• 1
  • 2
2018-07-24, 17:25
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagensmedia.se/experter/...lighet-6923929

"TIPS OCH INSPIRATION. Vill du bli bättre på att bemöta främlingsfientlighet hos vänner, släktingar och bekanta? Frida Blom och Patrik Westander, seniorkonsult respektive vd på pr-byrån Westander, delar med sig av tio praktiska tips."

"8. Ge ditt perspektiv

Dela tydligt med dig av uppfattningen att främlingsfientliga värderingar gör Sverige till ett sämre land för oss alla. Främlingsfientligheten underminerar förtroendet människor emellan, skapar konflikter och leder till ett slöseri med kompetens."

Tipsen kan ni läsa på länken ovan. Vad anser ni om dessa tips?
Citera
2018-07-24, 17:47
Medlem
revodnebs avatar
Trams - vad är främlingsfientlighet? Om jag tycker kriminella invandrare ska utvisas (sunt förnuft) så är jag främlingsfientlig? Jag vill inte höra ett ljud mer från det politiskt korrekta tankeministeriet.
Citera
2018-07-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Vad anser ni om dessa tips?

Att det påminner om Stazi och diktaturer som talar om för dig hur du ska tänka och säga.

Om det är en PR byrå kan de lägga ner snart.
Citera
2018-07-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.dagensmedia.se/experter/...lighet-6923929

"TIPS OCH INSPIRATION. Vill du bli bättre på att bemöta främlingsfientlighet hos vänner, släktingar och bekanta? Frida Blom och Patrik Westander, seniorkonsult respektive vd på pr-byrån Westander, delar med sig av tio praktiska tips."

"8. Ge ditt perspektiv

Dela tydligt med dig av uppfattningen att främlingsfientliga värderingar gör Sverige till ett sämre land för oss alla. Främlingsfientligheten underminerar förtroendet människor emellan, skapar konflikter och leder till ett slöseri med kompetens."

Tipsen kan ni läsa på länken ovan. Vad anser ni om dessa tips?

Tips och tips det är väl egentligen någon sorts diskussionsteknik med adderade argument som man kanske kan behöva ha om man aldrig har diskuterat med någon, någonsin.

Nja jag vet inte jag.

2/5 om jag skall tvingas poängsätta.
Citera
2018-07-24, 18:02
Medlem
franges avatar
1. Ta alltid debatten
Och förbered dig på att mötas av "Jävla rasistet jak ska knolla ditt mama!!!

2. Utgå från välvilja
Lätt när araben/negern håller på och förstör eller försöker stjäla av dig - eller beter sig rent fördjävligt i största allmänhet.

3. Fråga för att förstå
"Är du jävla rasistet vafan!"

4. Avdramatisera rädslan
Rädsla? Förakt, skulle jag snarare säga.

5. Diskutera gyllene regeln (”Behandla andra som du själv vill bli behandlad.”)
Mmmm. Jag behandlar antirasistpack och invällare precis som jag som dödsknarknazist blivit behandlad. Ni bakade bajsmackan - så nu skall ni fan äta den, vare sig ni vill eller inte.

6. Lyft fram svenska tilliten
Sist jag försökte kostade det ett antal tusenlappar i självrisk och ett utdraget krångel med försäkringsbolaget.

7. Prata om bristyrken
Det är inte brist på kebabtekniker, jihadister eller getknullare i Sverige.

8. Ge ditt perspektiv
"Rasistet! Rasistdjävel jak ska knolla dig!"

9. Försök inte vinna
Säg det till de flickor och kvinnor som idag blir och blivit våldtagna av invällare.

10. Avsluta som vänner
Är oönskade vägglöss, råttor eller cancertumörer dina vänner menar du?
Citera
2018-07-24, 18:03
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hattkast
Tips och tips det är väl egentligen någon sorts diskussionsteknik med adderade argument som man kanske kan behöva ha om man aldrig har diskuterat med någon, någonsin.

Nja jag vet inte jag.

2/5 om jag skall tvingas poängsätta.

Diskussionsteknik är att ta i. Mer försök till uppfostran.

Godhetsapostlarnas förakt för invandringskritiker är gränslöst. Att det kan finnas en poäng med invandringskritikers argument är helt uteslutet för dem, istället går de direkt på uppläxning och uppfostran. Och om inte det biter blir det hån och social utfrysning.
Citera
2018-07-24, 18:03
Medlem
Europes avatar
Det som anges är ju ett litet steg framåt då de i flera punkter påpekar att man inte bör bete sig som i stort sett alla regimlojala PK-svenskar har betett sig under alla år.

De argument de anser att man ska framföra är efterblivna och kommer inte framstå som mindre efterblivna om man framför dem i samband med diskussioner där de av naturliga skäl uppenbarligen inte är argument. Om ämnet är problematiken med den medvetna politiken att med löften om bidrag och fri sjukvård locka hit i första hand outbildade från tredje världen, där en förkrossande majoritet inte har vad som motsvarar gymnasieutbildning (och som idag krävs för att ens få okvalificerade jobb på den svenska arbetsmarknaden) och många inte ens har motsvarande grundskola, så kan man inte framföra argumentet att den massinvandringen krävs för att få personer med vissa specifika högskole- eller åtminstone yrkesutbildningar. Rimligtvis är det fullkomligt efterblivet att framföra det. Det gäller t.o.m. några få yrkesgrupper som faktiskt är representerade bland de nyanlända, som t.ex. läkare och sjuksköterskor, då de är för få för att ens kompensera för det ökade vårdbehovet som de andra nyanlända innebär. Att framföra sådant kommer att få en att framstå som en idiot. Om man inte förstår varför det får en att framstå som en idiot, så är man sannolikt en idiot.

Slutligen är problematiken med att man inte definierar vad som är främlingsfientligt. Men utgående från att de få svaga, ogrundade/missvisande argument man framför kommer från svenska regimens forna propaganda som har använts för att legitimera den världsunika svenska asylpolitiken, så ligger det nära till hands att anta att "främlingsfientligt" är och förblir att inte hålla med om att den världsunika svenska asylpolitiken är bra för Sverige (eller att det t.o.m. är den enda möjliga politiken). Jag är intresserad av andra kulturer och har uppskattat att träffa människor från andra kulturer. Jag är rimligtvis inte "främlingsfientlig" på något annat sätt än utifrån det politiska svenska nyspråket. Rimligtvis är jag inte främlingsfientlig för att jag inte har trott på de orimliga offentliga lögnerna i Sverige och för att jag inte anser att den svenska asylpolitiken är önskvärd. Samma gäller så klart för nästan alla andra människor på jorden, som också skulle inta samma inställning. Märker jag att någon försöker klistra "främlingsfientlig" på mig för att jag inte köper psykotiska uppfattningar, så hugger man rimligtvis i sten redan där, eftersom jag kommer avskriva personen som antingen stolle eller en en blåljugande och hycklande PK-politruk.

Men som sagt, rådet att sluta slänga sig med tillmälet "rasist" till höger och vänster är rimligtvis ett ganska vettigt råd, även om det sannolikt inte lär hjälpa om man följer de andra punkterna.

Sedan undrar jag varför PR-branschen i Sverige verkar vara så infekterat av asylaktivism? Jag förstår att advokater m.fl. som tjänar astronomiska summor som asyladvokater agerar så, men vad är PR-folkets motivation? Det är för övrigt inte bara asylaktivismen, utan även PK i största allmänhet, som t.ex. att de med tvång försöker få in Kakan Hermansson i olika projekt, trots att det snarare skadar deras uppdragsgivare.
Citera
2018-07-24, 18:19
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Pr-byrån grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör.

http://www.westander.se/om-oss/

Citera
2018-07-24, 18:19
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det som anges är ju ett litet steg framåt då de i flera punkter påpekar att man inte bör bete sig som i stort sett alla regimlojala PK-svenskar har betett sig under alla år.

De argument de anser att man ska framföra är efterblivna och kommer inte framstå som mindre efterblivna om man framför dem i samband med diskussioner där de av naturliga skäl uppenbarligen inte är argument. Om ämnet är problematiken med den medvetna politiken att med löften om bidrag och fri sjukvård locka hit i första hand outbildade från tredje världen, där en förkrossande majoritet inte har vad som motsvarar gymnasieutbildning (och som idag krävs för att ens få okvalificerade jobb på den svenska arbetsmarknaden) och många inte ens har motsvarande grundskola, så kan man inte framföra argumentet att den massinvandringen krävs för att få personer med vissa specifika högskole- eller åtminstone yrkesutbildningar. Rimligtvis är det fullkomligt efterblivet att framföra det. Det gäller t.o.m. några få yrkesgrupper som faktiskt är representerade bland de nyanlända, som t.ex. läkare och sjuksköterskor, då de är för få för att ens kompensera för det ökade vårdbehovet som de andra nyanlända innebär. Att framföra sådant kommer att få en att framstå som en idiot. Om man inte förstår varför det får en att framstå som en idiot, så är man sannolikt en idiot.

Slutligen är problematiken med att man inte definierar vad som är främlingsfientligt. Men utgående från att de få svaga, ogrundade/missvisande argument man framför kommer från svenska regimens forna propaganda som har använts för att legitimera den världsunika svenska asylpolitiken, så ligger det nära till hands att anta att "främlingsfientligt" är och förblir att inte hålla med om att den världsunika svenska asylpolitiken är bra för Sverige (eller att det t.o.m. är den enda möjliga politiken). Jag är intresserad av andra kulturer och har uppskattat att träffa människor från andra kulturer. Jag är rimligtvis inte "främlingsfientlig" på något annat sätt än utifrån det politiska svenska nyspråket. Rimligtvis är jag inte främlingsfientlig för att jag inte har trott på de orimliga offentliga lögnerna i Sverige och för att jag inte anser att den svenska asylpolitiken är önskvärd. Samma gäller så klart för nästan alla andra människor på jorden, som också skulle inta samma inställning. Märker jag att någon försöker klistra "främlingsfientlig" på mig för att jag inte köper psykotiska uppfattningar, så hugger man rimligtvis i sten redan där, eftersom jag kommer avskriva personen som antingen stolle eller en en blåljugande och hycklande PK-politruk.

Men som sagt, rådet att sluta slänga sig med tillmälet "rasist" till höger och vänster är rimligtvis ett ganska vettigt råd, även om det sannolikt inte lär hjälpa om man följer de andra punkterna.

Sedan undrar jag varför PR-branschen i Sverige verkar vara så infekterat av asylaktivism? Jag förstår att advokater m.fl. som tjänar astronomiska summor som asyladvokater agerar så, men vad är PR-folkets motivation? Det är för övrigt inte bara asylaktivismen, utan även PK i största allmänhet, som t.ex. att de med tvång försöker få in Kakan Hermansson i olika projekt, trots att det snarare skadar deras uppdragsgivare.

Angående PR-branschen:

Alla priviligerade svenskar som aldrig tvingats sätta sin fot i förorten ligger väl i riskzonen för att svepas med i samma masspsykos som präglade nästan hela Sverige för bara 5-10 år sen. Då tyckte ju 90 % av Sverige att alla som inte var för i princip öppna gränser var tokrasister som man inte ens kunde befatta sig med. Och långt ifrån dessa 90 % tjänade ju personligen på det.

Delar av dessa 90 % är fortfarande kvar i sin psykos, och av någon anledning lever PR-branschen kvar i 2009. Jag är väl inte jättechockad över det direkt.
Citera
2018-07-24, 18:20
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Detta fenomen har jag också funderat på. Generellt försöker företag skaffa sig en så bred träffyta som möjligt för att maximera vinsten, men PR-firmorna verkar helt nöjda med att frivilligt minska sin potentiella kundkrets genom att oblygt räcka långfinger åt en stor grupp som dessutom är på kraftig tillväxt.

Är det en kalkyl där de räknar med att de erhållna PK-poängen hos den ännu övertygade sekten uppväger alla de kunder man bränner broarna till för alltid, eller är de helt enkelt så förbålt korkade att de fortfarande tror att hallelujah-kören är i absolut majoritet medan SD och andra deplorables blott utför några futtiga procent på marginalen?
Citera
2018-07-24, 18:38
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Självklart en scam för att lura godhetsknarkare att betala dyrt för onödigt tomt prat.
Tyvärr lär någon boka dem för skattepengar.
Citera
2018-07-24, 18:47
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Självklart en scam för att lura godhetsknarkare att betala dyrt för onödigt tomt prat.
Tyvärr lär någon boka dem för skattepengar.

Visst är det så.

Vänder vinden däremot (vilken den förmodligen kommer att göra) så har du säkerligen samma PR-byråer bara med ett annat upplägg. Non olet liksom.

Ser det ut som en hora, luktar som en hora och dessutom beter sig som en hora. Ja, då är det med största sannolikhet också en hora.
Senast redigerad av sajebis 2018-07-24 kl. 18:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in