• 1
  • 2
2018-07-23, 02:08
Medlem
Hej!

Skall försöka fatta mig så enkelt men utförligt som det bara går..

Det är nämligen som så att jag och en tjej matchade på tinder för knappt en vecka sedan. Vi snackade och jag frågade henne om hon ville träffas och vi bestämde oss för att ses på ett par glas dagen därpå.
Dejten var jättehärlig och hon sa till mig att hon tyckte att jag var fin, att jag verkade ha en trevlig personlighet och att hon ville träffa mig igen. Jag sa till henne att det var ömsesidigt och att jag gärna träffar henne igen jag med. Kvällen avslutades med en kyss och vi gick skilda vägar efter det.

Värt att nämna är också att jag inte är på tinder för varken förhållande, ons, kk eller vänrelationer. Jag söker inte ett label utan bandet jag får med människan jag träffar får svara för vad våran eventuella relation skall bli, är helt enkelt öppen för förslag.
Detta sa jag till henne och hon delade min åsikt.

Några dagar senare med endast få utbytta meddelanden mellan oss så träffades vi på stan efter att vi varit ute med våra respektive kompisgäng. Jag var tyvärr rätt full men hon sa till mig återigen att hon skulle vilja ses igen och föreslog dagen efter utekvällen. Jag smsade henne på vägen hem med förslag på vad vi skulle kunna göra (ta en fika/lunch någonstans) och hon tyckte det lät bra. Trött som jag var bad jag henne ringa när hon vaknat. Efter detta så har det varit helt dött. Dejten blev inte av och jag såg på morgonen att jag minsann hade råkat skicka två olika meddelanden om förslag till henne på natten. Detta ser lite smådesperat ut från min sida i konversationen så jag försökte hålla mig från att skriva igen.

Nu till själva kruxet...

För en liten stund sen så bestämde jag mig dum som man är mitt i natten att skriva till henne ytterligare en gång.
Jag skrev ungefär att eftersom det inte verkade funka denna gången träffar jag henne gärna igen någon av de kommande dagarna.

Hon är väldigt aktiv på sociala medier och med telefonen så troligtvis har hon läst det och jag har nu skrämt bort henne.

Går det att vända detta nu eller gjorde jag bort mig? Vill verkligen träffa henne igen för vi klickade verkligen och hon har varit aktiv med att föreslå att vi skall ses igen åtminstone när vi faktiskt träffats.
Citera
2018-07-23, 02:31
Medlem
Jagtardindotters avatar
Tyvärr, lär dig av det hela och gå vidare.
Citera
2018-07-23, 02:46
Medlem
Disko-Bosses avatar
Du fuckade upp genom att vara för på/för needy. Det är extremt oattraktivt för kvinnor som ser bra ut/har alternativ/har shit på gång i sitt liv.

Du är körd till 99% och det enda du kan göra för att få hennes intresse tillbaka är att göra absolut ingenting, inte ett skit.

Med lite tur så kanske hon har trist en kväll... kommer att tänka på dig lite, eran dejt, den där kyssen som var rätt nice och blir svag och hör av sig igen helt random. Det är först här du har din chans #2 men ingenting du ska räkna med alls.

Ut och jaga andra under tiden istället
Citera
2018-07-23, 05:54
Medlem
Även om det precis som Bosse säger är oattraktivt i vissa kvinnors ögon med att vara på, så verkar hon ju faktiskt vilja träffa dej. Det kan inte vara så att hon kanske (precis som du) inte vill verka för på och därför väljer att dra ut på svaret? Tyvärr spelar ju folk spelet hela tiden istället för att bara säga vad man tycker och tänker.
Citera
2018-07-23, 19:20
Medlem
Nej ge inte upp...om du håller på länge så kommer hon tycka om dig för att du visar att du verkligen vill ha henne
Citera
2018-07-23, 20:58
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Nej ge inte upp...om du håller på länge så kommer hon tycka om dig för att du visar att du verkligen vill ha henne

Jovisst. Låter ju rimligt...
Citera
2018-07-23, 22:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ligg lågt bara. Du har påmint henne om att du finns, det är väl bra. Du skriver ju att det var hon som föreslog att ni skulle ses dagen efter utekvällen och att hon var positiv till de förslag du spontant kom med. Då bör hon ju ha varit intresserad, åtminstone då. Såvida det inte bara var ett spelat intresse, men det kanske du kan avgöra utifrån den första dejten.

Nu nämner du inget om vad du skrev i de där två nattliga sms:en, så det går ju inte för oss att avgöra om du gjorde bort dig där.
Alternativen finns ju också att hon har tappat sin telefon, plötsligt rest utomlands eller (lika plötsligt) blivit ihop med någon, t.ex. gått tillbaka till nåt ex igen.
Du får vänta och se. Simma lugnt. Det går flera tåg o.s.v.
Citera
2018-07-23, 22:59
Medlem
Blocktorsks avatar
Håller med andra i tråden om att du nu endast kan avvakta, bollen ligger hos henne. Kan inte för mitt liv se hur ytterligare en kontakt från din sida skulle förbättra situationen.
Citera
2018-07-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Du fuckade upp genom att vara för på/för needy. Det är extremt oattraktivt för kvinnor som ser bra ut/har alternativ/har shit på gång i sitt liv.

Du är körd till 99% och det enda du kan göra för att få hennes intresse tillbaka är att göra absolut ingenting, inte ett skit.

Med lite tur så kanske hon har trist en kväll... kommer att tänka på dig lite, eran dejt, den där kyssen som var rätt nice och blir svag och hör av sig igen helt random. Det är först här du har din chans #2 men ingenting du ska räkna med alls.

Ut och jaga andra under tiden istället

Antar att detta är fallet tyvärr. Hatar mig själv för det, hade jag kunnat göra det ogjort så hade jag gjort det och kanske ringt på dagen istället och faktiskt pratat med henne. Men man lär väl sig av sina misstag.
Citera
2018-07-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67

Om det ändå vore så väl..
Citera
2018-07-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Även om det precis som Bosse säger är oattraktivt i vissa kvinnors ögon med att vara på, så verkar hon ju faktiskt vilja träffa dej. Det kan inte vara så att hon kanske (precis som du) inte vill verka för på och därför väljer att dra ut på svaret? Tyvärr spelar ju folk spelet hela tiden istället för att bara säga vad man tycker och tänker.

Förstår precis hur du tänker, tyvärr tror jag inte att hon drar ut på det för att spela spelet. Hon uppfattades verkligen inte så när vi träffades så därav körde jag väldigt raka och ärliga puckar mot henne och skrev igen. Dock känns det nu som att det faktiskt var avtändande för henne att jag skrev igen så jag får nog bara gå vidare. Hör hon av sig så är jag öppen för förslag men vill inte grotta ner mig för mycket i henne om hon inte vill ge mig intresse tillbaka nu.
Citera
2018-07-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ligg lågt bara. Du har påmint henne om att du finns, det är väl bra. Du skriver ju att det var hon som föreslog att ni skulle ses dagen efter utekvällen och att hon var positiv till de förslag du spontant kom med. Då bör hon ju ha varit intresserad, åtminstone då. Såvida det inte bara var ett spelat intresse, men det kanske du kan avgöra utifrån den första dejten.

Nu nämner du inget om vad du skrev i de där två nattliga sms:en, så det går ju inte för oss att avgöra om du gjorde bort dig där.
Alternativen finns ju också att hon har tappat sin telefon, plötsligt rest utomlands eller (lika plötsligt) blivit ihop med någon, t.ex. gått tillbaka till nåt ex igen.
Du får vänta och se. Simma lugnt. Det går flera tåg o.s.v.

Det var garanterat inte ett spelat intresse. Hon verkar dock som en omtyckt tjej och risken är väl att hon fått uppmärksamhet av någon annan eller känt att jag verkar vara för på, det kan nog räcka för att hon inte skulle vilja få ut mer av oss.
Första smset var på ett ungefär: "Vad sägs som att du och jag tar en lunch i stan imorgon?"
Hennes svar var "Absolut! "
Andra smset minns jag inte att jag skickade men har enligt konversationen skickat det på ett ungefär precis innan jag somnande och jag var då rätt skapligt berusad.
Sms nr2: "Jag föreslår *lunchrestaurang* imorgon, du kan ju ringa när du vaknat. Godnatt "

Efter det så är det ytterligare ett sms från min sida (det jag skrev om i första inlägget).
Allt detta utan några svar. Och jag vågar nästan till 100% säga att hon har läst smsen.
Jag brukar posta instagram storys när jag delar mina låtsläpp till mina följare och hon har sett varenda en av dem så hon vet minsann att jag finns. Hon svarar mig bara inte längre..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in