Citat:

Ursprungligen postat av 
Milford.Cubicle

Dom ljuger..snackar skit..det går ingen gräns med lögnerna! Jag trodde jag hade bra tålamod med idioter som jag haft hela mitt liv. Men hur många ska jag stå ut med utan att säga något? Dom påverkar mig..jag måste anpassa mig till dem.. Få dem att gilla mig, eller inte hata mig. Det är jätte jobbigt. Det finns ingen gräns i deras hat mot mig..  Det enda dom skull vara nöjda med är om jag var död!

Fast kan inte det vara problemet? Att du har tålamod med idioterna? Istället för att försöka sålla bort dem ur ditt liv? Sållar man inte bort idioterna ur ens liv, samt är medgörlig i strävan att bli omtyckt, så blir man närmast garanterat utnyttjad.
Klipp banden till alla som är utnyttjare och opålitliga. Försök knyta band till hederliga och goda människor. Glöm inte att inte själv vara en idiot. Hur många gånger har inte vi alla sett kvinnor vara med skitstövlar som utnyttjar dem, gång på gång, men när de sedan slutligen träffar någon hygglig kille, så behandlar de honom som skit p.g.a. "mina dåliga erfarenheter som gör att jag inte litar på någon" o.s.v.? Det är inte ursäktligt att vara en idiot. Inte ens om man p.g.a. otur, taskiga livsval, oförmåga att göra uppoffringar m.m. har haft idioter omkring sig som har utnyttjat en. Det väsentliga är om man behandlar andra väl eller inte, inte vilka skäl man har för att inte göra det.