2018-08-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Vad är källan för detta?

Det är nämnt lite tidigare om du orkar läsa.
Citera
2018-08-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Märkligt beteende från en kvinna vid den tiden på dygnet i så fall.

Hon var inte varit helt klar om man säger så. Kanske anledningen till att hon inte återvände till boendet?
Citera
2018-08-05, 21:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Hon var inte varit helt klar om man säger så. Kanske anledningen till att hon inte återvände till boendet?

Kanske det hen menade. Om hon var lite tjackparanoid. Då vill man väl vanligtvis hålla sig undan folk, det kan tänkas funka att snäsa av personen som kanske följer men samtidigt kan det också vara osäkert att gå på offensiv, särskilt om inte andra människor syns till.
Citera
2018-08-05, 21:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.

Devili, det är jättebra när du klipper in citat från tidningar och så, men det blir förvirrande när du klipper in det som att du hade citerat någon annan. Jag letar förgäves efter vem du har citerat och när inlägget ursprungligen postades. Skriv hellre typ: "Det här stod i Expressen idag" och klipp in texten. Grå ruta = du citerar någon annan användare.
Citera
2018-08-05, 21:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Fagersta (speciellt platsen där hon påträffades) är inte en liten ort eller ett samhälle, det är en uppbrytning av väg och villor. Ingen hör dig skrika, kanske på sånt håll att de inte hör var skriket kommer från, att kontakta någon. Vem skulle kontaktas i såna fall? Polisen är minst en timme bort & att som missbrukare ställa sig vid en dörr och knacka i skräck orsakar allt som ofta mer problem än det hindrar - även om det i detta fall skulle räddat hennes liv. Fast återigen, det fanns sannolikt inte så många hus att ställa sig och banka på.

Jag har flera gånger blivit förföljd av främmande och bekanta i gryningstimmar. Jag har dock visat en aggression när jag önskat att de avstyr & det har hjälpt de gånger jag gjort det. Att inte vidta åtgärd när man är förföljd är ganska vanligt, samma som att man inte vidtager en åtgärd vid sexualbrott, människans primala instinkt öppnas och det rationella tänkandet fryser. Dessutom som tidigare nämnts så desarmerar man dem som du tror man har neutral eller god hand med som ett hot.

Vem har påstått att det är en liten ort? Storleken har heller ingen betydelse ens i det här fallet, snarare tvärtom. Det finns alltid personer att kontakta på ett eller annat sätt oavsett storlek på ort och ju större desto fler möjligheter.

Telefon som jag nämnt, person inom synhåll, boende inom synhåll, lokaler med ljuset tänt vilket kan tyda på nattarbete, trafik på gator och vägar. Återigen, ju större ort desto bättre möjligheter. Att knacka på boende eller andra lokaler som missbrukare må skapa andra problem, men det lär i alla fall få en stalker att backa, och du håller ju själv med - det skulle antagligen räddat hennes liv. Och jo, det finns bostäder i närområdet.

Märkligt beteende, som sagt.
Citera
2018-08-05, 21:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Upplevde hon ens en hotbild var sensmoralen.

Är man förföljd gör man det. Om nu inte hjärnan är alltför grumlig.
Citera
2018-08-05, 21:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Devili, det är jättebra när du klipper in citat från tidningar och så, men det blir förvirrande när du klipper in det som att du hade citerat någon annan. Jag letar förgäves efter vem du har citerat och när inlägget ursprungligen postades. Skriv hellre typ: "Det här stod i Expressen idag" och klipp in texten. Grå ruta = du citerar någon annan användare.
Citat från nån annan lär väl ändå bli med texten "Ursprungligen postat av xxxx"?
Citera
2018-08-05, 21:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men du funderar om hon var det?
Citera
2018-08-05, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, vi har väl olika erfarenhet. Själv har jag antingen noterat att nån går samma väg en längre tid eller nån halvidiot till man som förföljt mig när jag var yngre men ändå inte upplevt att det varit direkt fara å färde. Jag har ökat takten men haft tur som inte kommit i direkt kontakt med vederbörande. Jag har dock genom tiderna undrat retroaktivt hur illa man låg till på den tiden man var ung, sket i risktagande eller var packad på väg hem.
Att sen utan att veta direkta omständigheter, vad som mer framkom i samtal väntar jag in innan jag talar om vad person skulle ha gjort.
Citera
2018-08-05, 21:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum

Det är väl den troliga orsaken till det icke normala beteendet.
Citera
2018-08-05, 21:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men du funderar om hon var det?

Om hon var vadå?
Citera
2018-08-05, 21:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja, vi har väl olika erfarenhet. Själv har jag antingen noterat att nån går samma väg en längre tid eller nån halvidiot till man som förföljt mig när jag var yngre men ändå inte upplevt att det varit direkt fara å färde. Jag har ökat takten men haft tur som inte kommit i direkt kontakt med vederbörande. Jag har dock genom tiderna undrat retroaktivt hur illa man låg till på den tiden man var ung, sket i risktagande eller var packad på väg hem.
Att sen utan att veta direkta omständigheter, vad som mer framkom i samtal väntar jag in innan jag talar om vad person skulle ha gjort.

I väldigt många fall lär det enbart handla om en känsla också fast det egentligen bara är någon som går samma väg.

Nu är det ju inge det i det här fallet om uppgiften om telefonsamtalet stämmer, men då motsätter ju det dessutom det här med grumlighet. Varför bara "ring en vän"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in