2023-03-15, 20:40
Medlem
Live. Joina oss!
Citera
2023-03-18, 12:08
Medlem
Xonk666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Det är inte från Issy jag fått det. Jag kollade helt enkelt Ratsit.se

Blir bara mer och mer frågetecken på det där alltså. Varför är hon folkbokförd med en 30 åring och en 60 åring ute på landet? Båda män. varför inte med Kevin? Håller hon på med fuffens tro? sådan mamma sådan dotter?
Citera
2023-03-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xonk666
Blir bara mer och mer frågetecken på det där alltså. Varför är hon folkbokförd med en 30 åring och en 60 åring ute på landet? Båda män. varför inte med Kevin? Håller hon på med fuffens tro? sådan mamma sådan dotter?
Det är väl Kevins bästa polare som de snackat med/om tidigare. Kevins föräldrar kanske inte vill hon bor där.
Citera
2023-03-18, 20:04
Medlem
Lol ja får va hos kevins pappa, tills ja hittat lägenhet, kan ej bo hos kevin då han bor med sin mamma å bonuspappa, därför är jag skriven där
Citera
2023-03-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isabelleturesson
Lol ja får va hos kevins pappa, tills ja hittat lägenhet, kan ej bo hos kevin då han bor med sin mamma å bonuspappa, därför är jag skriven där

Krävs ju då att man har inkomst för att få en lägenhet.
Citera
2023-03-18, 20:53
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Krävs ju då att man har inkomst för att få en lägenhet.

Mår du bra av att trycka till någon som redan sitter i en skit situation?
Citera
2023-03-19, 11:43
Medlem
Såklart man behöver en inkomst? Får man stödboender det soc som betalar, får ja en "vanlig" lägenhet så söker ja försörjningsstöd tex
Citera
2023-03-19, 12:36
Medlem
Citat:

Snällt gjort av pappan att fixa plats. Hoppas det går bättre där och att du med tiden kommer igång med skola eller jobb.
Citera
2023-03-19, 15:31
Medlem
Citat:
Såklart man behöver en inkomst? Får man stödboender det soc som betalar, får ja en "vanlig" lägenhet så söker ja försörjningsstöd tex

Men varför så fokuserad på bidrag och soc? Sök jobb. Det är bara att ta hjälp av arbetsförmedlingen med ett cv och sen skicka in. Mycket bättre att vara självständig än behöva ha soc på sig hela tiden. Hade varit så kul om du bevisade alla motsatsen!
Citera
2023-03-19, 16:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecham
Men varför så fokuserad på bidrag och soc? Sök jobb. Det är bara att ta hjälp av arbetsförmedlingen med ett cv och sen skicka in. Mycket bättre att vara självständig än behöva ha soc på sig hela tiden. Hade varit så kul om du bevisade alla motsatsen!

Det lär hon få göra..

Krav för att få försörjningsstöd
  • Du ska vara inskriven på Arbetsförmedlingen och vara aktivt arbetssökande.
  • Du ska ha regelbunden kontakt med din handläggare.
  • Du ska redovisa att du söker arbete aktivt.
  • Du måste söka alla arbeten du är kvalificerad för inom pendlingsavstånd.

Edit.
Får hon pengar från OF anser dom nog hon ska försörja sig på dessa pengar.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2023-03-19 kl. 16:36.
Citera
2023-03-19, 16:47
Medlem
Det känns kanske lockande att försöka sig på en enkel lösning och låta någon annan betala. Precis som Jewels alltid har gjort. Men jag tror att du kan visa dig mer envis än så, Isabelle.

Oavsett så önskar jag dig all lycka med vad du företar dig, så skönt att du kommit bort.
Citera
2023-03-19, 17:19
Medlem
Nu e de ju så att jag ej gått klart gymnasiet, det vill jag gärna göra innan jag har ett jobb, kan tyvärr ej göra så mkt nu därför behöver jag ju hjälp för att komma igång. Och ett cv har jag ju inget att skriva på tyvärr🤣 vissa behöver hjälp för att komma igång med saker, det är en start det jag gör just nu, vill komma på ben, gå klart gymnasiet på en linje jag faktiskt vill gå, då får jag ju även csn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in