Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-21, 21:37
  #1
Medlem
Skogismyras avatar
Jag vill göra ett enkelt test med människor som i nuläget dyrkar vetenskap och inte alls tror på liv efter döden eller liknande.

Jag tror att du enkelt kan omkullkasta dina tidigare (felaktiga) övertygelser och bli mer medveten om verklighetens Sanning om du gör följande test.

Om du har ett stängt sinne eller om du inte är intresserad av att veta Sanningen så kommer du inte ens att ställa upp på testet.
Det vore tråkigt, du säger nej till Sanningen om du inte gör testet.

Testet går till så här:

Alternativ 1 (bäst); gör detta dagligen under 7 dagar:
Meditera i minst 20 minuter, och lyssna på Mooji i minst 1 timme.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

Alternativ 2 om du har ont om tid på vardagar:
Meditera i minst 20 minuter per dag i 7 dagar, och under två helger lyssna på Mooji i minst 2 timmar.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

-----------------------------------------------------------------------------

Jag förstår om ingen vill göra testet, eftersom människor är så otroligt insnöade i sina övertygelser, folk är inte öppensinnade för nya synsätt, och det betyder ju att folk inte är intresserade av att veta verklighetens Sanning.
Vilket för mig är ofattbart.

Själv skulle jag ha gjort testet utan att tveka en enda sekund, eftersom jag lever för att veta Sanningen. För att veta vad fan är det som pågår egentligen? Vad fan är existensen egentligen?

Jag tycker att det är värt för dig att lägga ner tiden eftersom det kan ge dig i princip en 180 graders sväng mot vad du tror om existensen idag, så att du blir mer medveten om Sanningen. Vore det inte underbart?

-----------------------------------------------------------------------------

För att vara mer säker på att tråden inte blir låst så kan jag även tillägga detta diskussionsunderlag:
Vad tror du är existensens djupaste sanning?
Men tråden handlar främst om testet.

Citera
2018-07-21, 21:40
  #2
Avstängd
Kyzs avatar
Men skaffa ett bättre intresse, stolle... Vi har alla varit döda redan. Ditt "jag" är inte ett ting som så, utan ett resultat av flera olika komponenter vi människor besitter. Medvetandet är ingenting. Det kan inte fortsätta, för det dör med din hjärna.

Din hjärna ÄR du. När den är död, slocknar allt..

Mvh
Citera
2018-07-21, 21:44
  #3
Medlem
SektenAnderssons avatar
Existensens djupaste sanning är kollektiv, inte egocentrisk. Den går över alla gränser och går inte att hitta genom zen. Jesus Kristus är svaret på livets gåta, endast genom honom kan vi nå kontakt med vårt innersta väsen och Gud. Det gäller bara att ta emot honom i sitt liv
Citera
2018-07-21, 21:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Ditt "jag" är inte ett ting som så, utan ett resultat av flera olika komponenter vi människor besitter. Medvetandet är ingenting. Det kan inte fortsätta, för det dör med din hjärna.

Din hjärna ÄR du. När den är död, slocknar allt..
Vad har du för belägg för att det du säger stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Existensens djupaste sanning är kollektiv, inte egocentrisk. Den går över alla gränser och går inte att hitta genom zen. Jesus Kristus är svaret på livets gåta, endast genom honom kan vi nå kontakt med vårt innersta väsen och Gud. Det gäller bara att ta emot honom i sitt liv
Mooji som hänvisas till av TS är kristen. Var åtminstone.

Hur gör man för att göra det du säger? Hittills låter det bara som predikan.
Citera
2018-07-21, 22:32
  #5
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Men skaffa ett bättre intresse, stolle... Vi har alla varit döda redan. Ditt "jag" är inte ett ting som så, utan ett resultat av flera olika komponenter vi människor besitter. Medvetandet är ingenting. Det kan inte fortsätta, för det dör med din hjärna.

Din hjärna ÄR du. När den är död, slocknar allt..

Mvh

Att vara vid medvetande är en sak, att vara medveten/uppleva sig själv är en annan sak. Många hobbyfilosofer blandar ihop detta. Det finns framstående forskare/filosofer som antar att det kan finnas medvetande lite överallt, dvs inte bara i hjärnor.
Citera
2018-07-21, 22:33
  #6
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag vill göra ett enkelt test med människor som i nuläget dyrkar vetenskap och inte alls tror på liv efter döden eller liknande.

Jag tror att du enkelt kan omkullkasta dina tidigare (felaktiga) övertygelser och bli mer medveten om verklighetens Sanning om du gör följande test.

Om du har ett stängt sinne eller om du inte är intresserad av att veta Sanningen så kommer du inte ens att ställa upp på testet.
Det vore tråkigt, du säger nej till Sanningen om du inte gör testet.

Testet går till så här:

Alternativ 1 (bäst); gör detta dagligen under 7 dagar:
Meditera i minst 20 minuter, och lyssna på Mooji i minst 1 timme.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

Alternativ 2 om du har ont om tid på vardagar:
Meditera i minst 20 minuter per dag i 7 dagar, och under två helger lyssna på Mooji i minst 2 timmar.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

-----------------------------------------------------------------------------

Jag förstår om ingen vill göra testet, eftersom människor är så otroligt insnöade i sina övertygelser, folk är inte öppensinnade för nya synsätt, och det betyder ju att folk inte är intresserade av att veta verklighetens Sanning.
Vilket för mig är ofattbart.

Själv skulle jag ha gjort testet utan att tveka en enda sekund, eftersom jag lever för att veta Sanningen. För att veta vad fan är det som pågår egentligen? Vad fan är existensen egentligen?

Jag tycker att det är värt för dig att lägga ner tiden eftersom det kan ge dig i princip en 180 graders sväng mot vad du tror om existensen idag, så att du blir mer medveten om Sanningen. Vore det inte underbart?

-----------------------------------------------------------------------------

För att vara mer säker på att tråden inte blir låst så kan jag även tillägga detta diskussionsunderlag:
Vad tror du är existensens djupaste sanning?
Men tråden handlar främst om testet.


Vad är en djup sanning?
Citera
2018-07-21, 22:38
  #7
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Suck. Håller den där Moojiji fortfarande på med sin mentala masturbation?
Massa fina ord utan betydelse. Hoppas han inte fortsätter att lura alltför många sökande.

OnT pratar du också bara en massa gojja. Vad betyder "Existensens djupaste sanning?"
Du är den där typiska besatta sökaren som tappat bort dig själv i sökandet och nu plurrar runt i new age träsket som enbart består av dynga tyvärr.

Sen undrar du varför människor inte kan undra sina övertygelser och förespråkar öppenhet, ändå kan du själv inte förstå hur någon kan tänka på det viset. Du inser att du inte är speciellt öppen mot människor trångsynthet va? Det finns troligen miljarder anledningar till det.

Du är typ exempel på spirituell bypass. Googla det istället för en förvirrad tråd.
__________________
Senast redigerad av vetenskapsintolera 2018-07-21 kl. 22:41.
Citera
2018-07-21, 23:16
  #8
Medlem
Skogismyras avatar
Ja jag är inte förvånad, det var värt ett försök.
Världen (existensen) är bra märklig, speciellt ni människor.
Citera
2018-07-21, 23:28
  #9
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Ja jag är inte förvånad, det var värt ett försök.
Världen (existensen) är bra märklig, speciellt ni människor.
Har du några tips på hur meditationen ska gå till rent praktiskt för att kunna utföra testet?
Citera
2018-07-21, 23:31
  #10
Medlem
Lipstick.Larrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Jag vill göra ett enkelt test med människor som i nuläget dyrkar vetenskap och inte alls tror på liv efter döden eller liknande.

Jag tror att du enkelt kan omkullkasta dina tidigare (felaktiga) övertygelser och bli mer medveten om verklighetens Sanning om du gör följande test.

Om du har ett stängt sinne eller om du inte är intresserad av att veta Sanningen så kommer du inte ens att ställa upp på testet.
Det vore tråkigt, du säger nej till Sanningen om du inte gör testet.

Testet går till så här:

Alternativ 1 (bäst); gör detta dagligen under 7 dagar:
Meditera i minst 20 minuter, och lyssna på Mooji i minst 1 timme.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

Alternativ 2 om du har ont om tid på vardagar:
Meditera i minst 20 minuter per dag i 7 dagar, och under två helger lyssna på Mooji i minst 2 timmar.
https://www.youtube.com/user/Moojiji (Det finns även andra kanaler med Mooji, det spelar ingen roll vilken du använder, men den där är hans officiella.) Mooji är upplyst.

-----------------------------------------------------------------------------

Jag förstår om ingen vill göra testet, eftersom människor är så otroligt insnöade i sina övertygelser, folk är inte öppensinnade för nya synsätt, och det betyder ju att folk inte är intresserade av att veta verklighetens Sanning.
Vilket för mig är ofattbart.

Själv skulle jag ha gjort testet utan att tveka en enda sekund, eftersom jag lever för att veta Sanningen. För att veta vad fan är det som pågår egentligen? Vad fan är existensen egentligen?

Jag tycker att det är värt för dig att lägga ner tiden eftersom det kan ge dig i princip en 180 graders sväng mot vad du tror om existensen idag, så att du blir mer medveten om Sanningen. Vore det inte underbart?

-----------------------------------------------------------------------------

För att vara mer säker på att tråden inte blir låst så kan jag även tillägga detta diskussionsunderlag:
Vad tror du är existensens djupaste sanning?
Men tråden handlar främst om testet.



Jag gjorde testet. Förstår vad du menar nu.
Citera
2018-07-21, 23:45
  #11
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har du några tips på hur meditationen ska gå till rent praktiskt för att kunna utföra testet?
Sitt ner. Ligg helst inte ner för då somnar man nog.
Blunda eller blunda inte, spelar ingen roll, testa dig fram vad som känns bäst.
Fokusera på andningen eller gör det inte, spelar ingen roll, testa dig fram vad som känns bäst.
Om en tanke dyker upp så observerar du tanken bara, inget mer. Repetera det med alla eventuella tankar som dyker upp.
När du inte har några tankar: Försök observera tystnaden, inom dig alltså.

Själv brukar jag nog växla mellan att observera ALLT som går att observera (ljud, sinnesintryck, you name it) och att bara observera den inre tystnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av Lipstick.Larry
Jag gjorde testet. Förstår vad du menar nu.
Ja fast hela kan du ju inte redan ha gjort. Men det är ju super om det ger så snabba resultat
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2018-07-21 kl. 23:50.
Citera
2018-07-21, 23:51
  #12
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Sitt ner. Ligg helst inte ner för då somnar man nog.
Blunda eller blunda inte, spelar ingen roll, testa dig fram vad som känns bäst.
Fokusera på andningen eller gör det inte, spelar ingen roll, testa dig fram vad som känns bäst.
Om en tanke dyker upp så observerar du tanken bara, inget mer. Repetera det med alla eventuella tankar som dyker upp.
När du inte har några tankar: Försök observera tystnaden, inom dig alltså.

Ja fast hela kan du ju inte redan ha gjort. Men det är ju super om det ger så snabba resultat
Okej, det var en bra beskrivning. Ska försöka göra testet men kanske väljer en annan upplyst person att lyssna på. - Adyashanti exempelvis.

Får hoppas det ger resultat.

Peace

Edit: Och tack för instruktionen.
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2018-07-21 kl. 23:53.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback