Citat:
Ursprungligen postat av
Oreokalle
Jag har lyssnat lite, och det är ganska klyshig skåpmat, inte så hardcore som det finns att hitta. Mycket tilltro till att vi faktiskt är tänkande varelser av kött och blod, vilket helt går emot möjligheten att besitta en äkta fri vilja.
Va?
Nej Mooji menar att ditt riktiga jag inte är en tänkande varelse av kött och blod.
Låter som att du inte har lyssnat tillräckligt mycket.
Hans mål är inte att säga en massa häftiga saker som får människor att bara säga "Whoa cool." Utan hans mål är att få människor att vakna. Att man själv ska få en djupare insikt som varar och växer istället för något ytligt.
En annan som är bra är bl.a. Adyashanti.
Alla som tycker att allt detta är trams har nu chansen att se hur djupt din tro om att det är trams går.
Jag tror att du kan ändra åsikt helt efter en eller två veckor om du gör testet.
Det är anledningen till att jag skapade tråden.
Varför gör du det inte?
Antingen är det för att du inte vill veta vad existensen egentligen är. Eller för att du är naiv och tror att vi redan vet. Eller för att du är rädd för att du blir hjärntvättad, då kan inte din tro på materialismen vara så stark egentligen, utan det är bara ett luftslott byggt på illusioner.
Bevisa mig fel.
Om du gör testet och fortfarande tror på den kollektiva vanföreställning så får du äran av att ha vunnit över mig.