Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-23, 11:13
  #1
Medlem
En lärare på en skola någonstans i Sverige hotar sin elev efter att ha förnekat förintelsen, lyssna på inspelning av samtalet via följande länk. Att förintelsen har ägt rum vet vi ju alla, förintelsen av sanningen det vill säga, och att liberala marxister (oftast kvinnor) indoktrinerar våra barn sedan länge är inget nytt eller något att förvånas över. Dock är det intressant att se att revisionismen börjar få fäste, förmodligen på grund av framgångarna för NMR och förintelsefakta som lockat många att ta del av sanningen. Vad tror ni, kommer förintelseförnekelse att förbjudas även i Sverige med tanke på förbudsivern som råder?
Citera
2018-07-23, 11:29
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Skrämmande ja, men 95% av alla lärare i det här landet är nog lika hjärntvättade tyvärr..
Citera
2018-07-23, 11:37
  #3
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
En lärare på en skola någonstans i Sverige hotar sin elev efter att ha förnekat förintelsen, lyssna på inspelning av samtalet via följande länk. Att förintelsen har ägt rum vet vi ju alla, förintelsen av sanningen det vill säga, och att liberala marxister (oftast kvinnor) indoktrinerar våra barn sedan länge är inget nytt eller något att förvånas över. Dock är det intressant att se att revisionismen börjar få fäste, förmodligen på grund av framgångarna för NMR och förintelsefakta som lockat många att ta del av sanningen. Vad tror ni, kommer förintelseförnekelse att förbjudas även i Sverige med tanke på förbudsivern som råder?

Vilken del av NMR's förintelsefakta är sanning? Om du inte har sett, så bruka de misslyckas med det här.
Vad kan det bero på?

Många av de gamla revisionister har ändrat stånd punkt, när de blivit äldre och klokare! vad bero det på ?
Kanske på grund att de fått in kunskaper, sett det hände?

angående videon, varför är det bara ljudupptagning? varför hör man bara spelade röster. För dölja det är en fars? Detta är säkert påhitt av NMR..

Angående om din fråga! Så är det väl så att det kommer förbjudas av vilken orsak?
Citera
2018-07-23, 11:52
  #4
Medlem
Först vill jag säga att jag inte tycker läraren förhåller sig på ett professionellt sätt i denna inspelning, om den nu verkligen är äkta och inte nåt stageat påhitt...
Däremot har hon helt rätt i sak i det mesta hon säger, även om hon brister i formuleringar och delvis i etik.

Om eleven i skolan ger uttryck för, och agerar på så vis att det kan falla under spridande av, eller hets mot folkgrupp, så gör ju eleven fel och att han då blir inkallad till lärare eller rektor som förklarar läget och vad som är acceptabelt eller inte är fullt normalt, ja det är faktiskt deras skyldighet.

Läser man sen de få inläggen i denna tråd före mitt, samt kommentarerna i YT-klippet så är det som vanligt en massa stollar som uppenbart svalt förintelseförnekarnas propaganda och ignorerar allt vad den etablerade seriösa historieforskningen och vetenskapen samlat om förintelsen i 70 år. Kanske vi skulle införa källkritik obligatoriskt ämne i skolorna... För när så många ungdomar inte kan skilja mellan falsk info (vilket förnekarsidan står för) och seriösa fakta som är styrkta kors och tvärs och som förintelsen vilar på, ja faktiskt är grundligt bevisad om och om igen, då är det sannerligen illa.
Citera
2018-07-23, 11:53
  #5
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Många av de gamla revisionister har ändrat stånd punkt, när de blivit äldre och klokare! vad bero det på ?


https://www.expressen.se/nyheter/jos...uschwitzfange/ är det de här personerna du tänker på?
Citera
2018-07-23, 11:59
  #6
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
https://www.expressen.se/nyheter/jos...uschwitzfange/ är det de här personerna du tänker på?
Tja knappast ett högskott. Du har Eric Hunt, David Irving(troligen), David Cole, Pressac och självaste IHR ordförande Mark Weber mfl..
Citera
2018-07-23, 12:26
  #7
Medlem
Förintelseförnekare är ju ett ord som används av media ungefär som nazist.

De flesta som kallas förintelseförnekare bestrider inte att Nazisterna under andra världskriget mördade människor systematiskt precis som ryssarna/sovjet mördade människor. De flesta bestrider inte att det fanns koncentrationsläger. Det är ju bara dumt.

Det enda man vill ha är en genomlysning av omfattning av denna bestialiska apparat. Det är naturligt att varje generation ställer frågor kring andra världskriget vad är fel med mer genomlysning från olika perspektiv?

Man kan fråga sig varför reaktionerna är så starka på en genomlysning av fakta?

Troligtvis för att detta folkmord används i propagandasyfte för andra saker. Vilket enligt mig är att vanhedra offren.

Om vi tar David Irving som exempel så är det ju så att han skrev väldigt mycket om andra världskriget och var erkänd för sitt kunnande. Visst drar han spektakulära slutsatser som att Hitler inte skulle vetat om förintelselägren. Att man inte använde gas som metod. Det är en revisionistisk syn på "vem som visste vad" i Nazityskland. Men... man behöver faktiskt inte hålla med! och det gör inte andra erkända historiker, som visat att vissa slutsatser han dragit ej är rimliga.

Han har mig veterligen inte förnekat att naziapparaten tog livet av judar i industriell skala.

Det viktiga är att man faktiskt tillåts diskutera detta, diskussion , genomlyssning av fakta tillhör västerländsk tradition. Och detta är ett av de största folkmorden i modern historia Det är för viktigt att inte diskuteras. hur man kunde hamna i detta och vad som hände.
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2018-07-23 kl. 12:44.
Citera
2018-07-23, 12:51
  #8
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Förintelseförnekare är ju ett ord som används av media ungefär som nazist.

De flesta som kallas förintelseförnekare bestrider inte att Nazisterna under andra världskriget mördade människor systematiskt precis som ryssarna/sovjet mördade människor. De flesta bestrider inte att det fanns koncentrationsläger. Det är ju bara dumt.
Det är vad de gör tycker jag, eller jag har missat något? Nej de bestrider inte KZ men dödsläger fanns inte enligt dem.

Citat:
Det enda man vill ha är en genomlysning av omfattning av denna bestialiska apparat. Det är naturligt att varje generation ställer frågor kring andra världskriget vad är fel med mer genomlysning från olika perspektiv?

Man kan fråga sig varför reaktionerna är så starka på en genomlysning av fakta?

Troligtvis för att detta folkmord används i propagandasyfte för andra saker. Vilket enligt mig är att vanhedra offren.
Om du nu tar denna kille som spelande in sig själv o en kvinnlig lärare, vad är det han vill ha sagt? Varför är han så ivrig lämna ut detta med han fick en tillsägelse (klok) han är ute på en hal is? De sätter sig in det blir det så självklart som solen är gul. För folk vill rentvå nazisterna? Varför kör NMR tex att det aldrig hände judarna något? Men glömmer de andra.. som var lika illa utsatt.

Citat:
Om vi tar David Irving som exempel så är det ju så att han skrev väldigt mycket om andra världskriget och var erkänd för sitt kunnande. Visst drar han spektakulära slutsatser som att Hitler inte skulle vetat om förintelselägren. Det är en revisionistisk syn på "vem som visste vad" i Nazityskland. Men... man behöver faktiskt inte hålla med! och det gör inte andra erkända historiker.

Det viktiga är att man faktiskt tillåts diskutera detta, diskussion , genomlyssning av fakta tillhör västerländsk tradition.
Nej, han skrev böcker för öppna ögon för folk och tjäna pengar, han tjänar mycket pengar. Därför var han upprörd när Deborah Lipstadt förtalade honom(enligt han själv). Han förlorade en massa, för att få sin fakta erkänd, så ska man ha belägg för det. Men David irving fel översatte oftast (men vilje eller inte?), så det kunde likna vad han ville. Därför har han aldrig blivit erkänd, men släpper böcker ändå. Precis som Erich von Däniken gjorde med ufo... Han blide rik på sina böcker, men blide aldrig erkänd.

Japp det håller jag med om, men jag tycker i skolan också bör det finnas. Frågan varför vågade lärarinnan inte ta upp diskussionen med honom däre ute i klassen?
Citera
2018-07-23, 13:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är vad de gör tycker jag, eller jag har missat något? Nej de bestrider inte KZ men dödsläger fanns inte enligt dem.

Det finns naturligvis ett helt spektra av åsikter, det finns naturligvis folk som bestrider att förintelsen ägde rum helt och hållet de är väl de enda som per defintion kan betecknas som förintelsförnekare

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om du nu tar denna kille som spelande in sig själv o en kvinnlig lärare, vad är det han vill ha sagt? Varför är han så ivrig lämna ut detta med han fick en tillsägelse (klok) han är ute på en hal is? De sätter sig in det blir det så självklart som solen är gul. För folk vill rentvå nazisterna? Varför kör NMR tex att det aldrig hände judarna något? Men glömmer de andra.. som var lika illa utsatt.

Det är naturligtvis NMR som skjuter sig i foten igen... jag tycker dock läraren gör ett dåligt jobb som utan auktoritet börjar babbla om att det är straffbart att man kan hamna i fängelse och böter.
Det finns ju argument det finns ju bevis för en hel del av det som hände varför inte opponera viss att man inte är rädd för en diskussion? hot leder ingen vart

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej, han skrev böcker för öppna ögon för folk och tjäna pengar, han tjänar mycket pengar. Därför var han upprörd när Deborah Lipstadt förtalade honom(enligt han själv). Han förlorade en massa, för att få sin fakta erkänd, så ska man ha belägg för det. Men David irving fel översatte oftast (men vilje eller inte?), så det kunde likna vad han ville. Därför har han aldrig blivit erkänd, men släpper böcker ändå. Precis som Erich von Däniken gjorde med ufo... Han blide rik på sina böcker, men blide aldrig erkänd.

Jag försvarar inte Irwing på något sätt , hans åsikter få stå för honom själv.
Jag tycker dock det är fel att sätta någon i fängelse för sina åsikter.
Europa har gått fel väg när det gäller detta lagar som HMF de skapar mer problem än de löser. Jag anser att man måste lära sig diskutera, opponera med fakta, utan att klistra etiketter på folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Japp det håller jag med om, men jag tycker i skolan också bör det finnas. Frågan varför vågade lärarinnan inte ta upp diskussionen med honom däre ute i klassen?
Tyvärr en oförberedd och undermålig lärare som hotar istället för att diskutera med argument. Jag hade förberett mig minutiöst då det är ganska sannolikt att någon kommer att opponera... hot om böter i Frankrike leder liksom ingen vart...

nog sagt om detta för min del
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2018-07-23 kl. 13:38.
Citera
2018-07-23, 14:08
  #10
Medlem
holmiums avatar
Skrämmande att svenska skattepengar går till indoktrinering av elever för att dessa skall "tro" !
Ja just det "tro", på samma sätt som människor skall "tro" på gud, "tro" på parlamentariska politiker, "tro" på judepressen, "tro" på förintelsen, och sedan ett antal år även "tro" på CO2-bluffen, och "tro" på FN och överstatens förträfflighet, samt "tro" på den påtvingad mångkulturens välsignelse för germanska länder......

Tro är som sagt att inte veta.

Det är inte svenska skolans sak att förmedla tro baserad på propaganda och vanföreställningar.

Oavsett vad som skedde i Tyskland under 1942 - 1945, i vilken omfattning och av vilka skäl så är det skrämmande att svenska barn tvingas se påhittad propagandistisk hollywooddynga som fictionfilmen "Schindlers List" på skoltid.
Citera
2018-07-23, 14:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Skrämmande att svenska skattepengar går till indoktrinering av elever för att dessa skall "tro" !
Ja just det "tro", på samma sätt som människor skall "tro" på gud, "tro" på parlamentariska politiker, "tro" på judepressen, "tro" på förintelsen, och sedan ett antal år även "tro" på CO2-bluffen, och "tro" på FN och överstatens förträfflighet, samt "tro" på den påtvingad mångkulturens välsignelse för germanska länder......

Tro är som sagt att inte veta.

Det är inte svenska skolans sak att förmedla tro baserad på propaganda och vanföreställningar.

Oavsett vad som skedde i Tyskland under 1942 - 1945, i vilken omfattning och av vilka skäl så är det skrämmande att svenska barn tvingas se påhittad propagandistisk hollywooddynga som fictionfilmen "Schindlers List" på skoltid.

Det handlad inte så mycket om att tro om det rör sig om saker som sedan länge anses som känd och etablerad vetenskap, vilket förintelsen som historiskt vedertaget faktum är.

Sen måhända Schindlers List är bara en film som klassas som ”historical fiction novel”, men den bygger trots allt på verkliga och väl dokumenterade händelser under nazitiden i och runt Oscar Schindlers industri och judiska arbetare.
Citera
2018-07-23, 15:26
  #12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Först vill jag säga att jag inte tycker läraren förhåller sig på ett professionellt sätt i denna inspelning, om den nu verkligen är äkta och inte nåt stageat påhitt...
Däremot har hon helt rätt i sak i det mesta hon säger, även om hon brister i formuleringar och delvis i etik.

Om eleven i skolan ger uttryck för, och agerar på så vis att det kan falla under spridande av, eller hets mot folkgrupp, så gör ju eleven fel och att han då blir inkallad till lärare eller rektor som förklarar läget och vad som är acceptabelt eller inte är fullt normalt, ja det är faktiskt deras skyldighet.

Läser man sen de få inläggen i denna tråd före mitt, samt kommentarerna i YT-klippet så är det som vanligt en massa stollar som uppenbart svalt förintelseförnekarnas propaganda och ignorerar allt vad den etablerade seriösa historieforskningen och vetenskapen samlat om förintelsen i 70 år. Kanske vi skulle införa källkritik obligatoriskt ämne i skolorna... För när så många ungdomar inte kan skilja mellan falsk info (vilket förnekarsidan står för) och seriösa fakta som är styrkta kors och tvärs och som förintelsen vilar på, ja faktiskt är grundligt bevisad om och om igen, då är det sannerligen illa.

Jag tror det är en genuin inspelning. Exemplen på ungdomar som bli avhyvlade av rektorer och lärare för sin "rasism" blir allt fler.

Jag själv ifrågasätter inte om förintelsen har ägt rum men kan ärligt säga att jag inte vet varför hon har rätt? Jag har bara hört och läst att den har ägt rum utan att studera bevis och argument i någon djupare mening. Men eftersom jag inte är konspiratoriskt lagd så drar jag mina slutsatser utefter att så många människor i så många år skulle inte kunna hålla igång den så kallade lögnen utan att det brister rejält. Därför tror jag att den har ägt rum i mer eller mindre liknande scenario som jag lärt mig ifrån skolböckerna.

I klippet så vet vi inte vad eleven har sagt, eller om det är en åsikt eleven har uttryckt. Men om vi lyssnar på läraren och dom få ord eleven får sagt så kan man tänka sig att det helt enkelt handlar om att eleven ifrågasätter förintelsen. Det hävdar läraren att man inte får utan man skall bara acceptera att om läraren säger att förintelsen har skett så har den skett, end of story.

Det läraren gör är farligt. Det kommer sluta illa i längden. Eleven visar sig klok och smart eftersom man skall vara källkritisk till allt. Spelar ingen roll om det är gravitationen, om röd är röd eller som i detta fallet förintelsen. I skolan får eleven många chanser att tala och testa gravitationen och blir således ganska säker på vad som gäller. Känner eleven sig osäker kan han fråga läraren eller diskutera fritt med klasskompisar. När det gäller förintelsen så får eleven inte ställa sina frågor utan skall vara tyst och acceptera något han inte förstår. Många får därför aldrig svar på sina frågor och kommer känna osäkerhet inför ämnet men den enda som gladeligen diskuterar ämnet med honom är med i NMR.

Slutsats: bli inte förvånade om fler och fler tror på NMR:s version. Vad skall dom annars tro på? Detta gälller elever som är smartare än dumma får som bara köper argument utan att få en hållbar förklaring som lyfter argumentet på egna ben. Vilket som sagt även gäller gravitationen, eller att röd färg är röd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback