2018-07-23, 19:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Det håller jag med om och då är det särskilt viktigt att lägga till rätta de myter och felaktigheter som fortfarande sprids. Exempelvis är det inte sant att det tillverkades tvål i industriell skala av avrättade judiska fångar (som hävdades i ett TV-program jag såg). RIF på tvålarna betyder inte Reines Judisches Fett. Inte heller är det klart att det fanns en klar hitlerorder om utrotning av judar av typen stående avrättningsorder. Ingen har hitintills kunnat dokumentera en sådan. Där har David Irving getts rätt i sak. Raul Hillberg ändrade följdriktigt sin beskrivning av detta i sitt standardverk.

Vidare bör man inte vara tolerant mot dom som ljugit ihop sin historia om livet i koncentrationslägren. Det mest flagranta exemplet torde vara Wilkomorski vars Brottsstycken där han utgav sig för att vara "förintelseöverlevare" visade sig vara fejk från början till slut. Trots detta har judiska skribenter tagit honom i försvar och argumenterat efter linjen "även om berättelsen är uppdiktad är känslorna äkta".
Nu är detta inte rätt tråd, men det stämmer någorlunda. Mycket riktigt det var inte judiska fångar, utan handikappade människor från ett hem i polen.

Det var ett forskningsprojekt som tyskarna hade.

Det har bekräftats det fanns mänskliga substanser i tvålen. Det tillverkades ett tjogtal tvålar, så ingen industriell tillverkning.

De beskrev också de var otjänlig som rengöra sig med utan användes till tvätta obduktion. Om du vill kan jag PM dig länkar, som ger dig information. Eller läs denna tråd: (FB) Judetvål
Citera
2018-07-24, 16:26
Medlem
Johan-Palms avatar
Problemet här är väl inte ifall "Förintelsen" är sann eller inte, eller ifall den skedde på ett visst sätt eller ett annat. Problemet är snarare lärarens bemötande, vilket är detsamma som från många andra lärare idag.

Om hon hade bemött elevens påståenden på lektionen och förklarat varför de var fel, alltså helt lungt kunnat diskutera ämnet, hade hon förmodligen inte haft det här samtalet efteråt.
Antagligen hade hon inte blivit alls lika upprörd om han ifrågasatt månlandningen eller ifall Caligula verkligen var galen.
Men nu handlar det faktiskt om the one and only "Förintelsen", som är fridlyst.

Jag reagerade på många saker läraren sa, exempelvis dessa:

"Jag hoppas innerligt att du inte tror att man kan ifrågasätta sådana här saker."

"Det finns inget att diskutera. Du får ha dina åsikter, men du får inte uttrycka dem här i skolan. Så är det bara."

Elev: "Är det inte bra att försöka ta reda på hur det faktiskt är?"
Lärare: "Jo, men det ingår ju inte i det. Du ifrågasätter faktiskt här."
Elev: "Får man inte göra det?"
Lärare: "Näe, vissa saker får man inte, faktiskt.... I Frankrike..." Och tillbaka till det återkommande Frankrike, varför nu det är så viktigt. I Nordkorea får man faktiskt inte...

Eleven påpekar att det gäller Sverige.
Läraren: "Om du vill utnyttja möjligheten att uttrycka dig på det här sättet, så förstår inte jag vad det är för fel med dig."

Hon lägger även in fler förolämpningar lite här och var. Attackerar eleven som person, mer än hans påståenden om förintelsens vara eller icke vara.

"Jag trodde att du var lite smartare än att gå på sådana här saker."
"Det visar att man är okunnig. Att man inte kan."
"Min respekt för dig sjunker när du uttrycker dig på det här sättet."
"Det du håller på med är inte rumsrent."
"Vem är DU, som överhuvudtaget kan beblanda dig med den här typen av åsikter."
"Innerst inne är du väl inte så jävla korkad att du går runt och tror att man inte använde gas, när det är bevisat. Det är fånigt ****, du är ute på en fånig väg."

Hon fortsätter även med lite saker hon "tycker är värda att kämpa för", typ barn som blir sexuellt utnyttjade, flickor som blir våldtagna, de svaga I samhället, med mera. Vad hon tycker är alltså väldigt viktigt, och hon tycker inte att man ska diskutera "Förintelsen".

Tycker om inledningen också.
"Jag respekterar att man har olika åsikter..."

Dessutom hävdar hon många konstiga saker om HMF. Än så länge i Sverige får man faktiskt ifrågasätta eller förneka förintelsen. Han kommer inte heller hamna i något" HMF-brottsregister" om han blir friad.
Citera
2018-07-24, 17:45
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
En lärare på en skola någonstans i Sverige hotar sin elev efter att ha förnekat förintelsen, lyssna på inspelning av samtalet via följande länk. Att förintelsen har ägt rum vet vi ju alla, förintelsen av sanningen det vill säga, och att liberala marxister (oftast kvinnor) indoktrinerar våra barn sedan länge är inget nytt eller något att förvånas över. Dock är det intressant att se att revisionismen börjar få fäste, förmodligen på grund av framgångarna för NMR och förintelsefakta som lockat många att ta del av sanningen. Vad tror ni, kommer förintelseförnekelse att förbjudas även i Sverige med tanke på förbudsivern som råder?
Tror att förbudet blir verklighet inom ett år efter att alliansen tar över makten i höst. Sedan får såssedjävlarna säga vad de vill!
Citera
2018-07-25, 00:58
Moderator
Jeckes avatar
George Soros är inte trådens ämne.
Inlägg raderade och diskussion om Mein Kampf utbruten.

/Moderator
Citera
2018-07-27, 15:01
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Tror att förbudet blir verklighet inom ett år efter att alliansen tar över makten i höst. Sedan får såssedjävlarna säga vad de vill!

Kom tillbaka om ett drygt år så kommer du att se hur fel du hade.
Inte bara det. Kanske du tom inser då hur grundlurad du blev av förnekarna som lurade brallorna av dig att tro att det skulle bli ngt förbud i Sverige.

/VV
Citera
2018-08-03, 08:19
Medlem
udons avatar
typiskt förintelseförnekare att ojja sig över en ej verierfierbar ljudinspelning och tar det som ett belägg för en riksomfattande konspiration samtidigt som man förkastar världshistoriens bäst bevisade folkmord.
Citera
2021-07-27, 17:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
En lärare på en skola någonstans i Sverige hotar sin elev efter att ha förnekat förintelsen, lyssna på inspelning av samtalet via följande länk...?
Länken funkar inte. Det kan vara samma ex som Wikforss tar upp i sin bok Alternativa fakta. Har du namn? Ny länk?
Citera
2022-01-01, 07:42
Medlem
Märkligt hur man kan bli upprörs över att någon ifrågasätter förintelsen. Man måste kunna ha olika syn på saker och om det nu är så galet att förneka då kommer förnekarna att dö ut till slut.
Som lärare borde man dessutom vara ganska lyhörd för andras åsikter och diskutera dem med eleven i fråga.
Citera
2022-01-01, 12:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Märkligt hur man kan bli upprörs över att någon ifrågasätter förintelsen.

Man kan väl bli upprörd över att det fortfarande finns idioter i vårt upplysta samhälle?

/VV
Citera
2022-01-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Man kan väl bli upprörd över att det fortfarande finns idioter i vårt upplysta samhälle?

/VV
Ja kankse man att börja trakassera. Är åsikten och tankarna så dumma får man väl försöka ha en dialog.
Jag tycker inte om.denna häxjakt på revisionister som är, låt dem tycka och tänka som de vill.
Citera
2022-01-01, 13:00
Varför lär inte skolan ut hur många vita kristna som mördades av judiska bolsheviker? Kan någon nämna siffran utan att kolla upp det?

Märkligt.
Citera
2022-01-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Varför lär inte skolan ut hur många vita kristna som mördades av judiska bolsheviker? Kan någon nämna siffran utan att kolla upp det?

Märkligt.
Ja och märkligt att det rör upp så många känslor och som att blir så upprörd som läraren blir. Bara för att man förnekar så är det inte detsamma som att man kritiserar judar som folkslag, man ifrågasätter ju bara om det verkligen skett. Själv är jag för dåligt insatt i detta ämne för att ha en åsikt men jag tycker det är konstigt att man blir upprörd över något sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in