Citat:
Ursprungligen postat av
tech_85
Den där Richard Johansson verkar vara en spännande figur, såg han skriva på pappan Björns sida för fullt igår där han ifrågasatte att händelsen skulle ägt rum. Nu härjar han inne på människor mot rasism, ett annat inlägg på en annan facebooksida:
https://www.facebook.com/groups/318739081816076/permalink/626383967718251/
Hur kan man ens lägga ner så mycket energi på att övertyga folk om att denna händelse inte ska ha ägt rum, när han inte har nån koll på om så är fallet....
Sen såg jag hur dessa människor gång efter gång tryckte på att ett twitterkonto (Arnold något) ska ha skrivit om samma händelse och därmed så är det flera som skrivit om den = fake. Seriöst hur efterblivna kan man vara, det där twitterkontot kopiera Björns inlägg och skrev om det ungefär 12-13 timmar senare. Vad fan ska det bevisa, stolpskott!
Han verkar helt inkapabel till att läsa den...
Verkat ha missat vad Aftonbladet skriver, samt Corren etc...
Det finns ett ärende 17.09, då polis valde att köra båda flickorna till akuten
Citat:
Polisen bekräftar
Men när Aftonbladet ringer upp polisen i region öst bekräftar de händelseförloppet.
– Vi påbörjade en utredning om misshandel i lördags klockan 17:09. I samband med det skjutsade vi de båda flickorna till akuten, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesperson.
Sunniva Hampe, flickornas mamma, är arg över ryktesspridningen. Hon sov med Jessie Holm på sjukhuset under natten till söndagen.
– Det känns för jävligt. Det de behöver är stöd, att höra ”ni har inte gjort något fel”. Istället får de höra att de är lögnare, och att alltihop är påhittat som politisk propaganda. De här tjejerna är så långt ifrån SD man kan komma.
Hon förstår varför deras pappa postat Facebookinlägget, men önskar att det aldrig skrivits.
– De här killarna har begått ett fruktansvärt brott, men de ska inte hängas ut. Det här ska utredas av polis, säger Sunniva Hampe.
Men han skriver ändå så här:
Citat:
Enligt en lokal journalist har ingen polisanmälan gjorts. Enligt familjen Holm, i Aftonbladet har det gjorts en polisanmälan. Jag inväntar mer kött på benen innan jag uttalar mig igen.