2018-07-31, 19:29
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Jag pratade just med en fd kollega som bor på Långö. Han sa att det är gäng från utanförskapsområdet Kungsmarken. De kör alltid sina BMW till badplatsen. De körde minst en BMW även denna gång. De hade i alla fall varit duktiga och tänt varningsblinkers när de stannat på Pantarholmen.

Kungsmarken var väl ett ghetto redan på 90-talet?
Citera
2018-07-31, 19:29
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är det någon här som köper killarnas och deras föräldrars berättelse rakt av? Kan vi t.ex vara helt säkra på att ingen i familjen varit inblandad i något tidigare bråk med de misstänkta? Dessutom: Att de utpekade gärningsmännen flera gånger skulle ha ropat just "svennejävel" är nästan för bra dramaturgi för att vara sant. Är pappa och mamma SD-are i smyg? Kanske på värvarstråt för SD:s räkning?

P.S. Det kan ju faktiskt ändå ha gått till precis som familjen berättar...

Det har säkert gått till så.
Invandrargängen från Kungsmarken kör dit med sina BMW för att bada.
Bada o bada..många är inte simkunniga så de får skrika o busa istället.
När man åker förbi i båt så brukade de skrika o vifta att de vill åka med.
Citera
2018-07-31, 19:34
Medlem
Foruejsonlys avatar
Synd att säga det, men i detta fallet har rätt familj råkat ut för vanvettet som genomsyrar hela sverige.....aktiv politiker som har rätt verktyg att göra något åt haveriet. Det är liksom inte lika viktigt om förtidspensionerade bosse banan råkar illa ut i hooden!
Citera
2018-07-31, 19:35
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Kungsmarken var väl ett ghetto redan på 90-talet?

Brevbäraren på mitt jobb arbetade tidigare i Karlskrona / Kungsmarken.
De hade en kvinnlig brevbärare som klarade sig EN vecka innan hon blev misshandlad...

Brevbäraren berättade att han ofta hade brev från utlandet som innehöll mysko saker, t.ex piller.
När han anmälde det till Polisen fick han beskedet att de inte har tid med såna ärenden och att han var tvungen att dela ut det till adressaten även om han hade misstankar mot innehållet.
Citera
2018-07-31, 19:42
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Finns artiklar nu i olika tidningar:

– Båda mina söner har behövt samtalsstöd. De mår inte så bra och tar på sig ganska mycket av händelsen, säger Sophia Ahlin.

Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.

– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon.
.

Man skulle kunna frestas till ett skadeglatt - "Ni bad om det. Det som drabbat åtskilliga fattiga, sköra, meddelösa svenskar ute i förorter och utflyttningsbygder i decennier, drabbar nu hårt och brutalt även konstruktörerna, de ansvariga för ett balkaniserat Sverige.

Men han är nu ingen symbol utan en vanlig svensk pappa. Hoppas förstås på snart tillfrisknande. (även politiskt...)

Däremot tyder hustruns inlägg på en bottenlös naiv tro på att flosklerna hon säger faktiskt har täckning i verkligheten!
Den attityden påminner om begåvningshandikappade eller barn som vill klappa eller" rädda " vilda rovdjur.

Pappans ev tillrättavisning hade fungerat i det Sverige som var Sverige. Men han var inte en klassfarsa 1983 som berättar för killarna med puch dakota att de inte skall köra på stranden.
Det är ett annat Sverige nu och hans parti har bidragit till att skapa det.

Banala saker leder till operation på universitetsklinik.
Och kringhändelserna med barnen är ett kapitel för sig...
Senast redigerad av StuG 2018-07-31 kl. 19:45.
Citera
2018-07-31, 19:54
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Ja det är nutid. Tydligen är det så att om man beslagtar försändelser så måste man utreda det hyfsat snabbt. Man kan inte beslagta försändelser och lägga på hög tills man får tid att utreda.

Så pga resursbrist så ”ser nan mellan fingrarna”...

Jo, det kan man ju förstå i dessa tider. Vilka är packet i bilarna då? Du verkar ha lite insikt i området..
Citera
2018-07-31, 19:55
Medlem
Det är svårt att inte bli förbannad på någon som är aktiv moderat men jag håller med om att det här var en extrem överreaktion.

Dyrkar man Reinfeldt och öppet kallar sig för moderat då bör man kanske tänka sig för lite om det är så klokt, sensmoralen i detta.
Citera
2018-07-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KenzieReeves
Det är svårt att inte bli förbannad på någon som är aktiv moderat men jag håller med om att det här var en extrem överreaktion.

Dyrkar man Reinfeldt och öppet kallar sig för moderat då bör man kanske tänka sig för lite om det är så klokt, sensmoralen i detta.
Som tidigare nämnt kanske visar detta hur naiva dessa människor verkligen är. Jag trodde att sjuklöverns politiker egentligen vet hur illa dessa blattar är men BO är förmodligen en översittare som verkligen inte har någon koll på hur blattar i grupp reagerar när de blir tillsagda.
Citera
2018-07-31, 20:03
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Känns som en ren annons för SD, moderater som jobbat för mångfald ”ser ljuset”.
False flag av en politiker som vill säkra sin fortsatta karriär?
Citera
2018-07-31, 20:13
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acemanner
förmodligen en översittare som verkligen inte har någon koll på hur blattar i grupp reagerar när de blir tillsagda.

Kan räcka med "bror duktig" - triggad av omgivande badgäster och deras potentiellt beundrande blickar. De skall ju lite till för att en svensk skall säga till så möjligen hade ett ystert sällskap med arabiska bosättare fört liv och på sedvanligt vis lagt en dimma av grillos och cigarettrök över stranden. Svenska barnfamiljer som associerar grillning till trädgården och bad - med just bad hade kanske skruvat på sig ett bra tag innan BO stegade fram...

En vettig reaktion skulle vara att konstatera tillståndet på stranden, skaka på huvudet och bege sig till en avlägsen naturstrand.

Jag räknar ner tills standardåtgärden för Det Nya Sverige kommer på tal: kameraövervakning, väktare och "trygghetsvärdar". I gul väst.
Senast redigerad av StuG 2018-07-31 kl. 20:17.
Citera
2018-07-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
En vettig reaktion skulle vara att konstatera tillståndet på stranden, skaka på huvudet och bege sig till en avlägsen naturstrand.
Exakt, OM man inte har med sig en grupp på ungefär lika många människor med tillhyggen. Jag vet inte ens om jag vill att mina barn ska växa upp i detta mångkulturella helvete, men gör de det kommer jag dra ihop ett skapligt gäng människor om mina barn råkar ut för något
Citera
2018-07-31, 20:22
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Mitt första intryck var synd om pappan som fick däng oprovocerat. Sedan fick jag reda på genom att googla mannens namn att han varit iblandad i diverse tidigare konflikter med sin omgivning.

Vad jag förstår har han satt sig i bilen och konfronterat ett antal personer, då det redan blivit bråk? Varför ringde han inte polisen istället?

När jag läser på facebook där hans fru skrivit, så ser jag extremt mycket aggressiva kommentarer. Jag har aldrig sett något liknande. Många skriver att politikern fått vad han ville, nämligen mångkultur. Jaha, mycket oväntad reaktion får jag säga, eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
För oss som inte har Facebook, finns det något sätt att ta del av kommentarerna?

Någon som kan ordna skärmdump kanske?

Ny begäran, kan någon skapa skärmdump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in