Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-26, 02:03
  #1
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Noterar att jag igår fått en inbetalning om 716:- kronor med texten "Lön". Jag får av mitt företag lön den 10e varje månad, så jag har absolut ingen aning om var det här kommer ifrån.

Framförallt är det märkligt eftersom det är ett väldigt lågt och udda belopp.

Kan man kolla upp varifrån detta kommer på något sätt?
Citera
2018-07-26, 02:08
  #2
Medlem
Serendipity77s avatar
Jag fick så för x antal år sedan och jag ringde banken och de kunde reda ut det och skicka tillbaks summan.
Citera
2018-07-26, 02:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Noterar att jag igår fått en inbetalning om 716:- kronor med texten "Lön". Jag får av mitt företag lön den 10e varje månad, så jag har absolut ingen aning om var det här kommer ifrån.

Framförallt är det märkligt eftersom det är ett väldigt lågt och udda belopp.

Kan man kolla upp varifrån detta kommer på något sätt?
Du har inte varit utlånad, kanske? Tjänade mycket en gång i tiden när arbetsgivaren skickade mig hit och dit.
Citera
2018-07-26, 03:28
  #4
Medlem
dovAkins avatar
Inte skickat in några friskvårds papper eller liknande?
Citera
2018-07-26, 03:31
  #5
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Noterar att jag igår fått en inbetalning om 716:- kronor med texten "Lön". Jag får av mitt företag lön den 10e varje månad, så jag har absolut ingen aning om var det här kommer ifrån.

Framförallt är det märkligt eftersom det är ett väldigt lågt och udda belopp.

Kan man kolla upp varifrån detta kommer på något sätt?

Man tar emot och bockar i tyyysthet Skulle de komma en "återkrävning", ja ta den fighten då men nu njut är mitt tips Liksom inga miljoner det rör sig om..
Citera
2018-07-26, 06:35
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Noterar att jag igår fått en inbetalning om 716:- kronor med texten "Lön". Jag får av mitt företag lön den 10e varje månad, så jag har absolut ingen aning om var det här kommer ifrån.

Framförallt är det märkligt eftersom det är ett väldigt lågt och udda belopp.

Kan man kolla upp varifrån detta kommer på något sätt?

Har du förra året jobbat en kortare tid och fått en nettolön på ca 6500 kr så kan det vara semestertillägg på 12% som betalas ut nu eftersom du inte tagit ut intjänad semestertid. Oftast får man sådana efter jul, men det beror på vilket semesterår företaget har.
Citera
2018-07-26, 08:15
  #7
Medlem
Banangurkazzs avatar
Det brukar vara så på de ställen jag arbetat på. Tror faktiskt aldrig det stått arbetsgivaren, ibland står det inte ens lön, det är helt tomt. Kan ha en orsak, det kan vara att din arbetsgivare vill vara anonym av någon legitim anledning.
Citera
2018-07-26, 10:22
  #8
Medlem
2560ps avatar
Det mest fascinerande i den här historien tycker jag är att du får lön den 10'e. Det har jag aldrig hört talas om förut.

OnT: Min gissning är att det är någon sommarjobbare som antingen uppgett fel kontonummer, eller att sommarvikarien på ekonomiavdelningen slått in en siffra fel. Med tanke på den låga summan rör det sig nog om en stackars reklamutdelare eller liknande som inte fått sin lön.

Hade jag varit du hade jag gjort som någon skrivit ovan: ligg lågt, med lite tur får du behålla cashen.
Citera
2018-07-26, 10:28
  #9
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det mest fascinerande i den här historien tycker jag är att du får lön den 10'e. Det har jag aldrig hört talas om förut.

OnT: Min gissning är att det är någon sommarjobbare som antingen uppgett fel kontonummer, eller att sommarvikarien på ekonomiavdelningen slått in en siffra fel. Med tanke på den låga summan rör det sig nog om en stackars reklamutdelare eller liknande som inte fått sin lön.

Hade jag varit du hade jag gjort som någon skrivit ovan: ligg lågt, med lite tur får du behålla cashen.

Norskt företag, så vet inte om det kan vara anledningen till att vi får lön den 10e.

Haha ja jag får väl tacka och bocka och hålla truten om pengarna. Var ju ändå ingen överdriven summa så
Citera
2018-07-26, 13:16
  #10
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Norskt företag, så vet inte om det kan vara anledningen till att vi får lön den 10e.

Haha ja jag får väl tacka och bocka och hålla truten om pengarna. Var ju ändå ingen överdriven summa så

Ring ditt företags lönekontor och fråga. Kan vara något med semesterersättningar som jämnas ut eller nåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback