Citat:
Ursprungligen postat av
EnDodTiger
Ny begäran, kan någon skapa skärmdump?
Det är 3000 kommentarer hitintills senaste 21 timmarna. Problemet med skärmdump blir att jag inte vill dom som skrivit det ska komma med. Jag vet ej hur uppskattad det är om jag skärmdumpar folk som jag tycker gjort arga kommentarer med hänvisning till invandringen och lägger upp här.
Men det är ungefär samma sak om och om igen: Invandrare ska utvisas, vissa menar att handlingen ska hatas och inte det etniska ursprunget, alltså vilket land folket kommer ifrån. Många skriver hånfullt att moderaten fick vad han ville.
Jag citerar:
"om dom får saft och bullar blir dom nog snälla".
"skicka ut dom till det dom kom i från"
"häkta regeringen som släpper in allt utan någon kontroll.. djävla svin .... etc... etc..."
"misshandel, våldtäkter, skjutningar, mord dagligen, vad händer med vårt land? Sverige har aldrig varit tryggare, jo det märks ju!"
"Sveriges framtid kan hänga på just din röst"
"det är ett förbannat allvarligt läge i Sverige, nu agerar vi den 9 sept"
"så går det när man öppnar hjärtat"
"vilka jävla idioter"
"man förtjänar det man röstat fram och gnäll inte över att ni fått stryk"
Det är en blandning bland kommentarerna. Jag ogillar mest dessa som skriver STYRKEKRAMAR och en massa hjärtan. Då jag associerar att kramas med att slåss inom fängelsekulturen. Sen är det meningslöst att skicka styrkekramar över Facebook för dom som inte fattar det.
Sen finns mupparna som skriver "styrkekramar till Eder" och likvärdigt snällt trams.
Märkligt nog verkar denna pappan utifrån vad jag läst i BLT agerat som en Kamakazepilot (jag vet ej hur det stavas). Och gått al-in mot ett gäng och filmat och härjat. Jag personligen skulle inte gjort så. Lite självbevarelsedrift har jag.
Men självklart anser jag att vi behöver poliser som är ute och patrullerar. Polisen kan inte gömma sig i sitt polishus. Pappan var föremål för polisingripande då han festade järnet och förlöjligade polisen och menade att om någon ville ha polishjälp den aktuella natten så var dom och störde festande bröllopsgäster. Det kanske var därför polisen inte kom till Långö? Dom var säkert upptagna med festande bröllopsgäster? Självklart ska polisen ingripa mot fester som spårar ut och väsnas och stör. Jag skiter i om ni ska gifta er. Jag misstänker alltså att denna olycka var på väg. En etnisk svensk som inte kan ta ett "nej" är en väntande katastrof i "Det nya Sverige".
Edit: Jag kollade nyligen upp den här moderatens facebook och det verkar var en person som inte är helt pk-fierad, utan istället verkar han ha en nyanserad bild. Exempelvis länkar han en artikeln om att alla kan inte hejda flygplan som den här trotsiga socialhögskolestudenten gjorde. Vilket jag håller med om. Likaså vill han ha hårdare straff och menar brottslingar kostar mera ute än inne i fängelset, vilket jag håller med om. Likaså att Almedalsveckan är en stor slösaktig firmafest för politiker, vilket jag också tycker. Jag vet egentligen inget närmare om den här personen. Kanske har han agerat med stort civilkurage? Min bild av den här personen är egentligen inte riktigt klar. Jag menar han agerat rätt eftersom polisen inte svarade i telefon och polisen tror jag jönsade med annat. Vi har en för dålig polis som vi märker i detta fallet.