2018-08-03, 02:02
Medlem
Tyckte det stod att han hade en specifik, stark anledning till dådet.
Kan det vara så att Ronj* var en av de värsta mobbarna och att han nu såg en chans att ge tillbaks och stämde träff med henne eller letade upp henne ?
Det kan ju bara ha varit menat att skrämma henne men sedan gick allt överstyr och mordet var ett faktum.
Citera
2018-08-03, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Lite info till dig som själv aldrig varit häktad: det är bara de ibockade rutorna som gäller.

Det är väl självklart !
Alla rutor är markerade med en svart ruta innuti. Kanske är min nya pdf-läsare som inte fungerar riktigt eller hur ser det ut för er ??
Citera
2018-08-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
På vilka sätt blev hon dåligt behandlat? Skulle du vilka ge några exempel?

Jag säger att om det stödboende skulle bli granskat av exempel janne Josefsson så hade dom få bomma igen o personalen skulle få va nöjda om dom fick jobb på sibylla
Citera
2018-08-03, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Kan det vara så att Ronj* var en av de värsta mobbarna och att han nu såg en chans att ge tillbaks och stämde träff med henne eller letade upp henne ?
Det kan ju bara ha varit menat att skrämma henne men sedan gick allt överstyr och mordet var ett faktum.
Nu var det ju inte R***a som blev mördaf. Hon var bara nån random person på hans Facebook ,

Citat:
Ursprungligen postat av Intaklamix
Jag säger att om det stödboende skulle bli granskat av exempel janne Josefsson så hade dom få bomma igen o personalen skulle få va nöjda om dom fick jobb på sibylla
Men du säger inget om varför?!? Förstår inte varför du håller dem om ryggen å är tyst om det. Inte för jag vet om det har nåt med mordet att göra..

Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Ju mer jag funderar på det desto mer påminner GM om Lennie i John Steinbecks "Om möss och människor": svagsint, utnyttjad, godhjärtad och på slutet går allt åt skogen. Kanske därför han väcker sympati?
ja faktiskt kanske.
Citera
2018-08-03, 08:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det är väl självklart !
Alla rutor är markerade med en svart ruta innuti. Kanske är min nya pdf-läsare som inte fungerar riktigt eller hur ser det ut för er ??

Rutan ska vara markerad med en svart bock elker ett kryss, och det är den inte när jag öppnar den. Johan behöver ingen tolk.
Citera
2018-08-03, 08:24
Medlem
Kadodis avatar
Citat:

Sluta snacka skit. Jag gick i samma klass som Ronja och JF. Hon var snarare hans enda vän, också anledningen till att han valde att återuppta kontakten med henne. Folk behandlade honom fruktansvärt, det var oerhört grym mobbning. Han var bara snäll och socialt klumpig.

Men Ronja var bara snäll och stod upp mot mobbarna för hans skull. Rätt ska vara rätt.
Citera
2018-08-03, 09:19
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Sluta snacka skit. Jag gick i samma klass som Ronja och JF. Hon var snarare hans enda vän, också anledningen till att han valde att återuppta kontakten med henne. Folk behandlade honom fruktansvärt, det var oerhört grym mobbning. Han var bara snäll och socialt klumpig.

Men Ronja var bara snäll och stod upp mot mobbarna för hans skull. Rätt ska vara rätt.

Ja se där. Läs nu noga alla ni som gav henne diverse förolämpningar och dömde henne tidigare i tråden baserat på en offentlig minikonversation från Facebook. Skäms på er.
Citera
2018-08-03, 09:59
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Som jag skrev för en stund sedan; detta är den teori som folk verkar tror på mest. Det har kanske inte något med att MGM blev nobbad av BO överhuvudtaget. Brottet kan ha utförts av en helt annan anledning, eller ingen anledning alls
.

Ja, det kanske beror på att detta har hänt så många gånger förr. Det mest spektakulära jag kan erinra mig var George (osäker på förnamnet) Sodini i USA, som sköt ner åtta oskyldiga kvinnor på ett gym häromåret. Han hade problem med att få en kvinna intresserad av honom av vad som framkom.
Citera
2018-08-03, 10:32
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Hade MGM någon flickvän vid den här tidpunkten?
Citera
2018-08-03, 10:38
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Hade MGM någon flickvän vid den här tidpunkten?

Baserat på det vi vet om honom så nej, sannolikheten är minimal.
Citera
2018-08-03, 10:48
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Baserat på det vi vet om honom så nej, sannolikheten är minimal
Jag ställde frågan fel. Kom att tänka på att i mellanstadiet frågade både killar och tjejer chans på varandra. Fick han ett ja någon gång? Ska vi utgå från att han varit utan kvinnligt sällskap i hela sitt liv?

Någon som vet mera om detta?
Citera
2018-08-03, 10:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi

Tack för info! Här kastas det sten i glashus. Man förfasas över mobbing men sen gnälls det friskt på tjejen på bas av noll information - aka en massa antaganden och pekfingrar som sen välter över i rent skitsnack.
Kan du ge nåt exempel på hur han mobbades? Sen undrar jag varför skolan inte gjorde några insatser då det verkar varit omfattande?
Försvarade han sig på den tiden eller bara bet ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in