Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Förhör med MGM
MGM FÖRNEKAR brott
Jag hade fått uppgifter att det skulle vara en man på planet som skulle utvisas till Afhganistan.
Det var därför som jag köpte biljetten för att komma ombord på flygplanet och på så sätt försöka få kontakt med piloten och informera om att det fanns en man på planet som skulle utvisas.
Hade du som avsikt att flyga till Istanbul?
Nej.
Satt du någon gång på din plats, isåfall när?
Nej
Man upphör aldrig att förvånas över vänsteraktivisters brist på respekt mot demokratiskt stiftade lagar.
Frågan är om vem som har läckt uppgiften till henne, Kommer nu Elin Ersson att gola ner hela aktivistnätverket ?
Elin Ersson blir nog en rättshaverist och gör samma karriär som Kawesa, med kosackdansuppvisningar
vid spärren så småningom...
Är det Rambergskan själv som har läckt, och att det är därför det varit relativt tyst ifrån Rambergskan, hon har inte kommenterat åtalet än vad jag kan se ?
Antagligen är hon rädd att bli inblandad eller visa sig vara insyltad upp till armhålorna

Men om hon nu står för sin egen vision och inblandning, varför inte rättframt komma med ett pressmeddelande om detta ?
"Civil olydnad" - Pyttsan, vilka idioter - De kan väl göra
"civil olydnad" och kräva Akilovs frigivning under förevändning att han är ett offer för patriarkatet och den allmänna vita koloniala skulden ?
Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Jag kollade in advokaten i målet och naturligtvis så är hans specialitet migrationsrätt. Anne Ramberg twittrar glatt på hans sida.
https://twitter.com/t_w_fridh
Vad tycker ni om advokaten Tomas Fridh ? Är inte den advokaten att betraktas som jävligt jävig ?
Jag menar att advokaten verkar ju själv vara flyktingaktivist och är insyltade i många asylärenden Och man kan fråga sig om hur många klienter denne har ?
Kommer alla Tomas Fridhs klienter att få varsin Elin-kopia vid varje utvisning, och att dessa asylprofitörer kan fortsätta sin subversiva gärning att förstöra landet inifrån med femtekolonnare utifrån ?
Tomas Fridh har tydligen inte alls något emot att länka uppgifter om tips om hur asylanterna lättare ska få "asyl" Dessutom länkar han till överklagandeprocessens hanterande - Och jag verkar kunna se att advokaten är en person som profiterar på asylprocessen, och inte skäms för det heller...
Hade Tomas Fridh hand om ärendet med 26-åringen och/eller 59-åringen ? I så fall så är ju Fridh in i helvete insyltad här...
-- Och jävligt jävig - Hur begärs en advokat utbytt ?
Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Haha, utan tvekan så tillhör Turkiet ett av de sjuka länderna. Jag plöjde igenom turkiskt media i samband med den här händelsen och Elin Ersson hyllades för vad hon gjorde. Rätt lustigt att det turkiska flygbolaget tackar nej till ett skadestånd. Jag ser nu att snubben från flygbolaget bor och arbetar i Göteborg sedan drygt ett år tillbaka. Han försöker väl passa in bland alla andra PK-idioter i staden.
Alltså vad menar du ? Har alltså Turkish Airlines en snubbe som bor i Göteborg ? Har TA ett kontor i Göteborg tro ? Kan det vara han som är mullvaden, att aktivisterna har en mullvad på insidan på TA ?
Att det är han som har läckt uppgifterna om förestående avvisningar till aktivistnätverket,, och passagerar-uppgifter till utomstående tredje man, eller ?
Det verkar ju ta mig fan helt sensationellt
Jag tror nog att det är "jäävligt olagligt" och i vart fall högst olämpligt att sprida sådan information.
ICAO, Internationella flygorganet, IATAs kommersiella gren, kommer verkligen inte se på sådant med blida ögon
Enligt de terroristlagar vi har, och har förbundit oss att följa inom EU så är det ett direkt brott att utlämna uppgifter om inbokade passagerare, eftersom då att terrorister har mycket lättare att kunna välja sina mål
ICAO kommer nog att ta ett riktigt hårt tag om Morgan, Rambergs, Margots och Löfvéns ballar
Ivart fall så lär nog TA avskeda den här snubben pga illojalitet och oaktsamhet med passageraruppgifter, dvs företagsspioneri...
Mycket troligt att snubben inte får arbeta på flygbolag mera, inte heller hos sådana företag som hanterar kunduppgifter av något slag.
Det är ungefär som en banktjänsteman som skulle läcka information om kunders kontouppgifter ?
Om det du skriver om att de har en snubbe på insidan hos TA är helt sant och inget rykte, då kan han redan ha gjort mycket stor skada genom att ha tankat över passageraruppgifter även för flyg som ännu inte avgått. Vilket ICAO förmodligen skulle se jävligt allvarligt på
Och då förstås även TA
Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
Tackar!
Jag plöjde igenom förundersökningen lite snabbt och såg att anmälan upprättades på grund av en anonym person. Det verkar helt sinnessjukt att myndigheter och företag helt accepterar en sådan här incident utan att göra en anmälan. Sverige måste vara ett av världen sjukaste land.
Fast en sådan anmälan tar ju en stund att upprätta, i de fall det så har gjorts på tex andra flygplatser runtom i Världen utanför
Värdeavgrunden Sverige, så måste besättningen och passagerarna kliva av och flygplatspolisen hålla förhör. Det innebär att ny besättning måste kanske kallas in för att en besättning får inte jobba längre än x antal timmar i sträck. Om hot och våld har förekommit så kan det ju vara tillräckligt för besättningen att få bytas ut..
Dessutom att hålla förhör med så pass många kan ju ta sin lilla tid
Vid en kapning i tex Kanada många år sedan så blev flyget 17 timmar försenat. Kaparen ställde också helt bisarra krav, men gav upp, flygplanet hade heller inte lyft...
Att det finns en anonym anmälare i detta fall kan ju bero på att denne anmälare var passagerare på det aktuella flyget och blev försenad. Och inte vill outa sitt namn pga att det går ju inte att veta om aktivistnätverket är aggressiva eller inte. Eller så kan det vara någon ur aktivistnätverket som gjorde anmälan i syftet att se till att dådet ska få ännu mera uppmärksamhet. Eller att det var Elin själv som lade in anmälan, inte vet jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Då det drabbade företaget är turkiskt måste väl också turkiet vara ett av världens sjukaste länder?
Märkligt att TA inte reagerat kraftigare, men det kan ju hända att det kommer ?
Kan ju hända att TA drar in flygen till/från Sverige som markering, inte vet jag
Det kan ju komma en reaktion senare, om när rättsprocessen startat och att TA vet på ett ungefär om vad som kan tänkas vara framkomligt rent juridiskt
Med tanke på att en skadeståndsfordran kan kvarstå i upp till 10 år så ser det ju inte så värst ljust ut. Även om hon nu får ett lågt straff eller frikänns så är det inte helt osäkert att TA skulle kunna försöka stämma.
Även om TA gör en stämning och den förloras så har de i alla fall gjort en markering
Och här kan det bli ändringar på om det blir nya chefer i ledningen på TA
Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Nej, tror inte ens det. Pga. lågt sträffvärde i straffskalan, "låg ålder" och "förstagångsförbrytare" så skulle jag bli ytterst förvånad om hon döms till något strängare än det absolut lägsta möjliga bötesbeloppet.
Det tror jag inte att Turkish Airlines bryr sig om, Finns gott om ärenden i utlandet där även 21-åringar dömts till stora skadestånd, och det trots att de knappt haft några tillgångar alls. RyanAir lär ska ha haft något sådant ärende...
Det är väl inte många länder förutom Sverige som tillbringar "en sk ungdomsrabatt" Jag menar att Turkish Airlines inte behöver ta sådana hänsyn - De behöver bara följa ICAOs riktlinjer och den ger inget som helst utrymme för någon ungdomsrabatt. Nä i utlandet så om du är 18 eller 21 år så förväntas du ta ditt fulla ansvar som individ för dina handlingar, oavsett om du är en piercad aktivist eller har blågrönt hår