2019-08-12, 13:30
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Okej, så du menar att lagen ger en person, som redan vet att kontakten är oönskad, full rätt att komma att besöka familjen. Detta till trots att han vet att en av familjemedlemmarna mår så pass dåligt av kontakten att det leder till psykisk ohälsa?? Han har den rätten därför att familjen inte har begärt ett kontaktförbud??

Ganska kraftigt statement, några källor på det??

Låt mig fråga så här, skulle det vara lagligt för mig att ringa till dig 30 ggr per minut, 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan i tre månader?? Jag ringer ju från utanför landet, så polisen kan inte veta att det är jag, och därför kan inget kontaktförbud utfärdas.

Och åter, dra din jävla dildo ur röven någon gång, och försök komma med något lite mera IQ-aktigt än "Du är ju trög på riktigt.". Herregud, hur kan du ens tillåtas vara ute på nätet utan att dagisfröken din övervakar vad du skriver?

Du har ju inte läst vad jag skrev, därav "du är ju trög på riktigt". Försök inte göra det här till något det inte är. Läs det jag skrev igen. Jag förstår vart du vill komma, men jag FATTAR att det är en jävligt korkad idé att bara dyka upp vid dörren.
Citera
2019-08-12, 14:01
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Om det fanns ett visum (utfärdat av migrationsverket eller ambassaden) är det de som hanterar indragande av detta. Vanligare är väl dock att man får avslag vid ansökan, exempelvis av följande skäl:

Huruvida det är applicerbart här är dock tveksamt, då australienska medborgare är fråntagna visumkrav för att resa till Sverige om resan är kortare än 90 dagar.

Tack, men galningen som postar här i tråden uttryckte sig som att indraget visum och hemresa skulle vara en påföljd för något hen verkar tro som av en självklarhet är ett brott. Det är så mycket tokigt i hens teorier att jag tröttnade och ville belysa detta genom att påtala att det inte fungerar så.
Citera
2019-08-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Okej, så du menar att lagen ger en person, som redan vet att kontakten är oönskad, full rätt att komma att besöka familjen. Detta till trots att han vet att en av familjemedlemmarna mår så pass dåligt av kontakten att det leder till psykisk ohälsa?? Han har den rätten därför att familjen inte har begärt ett kontaktförbud??

Ja. Vi har ingen lag som säger att du inte får besöka någon. (Så länge inte besöksförbud tex finns.) Nu är din autism hjärna ute och spinner igen och blandar ihop fakta med vad du tycker är rätt. Du är fri att besöka vem fan du vill, var beredd på en dörr smälld i ansiktet bara.

Att det är olämpligt av honom att åka hem till dem utan förvaning, är inte samma sak som att det skulle vara olagligt.

De kommer dessutom aldrig kunna få ett besöksförbud heller. På vilka grunder?
"Han har aldrig funnits i mitt liv." Nähe, vad är då problemet?
Eller kanske Issys skeva påhitt funkar? "Han sa att han tänkte på mig."
Ja shit vad allvarligt, din pappa på andra sidan jorden tänker på dig. Nästan i klass med mordhot.
Citera
2019-08-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vilken tonåring tror du går och lägger sig vid 20.00? 21.30-23.00 är nog mer rimligt.

23 skulle jag säga är något sent för en tonåring att lägga sig en skoldag där man ska gå upp halv 7...
Citera
2019-08-12, 19:22
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
23 skulle jag säga är något sent för en tonåring att lägga sig en skoldag där man ska gå upp halv 7...

Fast det är verkligheten, även för presterande tonåringar.
Citera
2019-08-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre

Varför tar du för givet att man går upp 06:30? Beror ju på avstånd till skolan. Jag gick upp 07:30 på min tid. Kidsen idag 07:15.

Även om man går upp 06:30 får du 7,5 timmas sömn om du lägger dig 23.00. Inga problem.
Citera
2019-08-12, 20:28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Varför tar du för givet att man går upp 06:30? Beror ju på avstånd till skolan. Jag gick upp 07:30 på min tid. Kidsen idag 07:15.

Även om man går upp 06:30 får du 7,5 timmas sömn om du lägger dig 23.00. Inga problem.

Ja men det är vid 23:00 dom börjar spela och streama.
Några problem?
Nej tydligen inte om man har anpassad skolgång eller inte går i skolan överhuvudtaget.
Att ta igen det han missat verkar inte heller det ligga på schemat.
Citera
2019-08-12, 20:56
Medlem
Citat:

"Tonåringar behöver mellan 9 och 10 timmars sömn varje natt. Det finns studier som visar att när ungdomar får sova så länge de behöver hamnar de i snitt på 9 timmar och 15 minuter. Är man under 13 år behöver man ca 10-11 timmars sömn per natt."

"Inga problem"? En jävla massa problem om man ska orka. Om man lägger sig 23, så somnar man kanske inte förrän 23:30-00. Idag börjar dom flesta skolan vid 08:00.
Citera
2019-08-12, 21:32
Medlem
geek12s avatar
Citat:

Fel... En tonåring som växer ska sova iaf 9-11h per natt. 7.5h är på tok för lite.

En 14-15åring ska inte lägga sig efter 22 en skoldag, inte undra på att alla ungdomar är trötta i skolan...
Citera
2019-08-12, 23:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Live igen. Sitter och äter halv 12 på natten.
Citera
2019-08-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Live igen. Sitter och äter halv 12 på natten.

Gjorde jag också i tonåren på helger och lov dock.
Citera
2019-08-13, 00:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och vem var det som skrev att det gick bra i skolan. Att han inte ligger efter i skolan och så?
Med denna inställning nu bådar inte gott.
Jewels försöker iaf här att peppa lite
6.20 in i videon
https://youtu.be/SyT2EPcXmYE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in