Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Sedan undrar jag varför PR-branschen i Sverige verkar vara så infekterat av asylaktivism? Jag förstår att advokater m.fl. som tjänar astronomiska summor som asyladvokater agerar så, men vad är PR-folkets motivation? Det är för övrigt inte bara asylaktivismen, utan även PK i största allmänhet, som t.ex. att de med tvång försöker få in Kakan Hermansson i olika projekt, trots att det snarare skadar deras uppdragsgivare.
Detta fenomen har jag också funderat på. Generellt försöker företag skaffa sig en så bred träffyta som möjligt för att maximera vinsten, men PR-firmorna verkar helt nöjda med att frivilligt minska sin potentiella kundkrets genom att oblygt räcka långfinger åt en stor grupp som dessutom är på kraftig tillväxt.
Är det en kalkyl där de räknar med att de erhållna PK-poängen hos den ännu övertygade sekten uppväger alla de kunder man bränner broarna till för alltid, eller är de helt enkelt så förbålt korkade att de fortfarande tror att hallelujah-kören är i absolut majoritet medan SD och andra deplorables blott utför några futtiga procent på marginalen?