2018-08-05, 22:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I väldigt många fall lär det enbart handla om en känsla också fast det egentligen bara är någon som går samma väg.

Nu är det ju inge det i det här fallet om uppgiften om telefonsamtalet stämmer, men då motsätter ju det dessutom det här med grumlighet. Varför bara "ring en vän"?
För det första är det jävligt dumt att ens gå ensam på stan - det är tyvärr inte ett privilegium för tjejer. Oavsett så händer det om man så är omdömeslös pga fylla eller andra omständigheter som gör att man inte åker taxi, blir hämtad eller har en annan person med sig.
Hur som haver är det en strategi vi tjejer använder - att ta upp mobilen och prata med nån OM det nu skulle vara en idiot som följer efter.
Däremot kanske man inte skriker rätt ut om det än inte hänt nåt som upplevs mer påträngande aka hotbild. Man är redo att nån beter sig konstigt men det lär finnas en spännvidd däremellan.
Fortsättningsvis verkar det inte finnas värst mycket dörrar att banka på vid det partiet vid gångtunneln.

Jag vet inte vad som hänt eller vad som sagts men jag vet hur det är att vara ute en sen sommarnatt som tjej och vi får väl veta mer. Jag vet inte om hon var varken påtänd eller på fyllan.
Jag vet enbart att en idiot har mördat henne, pekpinnar skiter jag fullständigt i.
Senast redigerad av develi 2018-08-05 kl. 22:19.
Citera
2018-08-05, 22:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Vem har påstått att det är en liten ort? Storleken har heller ingen betydelse ens i det här fallet, snarare tvärtom. Det finns alltid personer att kontakta på ett eller annat sätt oavsett storlek på ort och ju större desto fler möjligheter.
Som du ser, skrev jag precis att det är en liten ort. Läs och begrunda vad jag skrev: Möjligheterna att kontakta person ifall man går från A (Södra sidan) till B (Viadukt) är inte särskilt stora, om än existerande så är det en direkt omväg att ta dem.

Dessutom måste du finna modet att ta kontakt, vilket kan svalna i samband med att du söker kontakt.
Citat:
Telefon som jag nämnt, person inom synhåll, boende inom synhåll, lokaler med ljuset tänt vilket kan tyda på nattarbete, trafik på gator och vägar. Återigen, ju större ort desto bättre möjligheter. Att knacka på boende eller andra lokaler som missbrukare må skapa andra problem, men det lär i alla fall få en stalker att backa, och du håller ju själv med - det skulle antagligen räddat hennes liv. Och jo, det finns bostäder i närområdet.

Märkligt beteende, som sagt.
Som en i tråden skrev för en stund sedan så talade tydligen BO i telefon, vad tycker du det tyder på? Att hon talade i telefon, tycker jag.
Inom synhåll kan du fetglömma 02:30-04:00 i Fagersta - i bästa fall en enstaka & den kvoten har ju GM fyllt.
Nattarbete i Fagersta skulle vara industrin men det är ganska så jättemycket staket i vägen, kan spontant inte komma på någon nattarbetande lokal i centrala Fagersta faktiskt & återigen så är det inte centrum eller ens i krokarna av lokaler hon har passerat, om hon gått från södra sidan till Viadukt till riksväg, det är efter viadukt som centrala delen av staden börjar.

Kan du visa vilka bostäder hon skulle ha sökt sig till? Om du har koll på vart hon hittades, ponera då att hon gått längs vägen ifrån södra sidan av Fagersta.
Senast redigerad av GoUoD 2018-08-05 kl. 22:15.
Citera
2018-08-05, 22:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om hon var vadå?

Förföljd? Det var väl något vittne som hört livliga röster, men det kanske inte var BO och GM? Utan telefonsamtalet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 23:08.
Citera
2018-08-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Som du ser, skrev jag precis att det är en liten ort. Läs och begrunda vad jag skrev: Möjligheterna att kontakta person ifall man går från A (Södra sidan) till B (Viadukt) är inte särskilt stora, om än existerande så är det en direkt omväg att ta dem.

Dessutom måste du finna modet att ta kontakt, vilket kan svalna i samband med att du söker kontakt.
Som en i tråden skrev för en stund sedan så talade tydligen BO i telefon, vad tycker du det tyder på? Att hon talade i telefon, tycker jag.
Inom synhåll kan du fetglömma 02:30-04:00 i Fagersta - i bästa fall en enstaka & den kvoten har ju GM fyllt.
Nattarbete i Fagersta skulle vara industrin men det är ganska så jättemycket staket i vägen, kan spontant inte komma på någon nattarbetande lokal i centrala Fagersta faktiskt & återigen så är det inte centrum eller ens i krokarna av lokaler hon har passerat, om hon gått från södra sidan till Viadukt till riksväg, det är efter viadukt som centrala delen av staden börjar.

Kan du visa vilka bostäder hon skulle ha sökt sig till? Om du har koll på vart hon hittades, ponera då att hon gått längs vägen ifrån södra sidan av Fagersta.

Bodde inte ett vittne som hört livliga röster, som folk på väg hem från krogen, något så när i närhet?
Citera
2018-08-05, 23:23
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bodde inte ett vittne som hört livliga röster, som folk på väg hem från krogen, något så när i närhet?
Jo, du läste det också? Coolt. Fast inlägget var bara ett knapptryck bort & dessutom i den här tråden, vad var din poäng med det?

Ja, jag tror inte BO ämnat förföljelsen (om hon nu ens sett den, validitet i uppgiftslämnare i tråden är minimal) som ett tecken på att bli utsatt för brott.. Nu är jag inte 100% var viadukten är men den enda viadukt jag kan minnas i Fagersta är nära anslutning till centrum. Av bilden att döma på BOs dotter så stämmer det, då under floravägen vid rondell. Närmaste bostadshus 130 meter. Andra viadukten längs riksvägen är det 150 meter till närmsta bostadshus. Återigen: skall man inte in i dessa områden så är det en omväg att planera en naturlig väg till eller förbi centrum, om man skall gå i bebodda områden.
Senast redigerad av GoUoD 2018-08-05 kl. 23:25.
Citera
2018-08-05, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, du läste det också? Coolt. Fast inlägget var bara ett knapptryck bort & dessutom i den här tråden, vad var din poäng med det?

Ja, jag tror inte BO ämnat förföljelsen (om hon nu ens sett den, validitet i uppgiftslämnare i tråden är minimal) som ett tecken på att bli utsatt för brott.. Nu är jag inte 100% var viadukten är men den enda viadukt jag kan minnas i Fagersta är nära anslutning till centrum. Av bilden att döma på BOs dotter så stämmer det, då under floravägen vid rondell. Närmaste bostadshus 130 meter. Andra viadukten längs riksvägen är det 150 meter till närmsta bostadshus. Återigen: skall man inte in i dessa områden så är det en omväg att planera en naturlig väg till eller förbi centrum, om man skall gå i bebodda områden.
Är det här? Det där huset med skorsten ser lika ut på en bild från media. Om det hördes gapande så lär väl tunneln förstärkt ljud. Om det är fel ställe så får det korrigeras.
Kom hon från söder så gissar jag att det blir det den gångväg som ses till höger med lite folk och där är det ju ingenting.
Undrar om han väntat med flit tills de kom in i tunneln eftersom gångvägen verkar löpa parallellt med stora vägen.
https://www.google.com/maps/@59.9991313,15.8022062,3a,75y,96.84h,88.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3BVzldNt3ZUSW7mxfAWaZQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Uppifrån/översikt:
https://www.google.com/maps/@59.9986871,15.8042995,263m/data=!3m1!1e3
Citera
2018-08-05, 23:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det här? Det där huset med skorsten ser lika ut på en bild från media. Om det hördes gapande så lär väl tunneln förstärkt ljud. Om det är fel ställe så får det korrigeras.
Kom hon från söder så gissar jag att det blir det den gångväg som ses till höger med lite folk och där är det ju ingenting.
Undrar om han väntat med flit tills de kom in i tunneln eftersom gångvägen verkar löpa parallellt med stora vägen.
https://www.google.com/maps/@59.9991313,15.8022062,3a,75y,96.84h,88.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3BVzldNt3ZUSW7mxfAWaZQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Uppifrån/översikt:
https://www.google.com/maps/@59.9986871,15.8042995,263m/data=!3m1!1e3
Det är skymd sikt ifrån både höger och vänster samt bakåt och framåt ifrån vägen samt övriga ställen. (i centrum) Dessutom är väl den passagen längre än en vanlig bilväg? Kanske blandar ihop med någon bilväg under tågspår. Vet att det finns ganska många ställen att smita iväg till därifrån också, om det skulle bli kaotiskt, Sydöst nästan vänster från tunneln är exceptionellt bra flyktväg om det skulle skita sig, då kan man sicksacka upp igenom stan och skaka av sig ev. förföljare.

Spekulerar bara på plats & har inte tagit del av den fysisk plats mer än TS post. Spontant är det var jag skulle göra det, om jag var så dum i huvudet att jag kände mig illa tvungen att mörda någon i lilla Fagersta.
Senast redigerad av GoUoD 2018-08-05 kl. 23:50.
Citera
2018-08-05, 23:52
Medlem
Citat:

Vid den viadukten ligger två skolor, på andra sidan fabriker. Längre emot stan villor, så precis där ligger inte bostäder direkt.
Men kan ju vara så att de gått där.
Och på vägen från hamnkrogen i nära anslutning till viadukten finn ej heller bostäder.
Det närmaste är vid kyrkan i västanfors.
Så de kan ju varit vid Brinellskolan där ligger bostäder när de grälade.
Citera
2018-08-05, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är första och enda gång som du har skymd sikt ifrån både höger och vänster samt bakåt och framåt ifrån vägen samt övriga ställen. (i centrum) Vet att det finns ganska många ställen att smita iväg till därifrån också, om det skulle bli kaotiskt, Sydöst nästan vänster från tunneln är exceptionellt bra flyktväg om det skulle skita sig, då kan man sicksacka upp igenom stan och skaka av sig ev. förföljare.
Ja, det syns ju lång väg innan om bilar skulle passera dvs om han attackerat tidigare. Hans ord om avsikt att döda är otrevliga och nu när jag kollade började jag fundera på om det var strategiskt vald plats?
Han har uppgett motiv, undrar vad i hela friden det rör sig om?
Citera
2018-08-06, 00:03
Medlem
Citat:

Känner inte BO till byn/stan bättre än GM? Eller man kanske snart orienterar sig överallt som inflyttad?
Citera
2018-08-06, 00:05
Medlem
Citat:

Hon kan haft ett städjobb, och städat lokalerna, under natten.
Hon kanske själv fick bestämma själv vilka tider hon städade bara det var färdigt på morgonen.
Citera
2018-08-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det syns ju lång väg innan om bilar skulle passera dvs om han attackerat tidigare. Hans ord om avsikt att döda är otrevliga och nu när jag kollade började jag fundera på om det var strategiskt vald plats?
Han har uppgett motiv, undrar vad i hela friden det rör sig om?

Hon kan inte tänkt sig vara något slags lockfågel för att råna honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in