Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Varför ska jag vänta med att yttra mig till vi har mer information? Jag spekulerar och funderar som alla andra redan från början i olika trådar. Som bekant hade vi obefintlig information i början och då är det möjligt att spekulera fel. Mycket vanligt på FB. Jag ska inte behöva vänta till att all information är tillgänglig i det här fallet för att kunna yttra mig som om vore jag på jobbet.
Men snälla du.. det handlar inte om att spekulera, det står var och en fritt. Det handlar om att du hade en förutfattad mening på bas av ingenting till sakfakta som du uppenbart drog för höga växlar kring.
Du pekade med full hand på denna tjej och det är det fetade folk reagerar på:
Att hon ignorerade honom och var nonchant, att hon inte var trevlig, att hon borde veta bättre, att hon borde skämmas samt insinuerar att hon tog bort honom som vän för att det inte skulle synas.
Kan vi återgå till trådens ämne nu - denna tjej har intet med saken att göra öht. Det har blivit alldeles för stor affär om hennes roll i det hela på bas av inte ett jävla dugg i stort sett.
Att mobbing sen är en riskfaktor, speciellt i samband med vad som kallas en skör personlighet, har du däremot helt rätt i. Det är dock allt som oftast komplext, mer komponenter inblandade om det går så långt som till mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag har en känsla av att de flesta av hans kontakter med andra människor såg ut så här. Han hälsade och ville gärna få vänner men det blev aldrig något. Bara nonchalans och ignorerande. Hemskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Enligt en postare som kände MGM i högstadiet var han snäll och omtänksam men hade ingen social kompetens eller dylikt. Jag tror därför inte att han var hotfull o.s.v. under skoltiden så att Ronja hade anledning att vara rädd för honom. Snarare tänker jag att hon visste att han var "speciell" och mobbad under skoltiden och det borde gett henne ännu mer motivation att vara trevlig och snäll när han kontaktade henne.
Betänk att hon nu är en vuxen på 28 år och borde veta bättre än att behandla en svagare människa på detta vis. Man får väl hoppas på att hon skäms och därför unfriendade honom nu så att det inte längre skulle synas hur hon ignorerade honom.