Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-01, 11:18
  #25
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Exakt precis min spaning. Vetenskap är en fantastisk sak, men det som hänt är att man gjort om det till en religion - Scientism.

Fundamentet i vetenskap är den vetenskapliga metoden som säger att du kan bara hävda att något stämmer om det går att bekräfta med observationer och experiment. Men detta fundament har ignorerats vilket gjort att vetenskap blivit religion - En dogmatisk tro att vissa saker är sanna trots att observationer och experiment bevisat att det inte stämmer. Och så här har det varit i hundratals år.


Låt mig gissa. När du inte längre förmår följa vetenskapliga förklaringar av teorier på grund av dina grava kunskapsluckor och brist på bildning så förvandlas plötsligt, på ett nästan magiskt sätt vetenskap till "scientism"?!?

Du har tydligen missat att den vetenskapliga utvecklingen går allt snabbare och att de vetenskapliga teorier som ligger bakom framstegen dagligen "testas" genom att de applikationer de gett upphov till används av både dig själv och resten av Jordens befolkning.

Hur kan detta faktum stämma om allt bygger på bluff och båg som du påstår i ditt smått pinsamma inlägg?

Ni min herre, är en idiot!
Citera
2018-08-13, 02:07
  #26
Medlem
Oh-be-wans avatar
Jag får väl svara eftersom jag är en forskare.

Men jag ser med öppna ögon att Sverige som nation har gått helt åt helvete på alla plan. Det är både min objektiva och subjektiva bild. Tyvärr är många av mina forskar-kollegor väldigt inskränkta, indoktrinerade och rädda för att bli av med sina jobb/finansiering, så därför väldigt vänstervridna och politiskt korrekta. Blir en jargong. Man tittar inte på andra sidan vägen utan håller sig till sin trädgård, sin kaffemugg och bara njuter av doften. Deras devis är att när det ligger drösvis med sopor på vägen och det brinner på granntomten och någon kvinna skrikandes blir våldtagen lite längre ner på gatan, så försvinner det ju när man bara blundar och slurpar i sig sitt kaffe och njuuuuter.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback