2018-07-21, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har du några tips på hur meditationen ska gå till rent praktiskt för att kunna utföra testet?
Här är mitt förslag på en metod från Adyashanti som tilltalat mig. https://www.holybooks.com/wp-content...ti.pdf#page=33

Du kan läsa från kapitlet "Meditation" eller om du bara är intresserad av själva metoden som författaren föreslår så funkar det att läsa från underkapitlet "True Meditation".
Citera
2018-07-21, 23:56
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej, det var en bra beskrivning. Ska försöka göra testet men kanske väljer en annan upplyst person att lyssna på. - Adyashanti exempelvis.

Får hoppas det ger resultat.

Peace

Edit: Och tack för instruktionen.
Gör så. Varsågod

Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Här är mitt förslag på en metod från Adyashanti som tilltalat mig. https://www.holybooks.com/wp-content...ti.pdf#page=33

Du kan läsa från kapitlet "Meditation" eller om du bara är intresserad av själva metoden som författaren föreslår så funkar det att läsa från underkapitlet "True Meditation".
Oj, en hel bok ju. Tack för länken. 🙏
Citera
2018-07-21, 23:57
Medlem
Varför lyssna på moijji.
Finns ju inte en människa som vet något stort ?
Alla kan gissa . Det är spännande tankar att vi kanske bara är en datasimulering. Men allt är ju bara gissningar ändå hur mycke man än försöker övertyga så är det inte mycke mer än fantasi.

13 × 423= ????
Hur fort löser man det i huvet?
Men lösa hur livet är skapat tar bara nån minut för mig så vet jag det mesta om skapelsen.
Ska jag komma med fakta bitar . Är jag körd

Ultimata sanningen är att vi alla är ett .
Nä nu vet jag inte riktigt

Meditera gör jag alldrig mer . Funkar inte alls. Fattar inte ens varför man gör ingenting. Det gör man när man sover tycker jag. Typ naturlig gåva.
Senast redigerad av troligengud 2018-07-22 kl. 00:04.
Citera
2018-07-21, 23:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:

Ahh, kanon. Har laddat ned den nu. Får varva praktik (testet) med teori (läsning).
Citera
2018-07-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Oj, en hel bok ju. Tack för länken. 🙏
Varsågod. Epilogen är härlig!
Citera
2018-07-22, 00:46
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Ja jag är inte förvånad, det var värt ett försök.
Världen (existensen) är bra märklig, speciellt ni människor.

Snacka om sällan skådad spirituell ego projektion! Du har lite att jobba på gubben.
Du kan inte ens definiera orden du pratar om. Hjälp oss dödliga att förstå.
Citera
2018-07-22, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokalle
Att vara vid medvetande är en sak, att vara medveten/uppleva sig själv är en annan sak. Många hobbyfilosofer blandar ihop detta. Det finns framstående forskare/filosofer som antar att det kan finnas medvetande lite överallt, dvs inte bara i hjärnor.
Nämn en
Citera
2018-07-22, 00:58
Bannlyst
Citat:
Vad har du för belägg för att det du säger stämmer?

Mooji som hänvisas till av TS är kristen. Var åtminstone.

Hur gör man för att göra det du säger? Hittills låter det bara som predikan.
Vad har ni knäppgökar för belägg för det här tramset?
Citera
2018-07-22, 00:59
Medlem
Oreokalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Nämn en

David Hamilton
Citera
2018-07-22, 01:16
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Snacka om sällan skådad spirituell ego projektion! Du har lite att jobba på gubben.
Du kan inte ens definiera orden du pratar om. Hjälp oss dödliga att förstå.
Jag ser mig inte som bättre än andra, men jag förstår verkligen inte hur vissa tänker. Det är bara den frustrationen som jag uttrycker.
Men.. Det är Self som spelar spelet, jag förstår..
Citera
2018-07-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Vad har ni knäppgökar för belägg för det här tramset?
Hur menar du? Så som jag förstått det hela så handlar det om att testa nåt. Kanske lite provokativt skrivet av TS om sanning hit och dit men själva experimentet är det väl inget fel på?
Citera
2018-07-22, 02:56
Medlem
Oreokalles avatar
Jag har lyssnat lite, och det är ganska klyshig skåpmat, inte så hardcore som det finns att hitta. Mycket tilltro till att vi faktiskt är tänkande varelser av kött och blod, vilket helt går emot möjligheten att besitta en äkta fri vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in