• 2
  • 3
2018-07-22, 06:48
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Jag har lyssnat lite, och det är ganska klyshig skåpmat, inte så hardcore som det finns att hitta. Mycket tilltro till att vi faktiskt är tänkande varelser av kött och blod, vilket helt går emot möjligheten att besitta en äkta fri vilja.
Va?
Nej Mooji menar att ditt riktiga jag inte är en tänkande varelse av kött och blod.
Låter som att du inte har lyssnat tillräckligt mycket.
Hans mål är inte att säga en massa häftiga saker som får människor att bara säga "Whoa cool." Utan hans mål är att få människor att vakna. Att man själv ska få en djupare insikt som varar och växer istället för något ytligt.
En annan som är bra är bl.a. Adyashanti.

Alla som tycker att allt detta är trams har nu chansen att se hur djupt din tro om att det är trams går.
Jag tror att du kan ändra åsikt helt efter en eller två veckor om du gör testet.
Det är anledningen till att jag skapade tråden.
Varför gör du det inte?
Antingen är det för att du inte vill veta vad existensen egentligen är. Eller för att du är naiv och tror att vi redan vet. Eller för att du är rädd för att du blir hjärntvättad, då kan inte din tro på materialismen vara så stark egentligen, utan det är bara ett luftslott byggt på illusioner.

Bevisa mig fel.
Om du gör testet och fortfarande tror på den kollektiva vanföreställning så får du äran av att ha vunnit över mig.
Senast redigerad av Skogismyra 2018-07-22 kl. 07:04.
Citera
2018-07-22, 09:24
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag ser mig inte som bättre än andra, men jag förstår verkligen inte hur vissa tänker. Det är bara den frustrationen som jag uttrycker.
Men.. Det är Self som spelar spelet, jag förstår..

Jo det gör du men du kommer aldrig erkänna det. Varför tror du Mojojijij aldrig pratar om att stora egon dras till spiritualitet? Lite tråkigt att lyssna på kanske? Stora egon dras till spiritualitet på samma sätt myggor dras till socker. Av den enkla egon att man blir upphöjd till något mystiskt som INGEN annan förstår. Och sen använder man nedvärderande ord och uttryck som "Visste att ni aldrig skulle förstå".
Jag vet dock att man inte kan rubba på ett ego som ditt med bara några inlägg för du är så djupt inne i skiten. Hoppas du någon dag ser Sanningen.
Citera
2018-07-22, 11:03
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Va?
Nej Mooji menar att ditt riktiga jag inte är en tänkande varelse av kött och blod.
Låter som att du inte har lyssnat tillräckligt mycket.
Hans mål är inte att säga en massa häftiga saker som får människor att bara säga "Whoa cool." Utan hans mål är att få människor att vakna. Att man själv ska få en djupare insikt som varar och växer istället för något ytligt.
En annan som är bra är bl.a. Adyashanti.

Alla som tycker att allt detta är trams har nu chansen att se hur djupt din tro om att det är trams går.
Jag tror att du kan ändra åsikt helt efter en eller två veckor om du gör testet.
Det är anledningen till att jag skapade tråden.
Varför gör du det inte?
Antingen är det för att du inte vill veta vad existensen egentligen är. Eller för att du är naiv och tror att vi redan vet. Eller för att du är rädd för att du blir hjärntvättad, då kan inte din tro på materialismen vara så stark egentligen, utan det är bara ett luftslott byggt på illusioner.

Bevisa mig fel.
Om du gör testet och fortfarande tror på den kollektiva vanföreställning så får du äran av att ha vunnit över mig.

Men snälla, existensen egentligen är? Du upplever dig som ett subjekt, vilket bara där är nästan helt orimligt. Utifrån det finns inga "sanningar", bara sökande människor, som egentligen inte finns vare sig enligt vetenskapens eller filosofins yttersta "logik". Vad menar du med vad existensen egentligen är?
Citera
2018-07-31, 15:56
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Känns ej som om testet går så bra. Världens plågor konsumerar upplevelsen.

Hur kontrar man sensationer av meningslöshet och smärta?

När man börjar meditera och "koppla loss" känslor så kommer massa skit upp, plågor från förr etc.

Människan skyr per se smärta, man inser att man är bara en knippe reflexer fånget i kött.

Hur kan man leva meditativt en längre tid med all den smärta som världen bringar?
Citera
2018-07-31, 19:34
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Känns ej som om testet går så bra. Världens plågor konsumerar upplevelsen.

Hur kontrar man sensationer av meningslöshet och smärta?

När man börjar meditera och "koppla loss" känslor så kommer massa skit upp, plågor från förr etc.

Människan skyr per se smärta, man inser att man är bara en knippe reflexer fånget i kött.

Hur kan man leva meditativt en längre tid med all den smärta som världen bringar?
Lägg uppmärksamheten på sensationerna.
Lägg uppmärksamheten på skiten.
(Utan att börja tänka och analysera, förstås).

Sen kan man även lägga uppmärksamheten på uppmärksamheten.

Håll ut.
Citera
2018-07-31, 19:37
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Lägg uppmärksamheten på sensationerna.
Lägg uppmärksamheten på skiten.

Sen kan man även lägga uppmärksamheten på uppmärksamheten.

Håll ut.
Ja, det är en paradox. Att bli medveten om medvetandet ger medvetande. Jaget är en "strange loop".
Citera
2018-07-31, 21:14
Medlem
proconsuls avatar
Existensens djupaste sanning är väl i nuläget kvarkar.
Citera
2018-07-31, 21:30
Medlem
Tack för tipset jag vill genast kolla upp sanningen. Men det sägs att jesus buddah eller Allah och hans gode vän Muhammad är sanningen eller proefet och vägen. Kan de alla ha fel. Kan alla rabbi Israel ha fel? De är ytterst utbildade och måtte väl ha rätt i nått?
Citera
2018-07-31, 22:00
Medlem
Det här var spännande. Inte ett ord passar in på mig. Men så har jag mediterat i 15 min.

Kanske bör ge honom mer tid.
Citera
2018-08-01, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Tack för tipset jag vill genast kolla upp sanningen. Men det sägs att jesus buddah eller Allah och hans gode vän Muhammad är sanningen eller proefet och vägen. Kan de alla ha fel. Kan alla rabbi Israel ha fel? De är ytterst utbildade och måtte väl ha rätt i nått?
Two cannot be proven. Nothing can be shown to exist. Time and space, love and hate, good and evil, cause and effect, are all just ideas. Anyone who says they know anything is really saying they don’t know the only thing. Any assertion of truth other than "I Am" is a confession of ignorance. The greatest religious and philosophical thoughts and ideas in the history of man contain no more truth than the bleating of sheep. The greatest books contain no more truth than the greatest luncheon meats.

No one knows anything.
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Det här var spännande. Inte ett ord passar in på mig. Men så har jag mediterat i 15 min.

Kanske bör ge honom mer tid.
Här är ett klipp som kanske kan vara intressant att titta på: https://youtu.be/Qgcfa0LFKXc
Citera
2018-08-01, 08:00
Medlem
Skogismyras avatar
Mooji kommer att sända en live satsang nu på lördag.
11:00 - 12:30 och 16:30 - 18:00.

Den kommer att sändas här: https://youtu.be/E_3eYSxn3VU

https://mooji.tv/live-satsang/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in