Citat:
Ursprungligen postat av
Krukkula
Så du tror inte på global uppvärmning?
Inte på att den är ett resultat av mänsklig påverkan, nej. Temperaturer fluktuerar över tid. Det har blivit varmare förr och det har även blivit kallare. Det handlar om helt andra saker än utsläpp och ozonhål.
Det är dock helt omöjligt att påstå i det klimattroende Sverige där sådana som Al Gore är att betrakta som överstepräster av den okunniga pöbeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krukkula
Inte ens om forskare från något annat land säger det?
Forskning kostar pengar. För det behövs anslag. Anslagen erbjuds av ljusskygga figurer med en agenda. Så bygger man ett narrativ som sedan "stöds av forskning".
Det är inte särskilt många år sedan forskningen stödde idén om global nedkylning. Sök på "global cooling". Sedan bytte man spår när omständigheterna krävde det.
Vetenskapen är kontaminerad av politisk agenda. Ju förr man inser det, desto mindre besviken blir man när även denna typ av religion befläckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krukkula
Kom inte och skrik "jävla miljöpartist" åt mig nu om du tänkt det. Jag röstar åt andra hållet. Men jag tycker det är konstigt att man kan dra all forskning om miljön över samma kant bara.
Jag skriker ingenting och vad du röstar på intresserar mig inte. Du kan mycket väl vara naiv ändå, på andra plan.
Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
Fan jag som lutade åt SD. Nu förlorade dom den rösten. Snacka om verklighetsfrånvända.
Du din femtekolonnare hade inte röstat för Sverige ens om du hade fått en sista önskan under jihadistens bila. Du är en fientligt sinnad sabotör.