Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 20:04
  #1
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-har-hettan

Varje dag ser man sånt här skit på nyheterna att de ser inget slut på den här fina värmen vi äntligen har fått in i skandinavien, första riktiga sommaren sedan 2013 alltså 5 hela år och nu vill idioterna ha bort värmen och sommaren då de vill ha tillbaka regn, blåst och snö kaos istället.

Vad är fel på er jävla människor som ska gnälla dag ut och dag in på värmen, njut för helvete era idioter. Så här är det varje år vid medelhavet och där gnälls det icke. Klarar de super värme på 40c så klarar vi svenskar 30c värme

Vad säger ni här inne
Citera
2018-07-26, 20:05
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-har-hettan

Varje dag ser man sånt här skit på nyheterna att de ser inget slut på den här fina värmen vi äntligen har fått in i skandinavien, första riktiga sommaren sedan 2013 alltså 5 hela år och nu vill idioterna ha bort värmen och sommaren då de vill ha tillbaka regn, blåst och snö kaos istället.

Vad är fel på er jävla människor som ska gnälla dag ut och dag in på värmen, njut för helvete era idioter. Så här är det varje år vid medelhavet och där gnälls det icke. Klarar de super värme på 40c så klarar vi svenskar 30c värme

Vad säger ni här inne

Skogsbränder, djur som dör, varmare än vad som är behagligt osv.
Citera
2018-07-26, 20:08
  #3
Medlem
happilappis avatar
För det är äckligt och obekvämt att svettas hela tiden?
För att det är svårt att sova i värmen?

Det är helt enkelt FÖR varmt för dom allra flesta människor.
Citera
2018-07-26, 20:09
  #4
Medlem
quts avatar
Prova att vara 90 år, jobba fysikt m,m.
Men såklart skönt med fint väder.
Citera
2018-07-26, 20:09
  #5
Medlem
Banangurkazzs avatar
Nä, maten håller inte...brödet möglar fortare har jag märkt i värmen. Längtar efter hösten just nu.
Citera
2018-07-26, 20:10
  #6
Medlem
sfrges avatar
En svensk kommer alltid att vara mer van 15 minusgrader en 25 plusgrader.

Vi är inte skapta för att leva i höga temperaturer.
Citera
2018-07-26, 20:10
  #7
Medlem
Svenskar tycker om när det är lagom, det är definitivt inte lagom nu.
Konstant handsvett, lökringar, svetten rinner ner för pannan, behöver duscha och kyla ner sig flera gånger per dag mm.
Nej tack, jag föredrar hösten.
Citera
2018-07-26, 20:11
  #8
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-har-hettan

Varje dag ser man sånt här skit på nyheterna att de ser inget slut på den här fina värmen vi äntligen har fått in i skandinavien, första riktiga sommaren sedan 2013 alltså 5 hela år och nu vill idioterna ha bort värmen och sommaren då de vill ha tillbaka regn, blåst och snö kaos istället.

Vad är fel på er jävla människor som ska gnälla dag ut och dag in på värmen, njut för helvete era idioter. Så här är det varje år vid medelhavet och där gnälls det icke. Klarar de super värme på 40c så klarar vi svenskar 30c värme

Vad säger ni här inne

Vi svenskar älskar att gnälla när det är för varmt vill vi ha vinter när det är vinter vill vi ha sommar.
Citera
2018-07-26, 20:12
  #9
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-har-hettan

Varje dag ser man sånt här skit på nyheterna att de ser inget slut på den här fina värmen vi äntligen har fått in i skandinavien, första riktiga sommaren sedan 2013 alltså 5 hela år och nu vill idioterna ha bort värmen och sommaren då de vill ha tillbaka regn, blåst och snö kaos istället.

Vad är fel på er jävla människor som ska gnälla dag ut och dag in på värmen, njut för helvete era idioter. Så här är det varje år vid medelhavet och där gnälls det icke. Klarar de super värme på 40c så klarar vi svenskar 30c värme

Vad säger ni här inne

Definiera "folket".

Jag vill inte ha slut på värmen.
Citera
2018-07-26, 20:12
  #10
Medlem
Det är ju sjukt skönt ute. Om det inte vore för alla ekonomiska bekymmer och resursbrister vi nu kommer att få smaka på så hade jag velat ha det såhär jämt.

Jag tror att det har att göra med att många inte vet hur man ska hantera det.

Men det är lika bra att ni vänjer er! Det här kommer knappast att sluta ske, tvärtom!🤘🍻
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2018-07-26 kl. 20:16.
Citera
2018-07-26, 20:13
  #11
Medlem
Ducadreams avatar
Det är skönt med 30-35 grader i några veckor(max 2 veckor), men nu har det pågått i många flera veckor. Då är det inte lika skönt då vi inte är vana vid det. 25 gr hade varit perfekt.
Citera
2018-07-26, 20:13
  #12
Medlem
Om jag inte hade jobbat så hade jag ej haft några problem med värmen. Dock hade det kunnat få regna med jämna mellanrum så vi slipper torkan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback