2018-07-25, 16:17
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Visst gör det men jag tror du rört ihop vilken sida som har vetenskapligt stöd och vilken som är hittepå likt religion.

Skilj på vetenskapligt och stöd av prästerskap.
Citera
2018-07-25, 16:24
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag vet en känd väderman som figurerade på tv förut med långt hår som på en föreläsning sa att man aldrig fick ifrågasätta den pågående eskalerande globalauppvärmningen. Lät väldigt vetenskapligt. Trodde vetenskap gick ut just på det. Att ifrågasätta och försöka motbevisa sina egna teorier. Men så var tydligen inte fallet här iaf.
Pär Holmgren heter han, en oärlig aktivist i SMHI:s tjänst. Läs mer här om den skojaren http://www.klimatupplysningen.se/2015/08/18/par-holmgren-en-professionell-forvillare/
Citera
2018-07-25, 16:47
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vad sägs om att du istället presenterar en referensgranskad studie som säger att global uppvärmning inte är på riktigt?

Forskarna räknar med att vi kan nå så högt som 8 graders höjning. Förra gången medeltemperaturen höjdes med 5 grader dog 95% av jordens liv.

Jaha va intressant, och människorna orsakade höjningen av "medeltemperaturen" den gången också?

Du är grundlurad.
Citera
2018-07-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Inte på att den är ett resultat av mänsklig påverkan, nej. Temperaturer fluktuerar över tid. Det har blivit varmare förr och det har även blivit kallare. Det handlar om helt andra saker än utsläpp och ozonhål.

Det är dock helt omöjligt att påstå i det klimattroende Sverige där sådana som Al Gore är att betrakta som överstepräster av den okunniga pöbeln.

Forskning kostar pengar. För det behövs anslag. Anslagen erbjuds av ljusskygga figurer med en agenda. Så bygger man ett narrativ som sedan "stöds av forskning".

Det är inte särskilt många år sedan forskningen stödde idén om global nedkylning. Sök på "global cooling". Sedan bytte man spår när omständigheterna krävde det.

Vetenskapen är kontaminerad av politisk agenda. Ju förr man inser det, desto mindre besviken blir man när även denna typ av religion befläckas.

Jag skriker ingenting och vad du röstar på intresserar mig inte. Du kan mycket väl vara naiv ändå, på andra plan.

Du din femtekolonnare hade inte röstat för Sverige ens om du hade fått en sista önskan under jihadistens bila. Du är en fientligt sinnad sabotör.

Alla kan ändra sig. Jag är en person som ändrat mig till följd av logiska argument. Jag tycker på riktigt att SD just nu är bland de mer vettiga partierna för att jag överbevisats på vissa punkter.

Dock så kan jag inte rösta på ett antivetenskapligt parti som förnekar vetenskaplig koncensus. Jag skulle inte kunna rösta på evolutionsförnekare heller. Det tar emot för mycket. Kommer låta bli att rösta. Annars hade SD på riktigt fått min röst denna gång.
Citera
2018-07-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Global uppvärmning har vi haft sedan långt innan människan fanns. Alltså beror den inte på människan utan andra fullt naturliga orsaker som vi inte ändå kan göra något åt. Det människan bidrar med är marginellt mot vad naturen själv åstadkommer. Att straffbeskatta svenskar hindrar ingen uppvärmning. Vill man påverka miljön gör man detta bäst i länder som t.ex. Kina som kör helt orenad kolkraftverk.

Samma typ av experter sa på 70-talet att all olja skulle vara slut inom 30 år. Nu mer än 40 år senare finns det mer tillgänglig olja än man någonsin trott. Dessa sk experter tror ofta en sak men verkligheten blir senare en annan. Det man spådde om utsläpp ifrån bilar på 70- och 80-talet har inte infriats fastän antalet bilar har ökat mer än man trott.

Såklart det alltid skett. 5 grader mer än nu orsakade ju trias perm massdöden då 95% av allt liv på jorden dog ut. Så uppenbarligen har det varit varmare förr.

Här e problemet, vi borde vara på väg i en ny istid just nu. Istället går det åt andra hållet. Vad forskarna säger är att det som skulle tagit ca 10-20.000 år, kommer nu ta ca 100 år pga vår industri. Detta är vetenskapligt fastslaget. Att förneka det är som att förneka evolutionen.
Citera
2018-07-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vad sägs om att du istället presenterar en referensgranskad studie som säger att global uppvärmning inte är på riktigt?

Forskarna räknar med att vi kan nå så högt som 8 graders höjning. Förra gången medeltemperaturen höjdes med 5 grader dog 95% av jordens liv.
Det sker alltså utan människans påverkan, helt naturligt. Ska du då gå in och försöka påverka naturens egen utveckling? Eller du tänker kanske bara att man kan straffbeskatta svenskar ända in i döden!
Citera
2018-07-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det rådde länge en vetenskaplig konsensus om att solen snurrade runt jorden.

Japp. Med långt mer begränsad kunskap och teknologi. Nu vet vi bättre. Global uppvärmning är ett faktum. Du kan lika gärna förneka existensen av hammare.
Citera
2018-07-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nobelpristagare tror inte på skiten.

Samtliga Nobelpristagare i relevanta fält säger att det är fakta.
Citera
2018-07-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Jaha va intressant, och människorna orsakade höjningen av "medeltemperaturen" den gången också?

Du är grundlurad.

Jordens geologiska historia säger oss att vi ska vara på väg in i en ny istid. Blir det kallare år för år? Det vädret vi förväntade oss att ha om 20.000 år, kommer vi nu ha om ca 100 år.
Citera
2018-07-25, 18:07
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Global uppvärmning är ett påhitt av kina.
Citera
2018-07-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det sker alltså utan människans påverkan, helt naturligt. Ska du då gå in och försöka påverka naturens egen utveckling? Eller du tänker kanske bara att man kan straffbeskatta svenskar ända in i döden!

Såklart! Är du retarded? Ingen har någonsin sagt annat. Men det som ska ta 20.000 år kommer nu ta 100.

Å som sagt, förra gången jorden hade sådana temperaturer dog 95% av allt liv. Kanske inte något vi vill skynda till?
Citera
2018-07-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
https://www.svd.se/sd-till-attack-mot-smhi-propaganda

Kinnunen hävdar då att SMHI är opinionsbildare och att SMHI har för stort fokus på de "värsta framtidsscenarierna".

Vad ska denna politiker ersätta SMHI med då? Spåkärringar? Allt som SD verkar tycka vara fel är "opinionsbildande" för andra partier. Jag personligen tycker det här låter konstigt. Nog för att SMHI inte har rätt alla gånger så måste väl det här vara ett skämt?

Eller är det ett utspel för att synas i medierna innan valet?

Ser ut som om Kinunen har lyssnat för mycket på Donald Trump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in