2018-07-17, 00:45
Medlem
Minielden123s avatar
Den här sorten av respons är tyvärr helt normalt. Det är viktigare att kontrollera de rasistiska reaktionerna till ett problem än att ta hand om det första problemet. Ofta blir det helt fel då reaktionen inte ens var rasistiskt. Det är som en reflex för dessa människor, det är ett inlärt beteende som sitter i deras ryggmärg.

https://www.youtube.com/watch?v=gofvIQ6f4tE
Senast redigerad av Minielden123 2018-07-17 kl. 01:04.
Citera
2018-07-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
"Människor mot rasism" trodde sig ha hitta en egen liten story som skulle göra sidan viral, och det ryggdunkandet som följer är motivationen. Antirasismen likt miljön är bara en säljgrej. Vilket magplask. Sidan försvinner nog nog snart

*människor mot rasism, känns som något en lillgammal åttaåring skapat, om så är fallet tycker jag lite synd om honom/henne.

Precis, skulle ge vad som helst för deras ansiktsuttryck då de blir klarlagt att det dom påstår är en lögn faktiskt är sant.

En del roliga recensioner på deras sida nu, och en dåres försvarstal.....
Citera
2018-07-17, 01:27
Bannlyst
Vanligtvis brukar sånahär historier vara påhittade av vänsteraktivister, så att de senare ska kunna viralgranska dem som fake news.

När man gjort det tillräckligt många gånger kommer folk som läser om liknande fall som hänt på riktigt, tro att även de är påhittade.

Det tjänar även ett syfte i att få människor att känna sig dumma och lättledda som kunde reagera så känslosamt på det beskrivna våldet.
Efter det kanske de aldrig mer vågar uttala sig invandringskritiskt.
Citera
2018-07-17, 01:39
Medlem
Nu har gruppen som spred helt banala påståenden utan att veta något tagit bort möjligheten att betygsätta gruppen. De hade 4.5 stjärnor tidigare idag, senast jag såg något så hade de 2.2.
ca 200 personer har lämnat gruppen dessutom.
Lagom förbannad på folk som beter sig på detta viset... Sen att de inte har mage att erkänna att de hade fel... Nä för nu är det istället en hetsjakt på pappan för att en kompis till honom skrivit något om "vikingar" och våld.

Man ska inte hänga ut folk på detta sättet, men grupper likt denna gör saker och ting flera gånger värre!
Citera
2018-07-17, 01:55
Medlem
Säga vad man vill om pappans politiska engagemang. Jag tror de flesta pappor hade reagerat liknande ifall deras barn blev utsatta. Jag hade med hängt ut dem för att kunna hitta och mula dem. Även ifall jag tycker det vara fel att hänga ut folk innan dem är dömda så får en ju ha sympatier för pappan.

Ifall det stämmer vad flickorna skriver så hoppas vi asen får vad de förtjänar.
Tyvärr är ju polisen så oerhört inkompetenta i det här landet så en fällande dom är väl bara att hoppas på trots filmbevis, vittnen osv.
Citera
2018-07-17, 02:21
Medlem
Lite obekräftade rykten som jag har hört:

1) Det var fler ungdomar från Motala som var på McDonalds med tjejerna som blev misshandlade. Det borde alltså finnas vittnen som känner offren.

2) GM:s ryktas också bo i Motala, vilket gör det möjligt att GM:s och BO:s känner/känner till varandra sedan innan.
Citera
2018-07-17, 02:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Vanligtvis brukar sånahär historier vara påhittade av vänsteraktivister, så att de senare ska kunna viralgranska dem som fake news. [...]
Nämn några sådana fall.
Citera
2018-07-17, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Lite obekräftade rykten som jag har hört:

1) Det var fler ungdomar från Motala som var på McDonalds med tjejerna som blev misshandlade. Det borde alltså finnas vittnen som känner offren.

2) GM:s ryktas också bo i Motala, vilket gör det möjligt att GM:s och BO:s känner/känner till varandra sedan innan.

Vad jag förstått så var tjejerna i Linköping för att shoppa, på något sätt har jag fått för mig att de åkte dit med sin mamma, mamman blev dock inte vittne till incidenten.
Klart som fan det finns fler vittnen, det ska tydligen vara en massa rörelse på platsen, med tanke på gallerian Gränden. Ska ha skett på Sankt Larsgatan men en lördag kl 17 lär det finnas vittnen, något som polisen antagligen fortfarande jobbar med. Inget vittne som pratat med polis i nuläget kommer att skriva något här eller på facebook förrän åtal väcks eller förundersökningen läggs ner.
Rykten ska alltid tas med en nypa salt, vi såg hur det gick med ryktet om att incidenten var påhittad.
Citera
2018-07-17, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Nu har gruppen som spred helt banala påståenden utan att veta något tagit bort möjligheten att betygsätta gruppen. De hade 4.5 stjärnor tidigare idag, senast jag såg något så hade de 2.2.
ca 200 personer har lämnat gruppen dessutom.
Lagom förbannad på folk som beter sig på detta viset... Sen att de inte har mage att erkänna att de hade fel... Nä för nu är det istället en hetsjakt på pappan för att en kompis till honom skrivit något om "vikingar" och våld.

Man ska inte hänga ut folk på detta sättet, men grupper likt denna gör saker och ting flera gånger värre!

Japp, admin i gruppen fick panik och stängde kiosken. Idioten försökte fabricera ihop en historia att "hen" inte alls hade anklagat pappan för att ljuga. "Hen" blir överbevisad och mer eller mindre total-ägd av någon och såg ingen annan utväg än att radera alla spår.
Citera
2018-07-17, 07:00
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektrolyt
Och nu har corren begravt den redan censurerade artikeln genom att stoppa den bakom deras paywall.

Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Riktigt jävla onödigt.

Men det är ju det. Media och dessa patetiska människor som skriver i grupperna framkallar hat för att stoppa hat.
HUR orkar man. HUR orkar man lägga sin viktiga och värdefulla tid på något man har eller inte har källor för.

Jaha, var det det som de menade?
Tack för förklaringen. För långsökt för mig.

Alla correns artiklar är bakom betalvägg. Man har några gratisbesök från varje ip innan den kickar in.
Citera
2018-07-17, 07:21
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nämn några sådana fall.

Typ den modiga tjejen som stod upp mot en nazist i tunnelbanan.

Samerapparen som blev påhoppad av nazister i Kärrtorp som hade hakkors på kläderna och sa att de ville knulla ursvensk fitta.

När F! klottrade hakkors på Södermalm.

Finns typ hur mycket som helst, det där är det första som poppade upp i huvudet iaf. Alla tre har tagits upp här på flashback tidigare.
Citera
2018-07-17, 07:43
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Typ den modiga tjejen som stod upp mot en nazist i tunnelbanan.

Samerapparen som blev påhoppad av nazister i Kärrtorp som hade hakkors på kläderna och sa att de ville knulla ursvensk fitta.

När F! klottrade hakkors på Södermalm.

Finns typ hur mycket som helst, det där är det första som poppade upp i huvudet iaf. Alla tre har tagits upp här på flashback tidigare.

Glöm inte slöjryckningen samt victoria kawesa påstådda misshandel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in