2023-03-12, 12:10
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu finns det ett hål i din tanke. Människor med autism kan ha ett betydligt "bättre" luktsinne än andra människor. De kan känna lukter i princip som ingen annan kan. Eller höra ljud. Har fått ljudsanerat en lägenhet en gång, åt kommunen. Kan säga att det är lagomt enkelt att få en helt tyst ventilation. Vi lyckades inte, men jävlar vad tyst vi fick den.

Så att inte hyresvärd känner doften eller din polare, säger egentligen inte så mycket.

Säger dock inte att det är någon doft där att känna, bara att det är ganska vanligt förekommande att personer med autism känner dofter ingen annan känner.
Det är ett litet hål även i din tanke. Det är skillnad på att vara känslig för yttre stimulans (som många med autism kan vara) och att hävda att "DET STINKER!!!!" (som Jewels gör).
Citera
2023-03-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Det är ett litet hål även i din tanke. Det är skillnad på att vara känslig för yttre stimulans (som många med autism kan vara) och att hävda att "DET STINKER!!!!" (som Jewels gör).

Det vet jag inte riktigt om det är ett hål i min tanke eller inte. Hur Jewels uttrycker sig, eller hanterar sin situation var ju inget jag uttalade mig om.
Citera
2023-03-12, 13:06
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Det vet jag inte riktigt om det är ett hål i min tanke eller inte. Hur Jewels uttrycker sig, eller hanterar sin situation var ju inget jag uttalade mig om.
Faktum kvarstår att du tolkade Jewels beteende ur ett autism-perspektiv felaktigt.
Citera
2023-03-12, 14:19
Medlem
Acevixens avatar
Citat:

Detta doft grejen har inget med autism att göra.
Citera
2023-03-12, 23:57
Medlem
Citat:

Exakt och bara för man har autism har man ju inget magiskt luktsinne och de är ju pga hennes påstådda sjukdom som hon måste hela tiden hävda att allt stinker så hon kan fortsätta med sin anorexi och skylla på något annat. Som i senaste videon så drar hon en låtsas-höst och säger ”där kom en doft”😂
Citera
2023-03-13, 20:41
Medlem
Acevixens avatar
jullan är live
Citera
2023-03-14, 21:30
Medlem
Litwicks avatar
[quote=Acevixen|83796711]jullan är live[/QUOTE

Nu är hon allergisk mot garn också…
Citera
2023-03-14, 21:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Om 3 dagar är Issy inte folkbokförd i deras lägenhet i kumla.
Citera
2023-03-15, 03:45
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om 3 dagar är Issy inte folkbokförd i deras lägenhet i kumla.

Hon är redan folkbokförd på annan adress sedan 8:e mars.
Citera
2023-03-15, 14:29
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår att du tolkade Jewels beteende ur ett autism-perspektiv felaktigt.

Måste erkänna att jag har lite svårt att förstå det, då jag överhuvudtaget inte tolkade Jewels beteende ur ett autism-perspektiv, eller ens tolkade Jewels beteende.
Citera
2023-03-15, 14:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Hon är redan folkbokförd på annan adress sedan 8:e mars.

Ok. Jag bara hörde det Jewels sa i liven. Jag följer inte Issy på hennes andra plattformar.
Citera
2023-03-15, 14:32
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ok. Jag bara hörde det Jewels sa i liven. Jag följer inte Issy på hennes andra plattformar.

Det är inte från Issy jag fått det. Jag kollade helt enkelt Ratsit.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in