå sig fri och skapa sitt eget liv, fritt från luftallergier och ständiga bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in