2018-07-31, 13:54
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Riktigt nyfiken på motivet. Nån som hört nåt?

Min teori är detta:

Pappan har bett ett gäng stökiga MENA att ta det lugnt/inte väsnas/skräpa ner e dyl. för att delvis bevisa lite för alla på platsen att MENA inte är så farliga som en del (SD/AfS/MED) påstår.

Men MENA tål inga tillsägelser av nån jävla "Svenne" (kränkt MENA, ni vet) och det hela eskalerade.

Pappan och alla på platsen fick se att MENA är precis så farliga som en del påstår.

Händer dagligen i hela världen. Sverige är inget undantag.
Citera
2018-07-31, 13:57
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Varför kredda någon som krampaktigt håller fast i sina vanföreställningar? Mentalsjukhusen brukade vara överfulla av folk som försvarade sina personliga världsbilder, inte ens medicinering hjälpte.

Vad jag menar är att deras uppsåt ändå har varit ärligt. De har inte arbetat med Pride och mångkultur för att försöka framstå som goda, de tror verkligen på saken.
Att de sedan brister i det konsekvenstänk som skapade denna händelse är naturligtvis beklagligt för dem, men inte till den grad att de kan klassas som mentalt störda.
Citera
2018-07-31, 13:59
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Vems är egentligen felet?

BO? (som borde vetat bättre än att röra sig i närheten av muslimer), Miljöpartister & liberaler? (som bjudit in "klientelet") ...för inte kan det vara GM(?).

Kanske dags att dela ut broschyrer vid gränsen där lagar & kutym står förklarat och att det vid överträdelse innebär omedelbar utvisning.
Skriv sjuklövern istället för liberaler och miljöpartister, det är mera rättvisande.
Citera
2018-07-31, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Frukta icke, ty 2016 ändrades det i lagen så att även svenskar kan bli utsatta för HMF, i lagens mening.

Skönt att de hänger med i svängarna

Menar du denna tingsrättsdom?
http://www.dagensjuridik.se/2015/04/svenskar-omfattas-av-hets-mot-folkgrupp-men-blogginlagg-uppnar-inte-missaktningskrav

Citat:
Svenskar omfattas av hets mot folkgrupp – men bloggare frias
I mars förra året publicerade en bloggare ett inlägg där han skrev att ”nära varje svensk är en potentiell sexualförbrytare”, att svenskar ”inte hyser respekt för judar och andra” och att de ”beter sig som djur”.

Mannen ”vill gå så långt som att säga att svenskar – såväl etniska som kulturella svenskar – jämförda med andra folk, är ohyra, vidrig ohyra”.

Ingen har dömts så vitt jag vet?
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Låter ju onekligen som att han och hans familj är mångfaldsförespråkare, som antagligen står längst fram med sina "Refugees welcome" -skyltar. Tror ärligt talat inte att den här incidenten kommer att vända dom på något vettigt spår. För att det ska ske krävs det att familjen slutar att blunda, lyfter upp blicken och inser det faktum att incidenter som detta drabbar vanliga hederliga svenskar varje dag i hela landet.

Det är rätt stor skillnad på moderater utanför storstäderna dock. Betydligt mer pragmatisk syn på SD och samarbeten överlag.
Citera
Medlem
Hela sitt liv har han kämpat för mångfalden. Nu fick han skörda frukterna av sitt enträgna arbete.
Citera
2018-07-31, 14:04
Medlem
Fyfan.....

https://www.expressen.se/kvallsposten/mattias-misshandlades-svart-av-ungdomsgang/
Citera
2018-07-31, 14:07
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanom
Fyfan.....

https://www.expressen.se/kvallsposten/mattias-misshandlades-svart-av-ungdomsgang/
Litet citat från artikeln.
Citat:
Varför hennes man misshandlades vill hon helst inte spekulera i.

– Men det var återkommande att han kallades ”svennejävel”.

Det är något som "kan ha förekommit" enligt polisen.

Sophia Ahlin är engagerad inom hbtq-rörelsen i Karlskrona, och enligt henne har även hennes man engagerat sig i mångfaldsfrågor.

– Alla som känner mig och Mattias vet att vi jobbar både politiskt och ideellt för mångfald, säger hon.
Citera
2018-07-31, 14:09
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
http://www.blt.se/karlskrona/brutal-misshandel-av-karlskronaprofil-vardas-pa-sjukhus/
Vilken överraskning att PK-blaskan väljer att utelämna svennejävel när de refererar från frugans Facebookinlägg, 😁.
Citera
2018-07-31, 14:17
Medlem
Citat:
Men du förtjänar inte mitt hat. Du förtjänar inte en sekund av mina känslor. För den dagen jag lägger energi på att hata dig har du vunnit. Du förtjänar ingenting annat än att spärras in och inte släppas ut förrän du förstår att ditt och dina kompisars våld inte hör hemma i ett öppet samhälle. Aldrig! Jag hoppas innerligt att polisen aldrig ger upp sökandet efter dig.

Hur kan man tänka så här efter att sin make blivit nerslagen? Vad händer om negern inte blir dömd, ska frugan bara glömma bort negern och inte hata den längre? Varför skulle negern vinna om frugan hatar henne?
Citera
2018-07-31, 14:20
Medlem
SmokeOns avatar
Är ju rena kärleksbrevet till GM.

"Du förtjänar inte en sekund av mina känslor"
Citera
2018-07-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155454951836345&set=a.10150325506 771345.334982.614091344&type=3&theater

Frugan har skrivit om händelsen där det framkommer att mannen blev misshandlad framför sina barn av folk som yttrat "svennejävlar".

Egentligen en tragisk händelse. Men kan detta få dessa moderater att kanske gå över till SD?

Underbart att moderatsvinet fick uppleva den mångkultur han kämpat för, detta är poetisk rättvisa.

Hade det varit någon annan som blev grovt misshandlad som inte tillhörde denna familj och någon sa att det var för jävligt så hade säkert denna moderat med familj kallat den personen för rasist/nazist.

Det är underbart när dom som är skyldiga till detta mångkulturella helvete själva blir offer för berikarna, jag hoppas att moderaten med familj får uppleva ännu mer mångkultur så med tiden kanske dom får lite vett i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in