2018-08-03, 10:55
Medlem
Vet man varför och när han flyttade till Fagersta?
Citera
2018-08-03, 10:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Ja se där. Läs nu noga alla ni som gav henne diverse förolämpningar och dömde henne tidigare i tråden baserat på en offentlig minikonversation från Facebook. Skäms på er.

Jag skäms absolut inte för att jag fördömer mobbning på offentliga forum och beteenden som att man ignorerar människor, särskilt de mer utsatta i samhället.
Det stämmer faktiskt att människor som blir mobbade i värsta fall antingen begår självmord eller skadar andra som i detta fall. Jag forskar inom psykologi så jag vet.
Den som på offentliga forum försvarar diverse förkastliga beteenden förstår inte jag. Finns många som läser här och påverkas och hade en människa lärt sig ett och annat och slutat mobba så är jag nöjd.
R*nja tar knappast stor skada av att man spekulerar i varför hon inte svarade honom o.s.v. Det såg onekligen ut som att hon ignorerade och nonchalerade honom och ett sådant beteende ska man alltid reagera mot.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 11:05.
Citera
2018-08-03, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag skäms absolut inte för att jag fördömer mobbning på offentliga forum och beteenden som att man ignorerar människor som GM kontaktar en på FB.
Det stämmer faktiskt att människor som blir mobbade antingen begår självmord eller skadar andra som i detta fall. Jag forskar inom psykologi så jag vet.
Den som på offentliga forum försvarar diverse förkastliga beteenden förstår inte jag. Finns många som läser här och påverkas och hade en människa lärt sig ett och annat och slutat mobba så är jag nöjd.
R*nja tar knappast skada att man spekulerar i varför hon inte svarade honom o.s.v. Men det såg onekligen ut som att hon ignorerade och nonchalerade honom och ett sådant beteende ska man alltid reagera mot.
Vad fan vet du om det? Skulle du vilja bli utpekad på fb i en mordtråd?

NEJ. Det såg inte ut som hon ignorerade/nonchalerade honom - det är du och några fler som läst ut det.
Skillnaden är att generellt agera mot mobbing - du har pekat rakt på en person och fått kritik flertal gånger efter som det är ett antagande med en massa pekfingrar utan att ha minsta aning kring den dialogen, bakgrundshistoria.
Senast redigerad av develi 2018-08-03 kl. 11:02.
Citera
2018-08-03, 11:07
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag ställde frågan fel. Kom att tänka på att i mellanstadiet frågade både killar och tjejer chans på varandra. Fick han ett ja någon gång? Ska vi utgå från att han varit utan kvinnligt sällskap i hela sitt liv?

Någon som vet mera om detta?

Mer relevant är att fråga sig om GM var syntare eller hårdrockare. Hårdrockare tittade ofta på videovåld och kan ha fått inspiration av detta. Eller om det var syntare. Sak samma. Videovåldets fel.

Själv är jag en medelålders tant, har aldrig haft någon flickvän och mår inte dåligt av det.
Citera
2018-08-03, 11:11
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för info! Här kastas det sten i glashus. Man förfasas över mobbing men sen gnälls det friskt på tjejen på bas av noll information - aka en massa antaganden och pekfingrar som sen välter över i rent skitsnack.
Kan du ge nåt exempel på hur han mobbades? Sen undrar jag varför skolan inte gjorde några insatser då det verkar varit omfattande?
Försvarade han sig på den tiden eller bara bet ihop?
Kallades värdelös varje dag, dom tog hans keps, blev slagen. Han bet ihop först, till slut så vart han också våldsam för att försvara sig. Lärarna på västra skolan visste och gjorde ingenting!

Det var inte ibland utan hela dagarna varje dag av en grupp på 5 Pers. Jag var inte heller så snäll kan jag erkänna.
Citera
2018-08-03, 11:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag skäms absolut inte för att jag fördömer mobbning på offentliga forum och beteenden som att man ignorerar människor, särskilt de mer utsatta i samhället.
Det stämmer faktiskt att människor som blir mobbade i värsta fall antingen begår självmord eller skadar andra som i detta fall. Jag forskar inom psykologi så jag vet.
R*nja tar knappast stor skada av att man spekulerar i varför hon inte svarade honom o.s.v. Det såg onekligen ut som att hon ignorerade och nonchalerade honom och ett sådant beteende ska man alltid reagera mot.

Du verkar ha en skruv lös som du borde kolla upp innan du fortsätter forska tycker jag. Han hade hotat döda en tjej redan innan det här hände. Det är ren självbevarelsedrift att människor drar sig undan från oförutsägbara, svårhanterbara människor. Människor har oftast nog med sin egen skit, och i värsta fall hamnar man i skiten själv för att man försökt vara snäll. Inget fel i att vara snäll och sträcka ut en hand, men jag tycker man ska tänka sig för jävligt noga innan man pekar finger åt människor som av olika skäl inte gör det.
Citera
2018-08-03, 11:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Mer relevant är att fråga sig om GM var syntare eller hårdrockare. Hårdrockare tittade ofta på videovåld och kan ha fått inspiration av detta. Eller om det var syntare. Sak samma. Videovåldets fel.

Själv är jag en medelålders tant, har aldrig haft någon flickvän och mår inte dåligt av det.
Har funderat över det samma.
Inte att hårdrock skulle skulle vara varken fel, källa till mord eller att de tittar mer på videovåld än nån annan men;
en redan överhettad hjärna kan läsa ut saker till sin fördel i texter och inspirerats. Han är fascinerad en viss genre (fyra band presenterade) som heter folk metal el viking metal.
Citera
2018-08-03, 11:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du verkar ha en skruv lös som du borde kolla upp innan du fortsätter forska tycker jag. Han hade hotat döda en tjej redan innan det här hände. Det är ren självbevarelsedrift att människor drar sig undan från oförutsägbara, svårhanterbara människor. Människor har oftast nog med sin egen skit, och i värsta fall hamnar man i skiten själv för att man försökt vara snäll. Inget fel i att vara snäll och sträcka ut en hand, men jag tycker man ska tänka sig för jävligt noga innan man pekar finger åt människor som av olika skäl inte gör det.

Olaga hot är också en produkt av mobbningen. Det visar ju bara att man inte ska behandla människor illa från första början så slapp vi komma till att de börjar hota, skada, mörda.
Så länge det finns människor som dig som kommer med ursäkter till varför man ska ignorera eller behandla människor illa lär ju mobbare fortsätta mobba. Du kanske skulle tänka efter innan du skriver..
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-03 kl. 11:26.
Citera
2018-08-03, 11:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Kallades värdelös varje dag, dom tog hans keps, blev slagen. Han bet ihop först, till slut så vart han också våldsam för att försvara sig. Lärarna på västra skolan visste och gjorde ingenting!

Det var inte ibland utan hela dagarna varje dag av en grupp på 5 Pers. Jag var inte heller så snäll kan jag erkänna.
Du har iaf ha vett att erkänna hur galet det är.. och inser hur illa det kan gå.
Jag anade att det var så - att lärarna såg och visste men inte gjorde ett dugg och vuxnas flathet skrämmer mig rejält. Inte bara att de är vuxna utan är i en profession och tiger still.
En hel grupp ger sig på en person dagligen. Det är ett rent under att inte fler hamnar fel under sådana premisser. Jag antar att han hade sämre förutsättningar att hantera tingen, det verkar vara nåt mer med i bilden. Har funderat kring ASD/Aspergers.
Citera
2018-08-03, 11:35
Medlem
Scrapers avatar
Citat:

Förkastligt att hänga ut och spekulera vilt kring en människa som av allt att döma varit en av de få som försökt motverka mobbning. Har du frågat henne om hon svarat via PM, som är brukligt om man vill svara på frågor av privat art (som MGM:s)? Att din mamma har ett par amatörpsykologi-böcker som du bläddrat i betyder inte att du "forskar inom psykologi". Du bör snarare "söka hjälp inom psykologi", ty det låter som att du själv blivit ratad på Facebook och att du tagit det mycket hårt.
Citera
2018-08-03, 11:38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Olaga hot är också en produkt av mobbningen. Det visar ju bara att man inte ska behandla människor illa från första början så slapp vi komma till att de börjar hota, skada, mörda.
Så länge det finns människor som dig som kommer med ursäkter till varför man ska ignorera eller behandla människor illa lär ju mobbare fortsätta mobba. Du kanske skulle tänka efter innan du skriver..

Jaha, du vet också varför han mordhotade tjejen 2009! Ok, jävelberg. Du vet allt. Hoppas dom konsulterar dig vid rättegången.
Senast redigerad av Hovslättsmannen 2018-08-03 kl. 11:40.
Citera
2018-08-03, 11:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi

Det är inte ovanligt att man som tonåring gör som alla andra, d.v.s. mobbar den utsatte för att inte själv bli utsatt, inte vågar säga ifrån, eller vill passa in i gruppen o.s.v.
Det är starkt av dig att erkänna och du "botgör" ju nu genom att dela med dig av sanningen om hur illa MGM hade det i skolan. Annars skulle ju de flesta trott att han är en ond människa som dödar utav bara djävulskap då vi har gott om sådana mördare också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in