• 1
  • 2
2018-07-11, 20:51
Medlem
durrahs avatar
Ska försöka göra en lång historia kort. Är en 20 årig kille. Allt började med att jag växte upp i en medelstor stad där jag blev mobbad / trakasserad under hela grundskolan och gymnasietiden, inte p.g.a mitt utseende då jag ser helt ok ut ärligt talat, men för att jag var den rädda och svaga killen som inte vågade säga emot och lätt kunde utnyttjas på alla möjliga sätt. Detta gjorde mig deprimerad och än idag sitter psykiska men som resulterat att jag framstår som ''socialt handikappad'' bland människor och jag har väldigt svårt för att lära känna nytt folk och har inga vänner.

Här började ett nytt kapitel i livet... Efter att jag tagit studenten förra sommaren 2017 så kom jag in på en utbildning och jag flyttade till en studentlägenhet i en av Sveriges största städer. Här sitter jag idag helt ensam utan familj och vänner, har ingen tjej heller. Jag har csn lån som jag lever på. Jag började gymma varje dag och bestämde mig för att bli en ''bad boy'' som killar avundas och tjejer springer efter, hur mesigt den än låter.. Jag köpte anabola steroider på nätet och började trycka och blev stor väldigt fort och fick ragg på krogen av okända tjejer varje helg, blev av med oskulden i december hahaha. Nu då.. Jag började få massa sjuka biverkningar i mars 2018, humörsvängningar, syntetisk akne på rygg axlar och massa skit på ansiktet, tunnare hår och ökat blodtryck m.m som jag verkligen inte stod ut med så jag avslutade min kur och nu 4 månader senare tränar jag fortfarande men har förlorat min muskulösa look och ser ut som en average gymmare nu, tjejer på krogen visar inte samma intresse längre och jag blev ännu mer nere.

I maj ville jag testa på droger, främst kokain då för att få bättre självförtroende och jag fastnade direkt efter första linan kände mig som en gud!!... Har brukat kokain nästan varje dag sedan slutet av maj och hur betalar jag detta? Jo idiotisk som man är började jag ta massa sms lån, på totalt 60 000 kr från 4 olika ställen... Och jag kan inte betala skiten och räntorna bara ökar. Dessutom har 3 av dom gått till Kronofogden nu.. Så nu är man skuldsatt också. Föräldrarna vet ingenting och jag vägrar berätta då dom kommer se ner på mig om jag berättar varför jag tog lånen..

Dessutom får jag inte samma effekt av laddet längre då jag pundat sönder och måste öka doserna allteftersom. Snart är pengarna slut också och då är det slut på det roliga.

För att sammanfatta: helt ensam, deprimerad, utbränd, brukat anabola under 8 månaders tid och droger dagligen sedan 4 månader tillbaka ungefär. Skuldsatt hos kronofogden på 60 000 kr.

Har alltså gjort allt skit man kan göra och jag är bara 20 år gammal..

Jag överväger starkt att ta självmord. För det känns som det finns ingen annan utväg.

Postar detta för att skriva av mig och kanske som sista hjälp där jag eventuellt får råd om hur jag får ordning på mitt liv innan allt är över.
Senast redigerad av durrah 2018-07-11 kl. 20:55.
Citera
2018-07-11, 20:54
Medlem
KlassadSomRacists avatar
åk hem till familjen ett tag.
Citera
2018-07-11, 20:57
Medlem
Kämpa vidare blir bättre om ett par år,bjud inte dom på självmordet..
Citera
2018-07-11, 20:57
Medlem
Nä. Det är inte viktigt vad andra tycker.
Citera
2018-07-11, 21:00
Medlem
Jobbigt läge men allt det där är grejer som går att lösa. Onödigt med självmord. Försök få ordning på ekonomin i första hand. Kan du inte låta bli drogerna så får du se till att du får hjälp med det allra först.
Har du någon vettig inkomst? Försök att slå ihop lånen på ett annat ställe. Det brukar gå att få hjälp med skulder av någon rådgivare på kommunen.
Citera
2018-07-11, 21:01
Medlem
MrKleins avatar
Jag var i samma sits fast utan anabola.

Började knarka vid 18, slutade vid 20. Var skuldsatt med 40,000 hos Kronofogden. Jag övervägde också självmord men bra vänner fick mig att ändra åsikt.

Idag är jag väldigt glad över att jag ändrade mig. Jag har tagit körkort och jobbat i två år. Jag fortsätter knarka men med en inkomst så går det bra. Betalade av mina skulder väldigt fort, det blev utmätning så jag hade inget val.

Har världens bästa flickvän, röker grönt varje dag, har några tusenlappar kvar varje månad och har blivit riktigt vass på matlagning. Varje dag är en dröm om man jämför med för bara några år sedan.

Om vi säger såhär: Du kan ju när som helst få ett samtal där någon säger att din brorsa har dött, eller något. Det tog alltså mindre än 3 sekunder att vända ditt liv helt om. På riktigt så kan samma sak hända fast åt motsatt håll. Det kan verka som att det tar lång tid att nå framgång, och det är för det mesta sant. Vi definierar dock framgång olika. Framgång för mig är att kunna ta vara på mig själv, d.v.s. mätta magen och se prydlig ut. Det enda jag behövde göra var att ha rejält med tur samt infinna mig i tid inför en arbetsintervju.
Citera
2018-07-11, 21:05
Medlem
Gå och prata med en samtalsterapeut, kurator eller något sånt. De kommer kunna hjälpa dig med det där. Känn inte att allt är skit, du kan visst fixa det. Det blir nog bättre snart.
Citera
2018-07-11, 21:07
Medlem
Du gick all in du, och hade säkert jättekul.

Först och främst, sluta snorta, det gör stora hål i allas plånböcker och i det stora hela är det inga större skulder du dragit på dig. Skaffa dig ett arbete och en plan och du kan vara skuldfri om ett par är. Självmord låter sjukt överdrivet för din situation, det är ju bara pengar.
Citera
2018-07-11, 21:43
Medlem
Självmord ska man inte tänka på, men jag gör ju det själv ibland. Dom flesta kan väl få sina liv att bli dugliga iallafall.
Citera
2018-07-11, 21:56
Medlem
Än så länge är du ju inte i närheten av att ha fuckat upp ditt liv även om du är på god väg ditåt. Lyckas du bara helt sluta med drogerna inom en snar framtid så blir dessa problem varken betydande eller bestående.

Allt hänger på om du har självdisciplin nog att stå emot beroendet.
Citera
2018-07-11, 22:00
Bannlyst
Nej, det är inte på långa vägar kört för dig! Du är ung och har tid på dig att komma på fötter. Allt du gör för att vända skutan nu kommer du tacka dig själv för senare. Det här kan definitivt vändas.

Tror du behöver kontakt med någon som kan hjälpa och stötta dig. Kan du inte prata med din familj? Finns det annars någon annan du kan prata med?
Citera
2018-07-11, 22:03
Medlem
Man ska göra misstag som ung och lära sig av dem. Det är det ungdomen är till för och absolut ingen orsak till självmord.
Fortsätt att kämpa på med studierna, sluta med droger och anabola. Sök hjälp för deppressionen.
Ett extrajobb kanske? Få in lite pengar och träffa nya människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in