Citat:
Nu är detta inte rätt tråd, men det stämmer någorlunda. Mycket riktigt det var inte judiska fångar, utan handikappade människor från ett hem i polen. Det håller jag med om och då är det särskilt viktigt att lägga till rätta de myter och felaktigheter som fortfarande sprids. Exempelvis är det inte sant att det tillverkades tvål i industriell skala av avrättade judiska fångar (som hävdades i ett TV-program jag såg). RIF på tvålarna betyder inte Reines Judisches Fett. Inte heller är det klart att det fanns en klar hitlerorder om utrotning av judar av typen stående avrättningsorder. Ingen har hitintills kunnat dokumentera en sådan. Där har David Irving getts rätt i sak. Raul Hillberg ändrade följdriktigt sin beskrivning av detta i sitt standardverk.
Vidare bör man inte vara tolerant mot dom som ljugit ihop sin historia om livet i koncentrationslägren. Det mest flagranta exemplet torde vara Wilkomorski vars Brottsstycken där han utgav sig för att vara "förintelseöverlevare" visade sig vara fejk från början till slut. Trots detta har judiska skribenter tagit honom i försvar och argumenterat efter linjen "även om berättelsen är uppdiktad är känslorna äkta".
Vidare bör man inte vara tolerant mot dom som ljugit ihop sin historia om livet i koncentrationslägren. Det mest flagranta exemplet torde vara Wilkomorski vars Brottsstycken där han utgav sig för att vara "förintelseöverlevare" visade sig vara fejk från början till slut. Trots detta har judiska skribenter tagit honom i försvar och argumenterat efter linjen "även om berättelsen är uppdiktad är känslorna äkta".
Det var ett forskningsprojekt som tyskarna hade.
Det har bekräftats det fanns mänskliga substanser i tvålen. Det tillverkades ett tjogtal tvålar, så ingen industriell tillverkning.
De beskrev också de var otjänlig som rengöra sig med utan användes till tvätta obduktion. Om du vill kan jag PM dig länkar, som ger dig information. Eller läs denna tråd: (FB) Judetvål