2018-07-11, 22:14
Medlem
60 tusen är ingen summa att börja fundera på självmord över. Vet inte vad du utbildar dig till, men antar att det är på högskola. Gissar på att du kommer få lön på säkert 20-30papp eller mer i månaden. Så lever du sparsamt några månader när du är klar med studierna är skulderna fort undanbetade.

Du är knappast ensam om att ha kurat och knarkat. Däremot handlar det så småningom att komma till självinsikt om det är värt det eller inte, vilket du verkar göra i och med denna tråd.

Efter regn kommer solsken, glöm aldrig bort det.
Citera
2018-07-11, 22:24
Medlem
Du får ju börja sälja droger. Går undan ska du se när det går för dig. Ta det bara inte.
Försök sluta med droger helt. Det har jag gjort. Eftersom du inte har haft ett sånt avancerat missbruk lär du inte hamna i en tre års depression heller.

Ta det lugnt, du fixar det här. Och om du ska ta någon drog så ta typ tjack eller mdpv i små doser haha, försök hitta någon rolig brud, du ska nog se att det vänder
Citera
2018-07-11, 22:31
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Ekonomin löser du om du tar tag i det hela. Finns andra mycket,mycket värre att vara skyldig 60k. Kontakta fodringsägarna.

Dom tjejrna som gillar bola biffar är nget o ha. Skaffa en stil och självförtroende istället så får du rätt sorts tjejer.
Citera
2018-07-11, 23:06
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrah
Ska försöka göra en lång historia kort. Är en 20 årig kille. Allt började med att jag växte upp i en medelstor stad där jag blev mobbad / trakasserad under hela grundskolan och gymnasietiden, inte p.g.a mitt utseende då jag ser helt ok ut ärligt talat, men för att jag var den rädda och svaga killen som inte vågade säga emot och lätt kunde utnyttjas på alla möjliga sätt. Detta gjorde mig deprimerad och än idag sitter psykiska men som resulterat att jag framstår som ''socialt handikappad'' bland människor och jag har väldigt svårt för att lära känna nytt folk och har inga vänner.

Här började ett nytt kapitel i livet... Efter att jag tagit studenten förra sommaren 2017 så kom jag in på en utbildning och jag flyttade till en studentlägenhet i en av Sveriges största städer. Här sitter jag idag helt ensam utan familj och vänner, har ingen tjej heller. Jag har csn lån som jag lever på. Jag började gymma varje dag och bestämde mig för att bli en ''bad boy'' som killar avundas och tjejer springer efter, hur mesigt den än låter.. Jag köpte anabola steroider på nätet och började trycka och blev stor väldigt fort och fick ragg på krogen av okända tjejer varje helg, blev av med oskulden i december hahaha. Nu då.. Jag började få massa sjuka biverkningar i mars 2018, humörsvängningar, syntetisk akne på rygg axlar och massa skit på ansiktet, tunnare hår och ökat blodtryck m.m som jag verkligen inte stod ut med så jag avslutade min kur och nu 4 månader senare tränar jag fortfarande men har förlorat min muskulösa look och ser ut som en average gymmare nu, tjejer på krogen visar inte samma intresse längre och jag blev ännu mer nere.

I maj ville jag testa på droger, främst kokain då för att få bättre självförtroende och jag fastnade direkt efter första linan kände mig som en gud!!... Har brukat kokain nästan varje dag sedan slutet av maj och hur betalar jag detta? Jo idiotisk som man är började jag ta massa sms lån, på totalt 60 000 kr från 4 olika ställen... Och jag kan inte betala skiten och räntorna bara ökar. Dessutom har 3 av dom gått till Kronofogden nu.. Så nu är man skuldsatt också. Föräldrarna vet ingenting och jag vägrar berätta då dom kommer se ner på mig om jag berättar varför jag tog lånen..

Dessutom får jag inte samma effekt av laddet längre då jag pundat sönder och måste öka doserna allteftersom. Snart är pengarna slut också och då är det slut på det roliga.

För att sammanfatta: helt ensam, deprimerad, utbränd, brukat anabola under 8 månaders tid och droger dagligen sedan 4 månader tillbaka ungefär. Skuldsatt hos kronofogden på 60 000 kr.

Har alltså gjort allt skit man kan göra och jag är bara 20 år gammal..

Jag överväger starkt att ta självmord. För det känns som det finns ingen annan utväg.

Postar detta för att skriva av mig och kanske som sista hjälp där jag eventuellt får råd om hur jag får ordning på mitt liv innan allt är över.

Du måste börja arbeta, och det snart. Arbeta för att betala av dina skulder, du måste acceptera dina misstag och börja på ny bana. Prio 1: skaffa ett jobb. Sök som en galning (grovarbetare är relativt lätt att få om du inte gillar telefonförsäljare, möjligtvis lager eller diskare också)

Det finns ingen annan utväg om du skall få möjligheten till ett bättre liv. Du måste betala tillbaka skulderna.

Alternativ nr 2: ta det lugnt, varva ner. låt det gå åt pipan och gör det bästa av situationen genom att hålla myndigheterna på distans. Gör dig okontaktbar. Om det skulle gå så långt att myndigheterna ingriper, ta det med en nypa salt.

Det svåraste är väl biten med dina föräldrar, men jag skulle inte säga att det är kört, det finns mycket att leva för. Tänk på Jesus
Citera
2018-07-11, 23:36
Medlem
SYSTEMexes avatar
Ifall dina föräldrar älskar sig och du förklarar hela situationen för dem så kommer de förstå. Det är svårt att sluta med missbruk ensam och att ha "ingen får veta" mentaliteten kommer bara göra dig mer och mer deprimerad och mer och mer ensam. Du har samma problem som du alltid haft, du vill visa upp en fasad av vad du vill vara istället för vad du faktiskt är. Detta pga din uppväxt.

Ta studieuppehåll och flytta hem. Erkänn för dina föräldrar vem du är så att de kan hjälpa dig och förstå dig. Vilken normalt funtad förälder ser ned på sin son som vill förbättra sitt liv från misstag? Ni kommer troligtvis få starkare band än innan. Föräldrar vill hjälpa, stötta och guida sina barn.

Börja jobba och betala av skulderna snabbt som fan. Jobba 3-6 månader och betala av lånen med 90% av lönen.

Jobba på din självkänsla. Lev i verkligheten i stället för den drömvärld du vill leva i. Det är här dina största problem är. Det kan bara bli bättre!
Citera
2018-07-11, 23:42
Medlem
jattelokas avatar
Självmord för 60 tusen i back? Kom igen nu, ryck upp dig. Det där är ingenting. Tryck några horor för dom sista stålarna och ett par linor så mår du bättre. Sen börjar du betala av ditt lån, gymmar och slutar knarka. Du är ung och sånt händer. Var glad att du inte klotat värre än vad du redan gjort.
Citera
2018-07-11, 23:44
Medlem
60 000 betalar du snabbt av med arbete. Ditt liv är inte över, det har knappt börjat men allt känns så allvarligt i din ålder. Bli ren, stryk ett sträck över det du gjort. Kalla det misstag och identifiera dig som någon som halkade till men ska upp på banan igen. Utan droger, utan anabola.

Du har provat på livet utanför. Du har provat på att strula runt och känna dig bekräftad. Men du har inte provat en massa andra saker i livet. Bara kickarna.

Självmord är en dum idé, hela livet väntar på dig.
Citera
2018-07-11, 23:48
Medlem
Får man fråga hur du mådde när du fick tjejer? Bara undrar om det möjligen kan va som så att det var riktigt underbart så att du kan använda det som drivkraft till att kämpa vidare. Nofap är f.ö. jävligt bra, utan centralstimulerande vill säga.
Citera
2018-07-12, 00:05
Medlem
g0dspirits avatar
Jag har 1 miljon i spelskulder men älskar livet ändå. Skulle aldrig komma på tal att ta livet av mig själv.
Citera
2018-07-12, 00:21
Medlem
Selmaskusins avatar
1. Sluta med kokainet.
2. Ta ett banklån i en vanlig storbank till så låg ränta som möjligt och lös alla SMS-lånen. Lös först de lån som finns hos KFM, de skulderna ökar med raketfart. Be dina föräldrar, vän eller släkting att gå i borgen för lånet.
3. Ta extrajobb och tjäna pengar för att betala tillbaka på lånet.
4. Var dig själv och dejta tjejer som en vanlig kille. Till slut får du napp.
Citera
2018-07-12, 01:12
Medlem
Halloween2s avatar
Ta ett fett lån och dra utomlands, riv passet och skaffa en familj med en flicka från byn som aldrig sett en mobil förut.
Citera
2018-07-12, 01:53
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ta ett fett lån och dra utomlands, riv passet och skaffa en familj med en flicka från byn som aldrig sett en mobil förut.

Helt klart det bästa tipset i tråden. Otroligt genomtänkt och rationellt. Gör detta, TS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in