Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 14:32
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Vad gör det att du har på dig en cykelhjälm utomhus? Tror inte många orkar bry sig förutom de från fjollträsk förstås... Polisen har inget med det här att göra?

Det finns alltid någon som ser ett gyllene tillfälle att jävlas med en, genom att tex få en inspärrad på mentalsjukhus. Det finns många sadister! Och sadister är förstås också något som jag vill slippa. Så människorna i landet/platsen måste förstås vara icke-sadister.

Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Bo i Stockholm, hela staden är som en byggarbetsplats, du drunknar i mängden byggnadsarbetare.

Människor tittar på en byggnadsarbetare, och ser direkt att det är en byggnadsarbetare. Människor tittar på en människa med vanliga kläder och hjälm på huvudet, och drar slutsatsen att personen är galen. Lägg därtill ett munskydd, plasthandskar, gasmask etc. En gång kan man gå ut så, men om samma människor ser en på det sättet flera gånger, då "förstår" de att man är "galen".

Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
I Japan finns det i alla fall en by där barnen går med hjälm utomhus, eftersom byn är byggd på en aktiv vulkan som spottar ut pyroklastiskt material hela tiden. I samma land är munskydd väldigt vanligt, så mitt svar på din fråga är Japan.

Japan är intressant i sammanhanget. Japan är ju ett land där människorna anses vara väldigt intelligenta. Och ju mer intelligent man är, desto mer paranoid borde man bli, eftersom man då inser hur farlig världen är.

Men Japan är ju också det land som många här på flashback verkar se som idealet, bla för deras låga antal invandrare. Så Sverige kanske blir ett mer "paranoidigt" och säkerhetstänkande land i framtiden? Och på det sättet kanske det blir mindre risk för skogsbränder i Sverige också?

Ett problem med Japan är att jag INTE har något emot invandrare, så länge de sköter sig, bidrar till samhället och tillåter mig att vara "paranoid". Och jag skulle ju då vara invandrare själv, och därför blir jag kanske ogillad av japanerna. Så landet måste acceptera invandrare.

Sen har Japan kärnkraftverk, vilket jag anser är väldigt riskabelt, tänk Fukushima.
Sen måste man vanligtvis flyga dit, vilket jag också anser är väldigt riskabelt. Jag kan dock eventuellt tänka mig att det kan vara värt risken en enda gång, om jag slipper massa andra risker sen i Japan, eller vart jag än flyger.
Men det går väl båtar till Japan? Jag kommer förstås då ha egen flytväst och uppblåsbar flotte med mig på båten (och fallskärm om jag flyger).

Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Bosätt dig i skogen där ingen kan håna dig för ditt beteende 👍🏼

Citat:
Ursprungligen postat av qut
I skogen där ingen ser dig, men om ryssen släpper några atombomber så är det nog skitsamma med hjälm.

Jag vill kunna bo med andra människor. Och i skogen kan det börja brinna! Så jag måste då ha brandvarnare utplacerade i skogen, som på något sätt är kopplade till mitt hus/husvagn/tält/jordhåla/bunker, vilket kan bli problematiskt.

Om ryssen släpper några atombomber, då vill jag leva och må bra tills dess iallafall, och INTE ligga på sjukhus med skallskador. Sen kan jag ju på olika sätt minska risken för atombomber, genom att "fjäska" för Ryssland m.fl. Att "fjäska", det ingår i mitt "paranoida" beteende. Om man tex vill komma ut från ett mentalsjukhus, då måste man "fjäska" för läkare/personal, annars vill de straffa en, har jag hört. Men inte "fjäska" för mycket, för då kanske de gillar en så mycket att de vill ha en kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Någon gruvort i norrbotten kanske?

Vilken gruvort då? Och varför skulle de vara mer "paranoida" där? Möjligen mer asociala och "utböling"-hatande. Men allt som är annorlunda, tex hjälm på huvudet i vardagliga situationer, det betraktas nog som galet även där. Oftast accepterar människor bara sitt eget "galna" beteende, tex att ha gevär/kniv med sig överallt, "för säkerhets skull". Andras "galna" beteende, det blir just bara galet.
__________________
Senast redigerad av a987 2018-07-24 kl. 14:38.
Citera
2018-07-24, 14:51
  #14
Medlem
holmiums avatar
Du kan väl gå runt i en vanlig hjälm som används på byggarbetsplatser och inom industrin. Du kan ju i det fallet uppfattas som en hederlig arbetare eller tjänsteman.
Citera
2018-07-24, 14:58
  #15
Medlem
Svartskallarna som rånar dig är nog ett större hot än fallande objekt någon råkat tappa från ett fönster.
Citera
2018-07-24, 15:04
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som vänsteraktivist i diverse demonstrationer? Där lär det väl snarare bemötas med beundran? Gasmask för att demonstrera för miljön, gasmask för att demonstrera mot krig, gasmask för att demonstrera mot Västvärlden, gasmask för att demonstrera mot diverse industrier o.s.v. Eller helt enkelt gasmask för att maskera sig och se sådär lite coolt revolutionär ut. Faktum är att det lär även funka med att ha helkroppsskyddsdräkt (bacillskräcken) av samma skäl. Hjälmen kommer ingen ens ta notis om, samt skyddar mot vänsterdemonstranternas flygande projektiler (samt även mot mindre sannolika flygande projektiler från motdemonstranter) och polisens batonger, precis som gasmask både maskerar och hjälper mot tårgas.

Edit: Kanske en gasmask med AFA-logga:

https://mic.com/articles/184880/the-...are#.OHpaHFDbt

Tack för tipset! Men ska jag bara gå ut när det är demonstration (samt halloween) då?

Någon slags prepper-förening kanske då är mer lämpligt för mig.

Men sen eftersom jag har anhöriga i Sverige, så vore det bästa för mig, om Sverige förändrades i grunden och blev mer "paranoidigt". Public Service och skolans viktigaste uppgift borde vara att sätta skräck i svenska folket, med ständiga rapporter om olika sjukdomar och gifter i mat etc. Sen borde döden, sjukdomar/skador och straff från högre makt, överhuvudtaget vara det stora samtalsämnet i vardagen. Jag hör mest människor som skrattar när jag är utomhus. Det gör mig så ledsen, för både min egen och Sveriges skull alltså.

Sen vill jag säga också att denna tråd är INTE tänkt att vara en "skämttråd". Det är just det här skrattandet som jag vänder mig emot, tex att man skrattar åt "paranoida" människor.
__________________
Senast redigerad av a987 2018-07-24 kl. 15:12.
Citera
2018-07-24, 15:24
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du kan väl gå runt i en vanlig hjälm som används på byggarbetsplatser och inom industrin. Du kan ju i det fallet uppfattas som en hederlig arbetare eller tjänsteman.

Om någon sitter tex på ett kontor med hjälm på huvudet, då uppfattas hen nog som "galen" av kollegorna. Men någon på kontoret kan ju bli galen på riktigt (alltså psykotisk), eller bara bli väldigt arg, och då börja kasta saker omkring sig på kontoret. Och i ett sådant läge är det bra att ha hjälm på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Svartskallarna som rånar dig är nog ett större hot än fallande objekt någon råkat tappa från ett fönster.

Rånarbeteendet, liksom kriminellt beteende i övrigt, det beror troligen delvis på att de kriminella INTE har blivit tillräckligt skrämda och straffade för sitt dåliga beteende som barn. Barn behöver alltså bla lära sig att bli mer "paranoida", tänker jag. Men självklart behövs det fler poliser, som ser till att alla kriminella och RIKTIGT galna/psykotiska människor, hålls inspärrade/övervakade.
__________________
Senast redigerad av a987 2018-07-24 kl. 15:30.
Citera
2018-07-24, 15:30
  #18
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som vänsteraktivist i diverse demonstrationer?


Om TS te' äfventyrs re-lokaliserar te' Amerikat, så är istället bygghjälmen optimal i en lajv som Prez-lojal Hard Hat, spöandes skiten ur förbi-passerande vänster-demo-deltagare. Funkade iofs bäst under tids-eran när kidsen ännu hade rally för Viet Cong.

Bonus: Som Tuffe Bob, kan TS också i Amerikat extraknäcka som skådis med hjälmen på och inget därtill, i filmer med bara (pun intended) män i rollistan.

Mäklarstjärnan herr Fredrik Eklund, (ESNY) har f.ö. den erfarenheten i karriärbagaget.
Citera
2018-07-24, 15:36
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Om TS te' äfventyrs re-lokaliserar te' Amerikat, så är istället bygghjälmen optimal i en lajv som Prez-lojal Hard Hat, spöandes skiten ur förbi-passerande vänster-demo-deltagare. Funkade iofs bäst under tids-eran när kidsen ännu hade rally för Viet Cong.

Bonus: Som Tuffe Bob, kan TS också i Amerikat extraknäcka som skådis med hjälmen på och inget därtill, i filmer med bara (pun intended) män i rollistan.

Mäklarstjärnan herr Fredrik Eklund, (ESNY) har f.ö. den erfarenheten i karriärbagaget.

Att AVSTÅ från analsex och annat icke-nödvändigt sexuellt beteende, det är en del av mitt "paranoida" beteende.
Citera
2018-07-24, 16:12
  #20
Medlem
Hjälmen är inte speciell svår att ordna, led en cykel alternativt klä dig som en cyklist så har du löst utomhusbiten.

Ett annat alternativ är hästbranschen, som beridare, ridlärare mm. Då kan du som förebild också gå runt med ridväst och stålhätta för bättre skydd. Googla på t.ex flyinge och strömsholm.
Citera
2018-07-24, 16:31
  #21
Medlem
I vissa delar av Japan är det standardklädsel. De skulle absolut inte reagaera om du hade hjälm och gasmask där. Tvärtom.
Citera
2018-07-24, 16:41
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flumsplums
Hjälmen är inte speciell svår att ordna, led en cykel alternativt klä dig som en cyklist så har du löst utomhusbiten.

Ett annat alternativ är hästbranschen, som beridare, ridlärare mm. Då kan du som förebild också gå runt med ridväst och stålhätta för bättre skydd. Googla på t.ex flyinge och strömsholm.

Att AVSTÅ från att rida (pga tex risken att bli avkastad), och överhuvudtaget undvika icke-nödvändig kontakt med djur (risk för baciller etc.), det är en del av mitt "paranoida" beteende.

Men det jag vill, det är att komma bort från människor som diskriminerar/förlöjligar/inspärrar "paranoida" människor. Och jag vill kunna prata öppet med andra människor om min "paranoia", och då mötas av förståelse och instämmande. Och det uppnår jag förstås INTE genom att dölja min "paranoia" med hjälp av cyklar och annat.
__________________
Senast redigerad av a987 2018-07-24 kl. 16:43.
Citera
2018-08-08, 22:37
  #23
Medlem
Omaskeradmasks avatar
BOLLNÄS! Där hänger den berömda gubben med brandhjälmen sedan över 30 år!

Så i Bollnäs är alla vana vid hjälmar! Åk dit och prova!

Philip och Fredrik har intervjuat honom, finns på Youtube
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback