Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-11, 23:45
  #1
Medlem
Funderar på en ny mobil som ej är iphone. Huawei p20, Oneplus 6, Samsung Galaxy S8 eller S9 ligger bra till. Huawei:en har väl bäst kamera, Oneplus snabbast, Samsungen snyggast design enl mig. Vilken hade ni valt?
Citera
2018-07-11, 23:46
  #2
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Funderar på en ny mobil som ej är iphone. Huawei p20, Oneplus 6, Samsung Galaxy S8 eller S9 ligger bra till. Huawei:en har väl bäst kamera, Oneplus snabbast, Samsungen snyggast design enl mig. Vilken hade ni valt?

Oneplus alla dagar i veckan...
Citera
2018-07-11, 23:51
  #3
Medlem
Knucklehugss avatar
Har haft en Huawei P9 sämsta någonsin, lägger min röst på Oneplus eller Oppo find x när den kommer ut i augusti.
Citera
2018-07-11, 23:52
  #4
Medlem
BadCash81s avatar
En polare hade en billig Huawei som han var skitnöjd med men som han råkade ha sönder. Köpte en OnePlus 6 och var nog rätt nöjd några dagar, tills han upptäckte flera små irriterande buggar i menysystem osv. Vid något tillfälle gick det inte att byta från ljudlös till ljud, och det hade inget med "muteknappen" på sidan att göra. Youtubeappen betedde sig också konstigt någon gång och visade bilden i 1/4 av skärmytan istället för fullscreen.

Själv har jag samma billiga Huawei som polaren tidigare hade och är grymt nöjd, speciellt med tanke på pengarna (ca 1800:- ny och grymt mycket bättre användarupplevelse än min gamla Samsung Galaxy S5). Hade kört på Huawei'n alla dagar i veckan, även om jag tycker premiummodellerna är i dyraste laget - men samtidigt inte dyrare än konkurrenterna.
Citera
2018-07-12, 01:33
  #5
Medlem
KokaGrodas avatar
Ingen av dem, skulle jag köpt en ny "flaggskeppsmobil" just nu hade det blivit Xiaomi Mi 8.
T ex denna med 6gb ram, 128 gb lagring, 845-chip för endast 4.400 sek https://tradingshenzhen.com/de/mi-8-...6gb-128gb.html
Kameran har fått högre betyg än S9+ dessutom... https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-8-...llenging-best/

Väntar du 4-5 månader kanske Oneplus 6T, men framför allt Xiaomi Mi Mix 3 kan vara värda ett extra öga. Ryktas om att både notch och chin är borta (>= 95% skärmyta).
Citera
2018-07-12, 05:41
  #6
Avstängd
Kyzs avatar
LYSSNA. P20 Pron kan du slänga i sjön. Dålig kamera och äldre komponenter. S9 plus idag är bäst överlag, men tycker att du ska vänta på S10+ eller iaf Note 9.

Annats är OnePlus 6 solid, fast kameran är rätt dålig. P20 pron är lätt sämst.
Citera
2018-07-12, 08:28
  #7
Medlem
SlapBasss avatar
Oneplus 6 eller Huwaei P9 enligt mig.
Citera
2018-07-12, 09:03
  #8
Medlem
Kotties avatar
Oneplus6 alla gånger. Toknöjd med min. Känner inte igen buggarna någon nämnde, däremot kom det 2-3 uppdateringar i rask takt i början så är troligen fixat nu i så fall.
Citera
2018-07-12, 10:15
  #9
Medlem
Ok, tack för svar, får fundera lite. Det jag gillar bäst med Samsungen är att den inte ser ut som en iPhone X kopia.
Citera
2018-07-12, 13:47
  #10
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
LYSSNA. P20 Pron kan du slänga i sjön. Dålig kamera och äldre komponenter. S9 plus idag är bäst överlag, men tycker att du ska vänta på S10+ eller iaf Note 9.

Annats är OnePlus 6 solid, fast kameran är rätt dålig. P20 pron är lätt sämst.
Menar du att P20 Pro har dålig kamera? Utveckla det för jag tycker kameran är grym, speciellt nattmotiv.
Citera
2018-07-12, 14:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Menar du att P20 Pro har dålig kamera? Utveckla det för jag tycker kameran är grym, speciellt nattmotiv.
Kan bara hålla med, lätt bästa kameran i en mobil jag haft. Haft Samsung, Sony och nu senast LG G6.
Citera
2018-07-12, 15:52
  #12
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Menar du att P20 Pro har dålig kamera? Utveckla det för jag tycker kameran är grym, speciellt nattmotiv.
Kolla jämfört med S9plus / pixel 2. P20 pron har väldigt dålig PP. För mycket artificiell skärpa, korkad PP överlag (övergjort ofta)... Kolla med era egna ögon om ni inte är fanboys
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback