2018-07-25, 17:34
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hade dessa kvinns varit friska i huvet så hade tex "aktivisterat" för att kvinnor - i nuvarande mördarvärme - inte ska tvingas bära heltäckande klädsel. Istället satsar de allt för att MÄN som inte enligt alla lagar har rätt att vistas i Sverige...

Ursäkta, men många av dessa kvinnor är idioter pesonifierade...

Ja, inte fan är det någon feminist som köper biljett och börjar tjuta på ett flygplan när 12-åriga afghanska flickor utvisas, och inte fan är det någon feminist som protesterar när svenska kvinnor och barn gängmisshandlas och gruppvåldtas heller. Det där är inga feminister. Det är något annat.
2018-07-25, 17:37
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
32 miljoner människor bor i Afghanistan, enligt Wikipedia.

Ska alla dessa bo i Sverige? Enligt Elin dör man ju om man bor i Afghanistan.

"He will most likely die". Ja, jo. Eller så är detta en uppmärksamhetskick av monstruösa proportioner. Likesen och kommentarerna från klimakteriekossorna duggar tätt. De resonliga, männen, sitter tysta och kokar av ilska när de ser galenskapen.

Varför är kvinnor på det här sättet på nätet? Varför? Vad är det som gör att det bara är Margareta och Birgitta i kommentarsfälten? Har kvinnor lägre intelligens? All forskning jag läst säger ju trots allt inte det.

Jag blir genuint nyfiken.

Viss sorts kvinnor som tillhör en viss politisk sida.

Jag vägrar att bli förknippad med henne och hennes idiotiska tilltag.
2018-07-25, 17:37
Medlem
smoerreboms avatar
Anne Ramberg måste vara helt blåst alltså. Om hon inte har gått i pension än vore det klädsamt om hon talade om vad det var som var felaktigt i de domstolsbeslut som ligger bakom utvisningen i aktuellt fall. Överhuvudtaget en advokat om öppet stöder civil olydnad mot domstolsbeslut!!
Vad de är för lagstiftning hon syftar på kan man undra.

Twittertråden illustrerar rätt bra vilken värdelös "debatt" twitter göder, folk kan uppenbarligen inte hålla isär den aktuelle afghanens utvisningsskäl och den här jävla afghanlagen

https://twitter.com/anneramberg/status/1022088321059745793

Citat:
Anne Ramberg

@anneramberg
Följ Följ @anneramberg
Mer Anne Ramberg Retweetade Johan Forssell
I en rättsstat ska staten respektera mänskliga rättigheter. I en rättsstat råder yttrandefrihet. I en rättsstat vågar människor reagera mot ”demokratiskt” fattade beslut. En demokratisk rättsstat ställer nämligen krav på kvalitén i lagstiftningen och på en god rättstillämpning.
2018-07-25, 17:39
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nyligen dömdes någon som rökt på en flyplanstoalett till 170-tusen i böter för luftfartssabotage.
Det vore rimligt även i det här fallet.

Att flygplatspolisen inte bara ger henne en stöt med elpistolen & släpar av henne från planet är ytterligare ett bevis för det helt impotenta svenska polisväsendet.

Självklar live-sände hon det hela via telefonen. För vad är det för mening med att vara "god" om ingen annan ser det.

Sen skulle det vara mycket intressant att få reda på varför afghanen skulle utvisas. Har två års noggranna ålderstester till slut avslöjat att han var över 16 år, eller har han begått något annat brott?
Väldigt osund människosyn du har måste jag säga. Den ena gör ju något i smyg som han själv vet är fel, och hoppas komma undan med det. Medan den andre gör något som hon tror ska rädda en människas liv, och dessutom gör det med korten på bordet helt öppet. Sen behöver jag säkert förtydliga för en sån som dig (du är nog inte någon raketforskare direkt kanske) att jag alltså inte diskuterar moralen kring den afghanske mannen utan kring de två andra personerna som du tog upp.
2018-07-25, 17:41
Medlem
Gloriosos avatar
Hade det varit olagligt för mig, som passagerare att smälla till henne?
Jag uppfattar det som en handling i självförsvar att hon bryter lagen på min och andras bekostnad.
Hon stjäl min tid; det dyrbaraste jag har.
Senast redigerad av Glorioso 2018-07-25 kl. 17:55.
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Anne Ramberg måste vara helt blåst alltså. Om hon inte har gått i pension än vore det klädsamt om hon talade om vad det var som var felaktigt i de domstolsbeslut som ligger bakom utvisningen i aktuellt fall. Överhuvudtaget en advokat om öppet stöder civil olydnad mot domstolsbeslut!!
Vad de är för lagstiftning hon syftar på kan man undra.

Twittertråden illustrerar rätt bra vilken värdelös "debatt" twitter göder, folk kan uppenbarligen inte hålla isär den aktuelle afghanens utvisningsskäl och den här jävla afghanlagen

https://twitter.com/anneramberg/status/1022088321059745793

Blåst är hon. Med råge.
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Varför är kvinnor på det här sättet på nätet? Varför? Vad är det som gör att det bara är Margareta och Birgitta i kommentarsfälten? Har kvinnor lägre intelligens? All forskning jag läst säger ju trots allt inte det.

Jag blir genuint nyfiken.

En förklaring kan väl vara att det rör sig om en form av sublimerad maktsträvan. Susan Faludi beskriver i Ställd hur amerikanska industriarbetare som förlorat jobbet plötsligt utvecklade något slags omhändertagande beskyddarattityd mot personer som de definierade som "svaga". Hon tolkade det som ett sätt att mitt i osäkerheten ändå få behålla en känsla av överlägsenhet och makt och kontroll. Med undantag för dem som har sin bärgning från asylindustrin (advokater etc.) så är väl dessa nätaktivister och kärlekskommentatorer ofta personer som annars saknar reell makt – de kanske har kulturyrken eller är för unga eller för gamla för maktpositioner – och därför försöker få sin njutning på konstlad väg, genom prat och symbolhandlingar. Den manliga motsvarigheten kanske blir fotbollsfarsa eller privatspanare.
2018-07-25, 17:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En intelligent gissning är att hon hade en ryggsäck av fabrikatet Fjällräven.
För dyrt. Förmodligen någon afroart-variant. Vilken jävla dåre!

Hur kommer det sig att United Airlines kan kasta ut en DOKTOR så blodvite uppstår men Afghan Air eller vad fan bolaget heter inte klarade av att ta ut henne?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Känns ju inte helt professionellt att hennes lärare, Pernilla Marklund, gilllar och kommenterar, med inlägget "stolt över att vara din juridiklärare". Står advokatsamfundet bakom detta agerande?
Advokat är hon väl knappast. (Det är en s.k. skyddad titel.) Hon är bara universitetsadjunkt. Men det är beklämmande hur som helst att någon som undervisar i juridik av alla ämnen, inte har förstått innebörden av den urgamla skandinaviska devisen: "land skall med lag byggas". Vet inte om hon även undervisar i statsrätt, men uppenbarligen har hon heller inte förstått vad parlamentarisk demokrati är, varför det är att föredra, eller vad alternativen är.

Tänk om alla verkställningar av lag skulle ostraffat omöjliggöras av en enda individs förgripelser och trots? Vi skulle sändas tillbaka till förhistorisk tid statsmässigt, dvs inte de facto ens ha en statsbildning längre. Alltså till ättesamhällets tid, före landskapslagarna. Den där frasen finns i några landskapslagar i Skandinavien och är idag den isländska polisens motto m.m. I just Västmannalagen (1300-tal) har man varianten "land skall med lag byggas och inte med våld" (eller något liknande). Alternativet till att alla respekterar lagen (som man har förhandlat och kompromissat sig fram till en konsensus om med den metod som kallas demokrati) är man löser konflikter med våld och dödar den som sätter sig på tvären, alltså: krig.

Man kan säga att det GM gör med sitt tilltag är att starta ett inbördeskrig i picoformat. Tyvärr valde hon den sida som inte har några vapen och inte vet hur man använder dem.

I stället för att söka till en sketen socionomutbildning som inte ger någon framtid, kunde hon ha sökt sig till försvarsmakten och, om hon visar framfötterna, ha fått åka till Afghanistan och personligen hjälpa till att få slut på våldsamheterna. Då och endast då skulle man sedan kunna säga att hon har visat "kampvilja". Hittills har hon bara visat trotsvilja som en femåring.

Det var bättre krut i småflickorna förr. Vissa klådde rent av väldekorerade amiraler och hela tyska ubåtsflottan i sjöstrid: https://www.youtube.com/watch?v=fVet82IUAqQ
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nej. De fall jag läst om har de blivit omhändertagna och belagda med dryga böter.

Varför fick hon inte dryga böter? Tycker Turkish Airlines att det är ett lämpligt och helt okej beteende?
2018-07-25, 17:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Väldigt osund människosyn du har måste jag säga. Den ena gör ju något i smyg som han själv vet är fel, och hoppas komma undan med det. Medan den andre gör något som hon tror ska rädda en människas liv, och dessutom gör det med korten på bordet helt öppet. Sen behöver jag säkert förtydliga för en sån som dig (du är nog inte någon raketforskare direkt kanske) att jag alltså inte diskuterar moralen kring den afghanske mannen utan kring de två andra personerna som du tog upp.
Så om man själv anser sig själv vara "god" så skall man komma undan? Vad hände med likhet inför lagen?

Dina pinsamma försök till personangrepp kan vi lämna därhän.
2018-07-25, 17:44
Medlem
Nu när det står klart att denne 52 åring valde att åka hem självmant blir detta lite komiskt.

Han satt i planet och ville åka hem, men tvingades ut av personal.

Denne Elin fick reda på att den unga man hon hade på bilden inte ens var i planet innan hon gick in i det, men fick reda på 52 åringen, så hon körde ändå.

Och den mannen hon ville skulle stanna, utvisades igår tisdag...

Detta är komiskt på hög nivå.
Senast redigerad av stampentrekant 2018-07-25 kl. 17:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in